Gå til innhold

Barn med pollenallergi, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Situasjonen er fortvilet etter mange år med sterke symptomer og medisiner som ikke ser ut til å virke... Hva kan vi gjøre for å hjelpe?

Lege har gitt tabletter, nesespray og øyedråper men symptomene blir ikke svakere å barnet sliter veldig...

Gjest Albbas
Skrevet

Er ulike typer medisiner prøvd? Er Aerius prøvd? Er barnet gammelt nok til å vaksineres? Be om henvisning til allergispesialist, vet at de kritiserer en del fastleger for å være altfor trege med å vurdere vaksine. Vaksine hjelper jo ikke umiddelbart, men viktig å tenke fremover. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Raggy skrev:

Situasjonen er fortvilet etter mange år med sterke symptomer og medisiner som ikke ser ut til å virke... Hva kan vi gjøre for å hjelpe?

Lege har gitt tabletter, nesespray og øyedråper men symptomene blir ikke svakere å barnet sliter veldig...

Du ber om henvisning til vaksinering. Ingen grunn til å lide unødig om barnet er gammelt nok. 

Anonymkode: 6cf5b...720

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Albbas skrev:

Er ulike typer medisiner prøvd? Er Aerius prøvd? Er barnet gammelt nok til å vaksineres? Be om henvisning til allergispesialist, vet at de kritiserer en del fastleger for å være altfor trege med å vurdere vaksine. Vaksine hjelper jo ikke umiddelbart, men viktig å tenke fremover. 

Vi har kun fått resept på aerius som type tablett. Har nå sett meg lei og kjøpt en pakke med zyrtec selv for å se om det kan hjelpe. Vi har fått svært lav dose medisin, noe jeg synes er rart.... Ok, da blir det spesialist! Fastlegen ville ikke vurdere vaksine....

AnonymBruker
Skrevet

Spesialist. 

Og installer klimaanlegg/rensesystem hjemme, profesjonelt, i alle rom. Slipper lufte, og får filtrert ut det av pollen som slipper inn. 

Anonymkode: a2f75...252

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du ber om henvisning til vaksinering. Ingen grunn til å lide unødig om barnet er gammelt nok. 

Anonymkode: 6cf5b...720

Hvor gammelt må barnet være?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også mye symptomer som liten, prøvde masse medisiner før vi fant noe som fungerte. Husker ikke navn men tablettene var blå? Disse tilbys sjeldent da man skal prøve de billigste først. Hadde en grønn nesespray, altså toppen var grønn og helt vanlig øyedråper. Viktig å bruke alle disse 3 for å få best effekt. Hold barnet hjemme når det er turdager, ikke luft klær utendørs, unngå å lufte huset midt på dagen, saircondition er perfekt, får håret opp og unna ansiktet og gjerne dusj om kvelden får å få pollen ut av håret. Kald klut over øynene er behagelig hvis det virkelig er ille en ettermiddag. Husker at jeg foretrekte øyedråper som man kan ta X4 per dag enn x2 per dag da det lindrer litt. 

Kan si at jeg i en alder av 25 nå har lite symptomer, men bruker fortsatt medisin på våren. Har kryssallergier med hasselnøtter og frukt som kommer fra trær, ellers helt frisk 😃

Anonymkode: 55b30...9a7

AnonymBruker
Skrevet

For meg funket ikke noe til jeg begynte med nasacort nesespray. Alt av plager forsvant raskt hos meg. Og jeg hadde full pakke av symptomer. Jeg merker allergien. Men jeg lever. Et nys her og der og litt små rennende nese er ikke noe i forhold til hva jeg hadde!! 

Anonymkode: 7cdcc...c41

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg funket ikke noe til jeg begynte med nasacort nesespray. Alt av plager forsvant raskt hos meg. Og jeg hadde full pakke av symptomer. Jeg merker allergien. Men jeg lever. Et nys her og der og litt små rennende nese er ikke noe i forhold til hva jeg hadde!! 

Pluss dusj morgen og kveld for å få bort pollen fra huden. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er kun for voksne....

AnonymBruker
Skrevet

jeg har allergi selv, hvis det er gresspollen ville jeg ha startet et vaksinasjonsprogram, det er for sent for den kommende sommeren men det er like greit å få en henvisning da de også kan gi kombinasjoner av medisinering som fastlege ikke gir. eks har jeg 2 øyedråper som da gjør at jeg kan ta dobbelt så mange øyedråper daglig enn med bare en sort. dette hjelper meg mye. jeg tar tabletter og nesespray i tillegg. vær nøye med medisineringen. jeg lufter ikke på dagtid, skifter og dusjer så fort jeg kommer inn, tørker alt tøy og sengetøy inne, for barnet hvis det er svært plaget er det like viktig at dere dusjer og skifter. har dere hund, må den skylles med vann med en gang dere kommer inn. feriemål, et sted det er varmt og tørt som syden så sent i pollensesongen som mulig (for da er jeg ikke plaget når jeg kommer hjem igjen) og så lenge som mulig har vært min redning hvert år. der er jeg ikke plaget og jeg føler jeg har litt liv og sommer jeg og. jeg har gresspollen allergi da. ikke slutt med medisiner på ferie. og start vaksinasjonsprogram før neste år. vil ikke fastlege henvise, skift fastlege. for det er faktisk ganske smertefullt og man blir helt utslitt og veldig redusert av å ha sterk pollenallergi. 

Anonymkode: 5a4e2...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...