AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #1 Skrevet 23. april 2019 Baby på ti uker har fått mye skurv i hodebunnen og panna. Vi smører med babyolje og børster ut men det blir ikke bedre. Når går dette over? Og hva annet kan vi gjøre? Anonymkode: 26f18...84c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #2 Skrevet 23. april 2019 Det kan vare til ungen er et par år gammel. Må dere gjøre noe? Altså, om det ikke er betent, eller det ser ut som barnet klør, er det ikke noen grunn til å gjøre noe. Det er noen kremer på apoteket dere kan prøve (jeg husker ikke hva de heter, men man kan spørre de som jobber der etter krem mot skurv). Men altså, det er ikke sånn at man MÅ gjøre noe som helst. Vår hadde skurv til han var nesten ett. Vi gjorde ingenting med det før han var iallefall 8 mnd, da smurte vi med olje, ventet en stund, og vasket håret med shampo og børstet. Det ble bedre etter noen ganger. Vi gjorde det kun fordi helsesøster bemerket at han hadde mye skurv, og vi kunne prøve dette om vi ville - men altså ikke noe vi MÅTTE. Anonymkode: f55b4...658
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3 Skrevet 23. april 2019 Her er baby 5 mnd med mye skurv i håret. (Har masse hår). Jeg tok en del babyolje i hodebunnen, lot det være ett par minutter før jeg omsider prøvde å kamme det ut. Deretter tok jeg en mild babysjampo i håret og renset ut det jeg kunne få vekk av skurv. Baby har fortsatt en del igjen så skal bruke denne metoden i noen omganger til. Anonymkode: 79ed1...2bf
Frostrose Skrevet 23. april 2019 #4 Skrevet 23. april 2019 Jeg lot babyolje sitte i over natten. Da forsvant alt da jeg kammet det ut på morgenen. Har sett lite skurv siden. Da har det holdt med litt olje og børsting. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 Som nevnt over må man ikke fjerne det hvis det ikke plager babyen. Men hvis man vil fjerne det kan man vaske hodebunnen og bruke litt salisylsyreolje 2%. Da tar gnir man det inn i hodebunnen og lar det sitte i 3-4 timer eller over natten (ta på en lue så baby ikke gnir seg i hodet og får det på hendene). Så skylder man det ut dagen etter og går over med en fin kam. På nevøen min løsnet det som en drøm. Gjentok behandlingen 2-3 ganger og så var alt borte Anonymkode: e942c...329
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #6 Skrevet 23. april 2019 Bare la babyen ha skurv. Det hører med. Anonymkode: ae5d3...172
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #7 Skrevet 23. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bare la babyen ha skurv. Det hører med. Anonymkode: ae5d3...172 Jeg har sett 4-åringer med masse skurv i hodebunnen og tro meg, det ser ikke mye fint ut. Bedre å fjerne det mens babyen er liten. Anonymkode: 79ed1...2bf
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #8 Skrevet 23. april 2019 3 timer siden, Frostrose skrev: Jeg lot babyolje sitte i over natten. Da forsvant alt da jeg kammet det ut på morgenen. Har sett lite skurv siden. Da har det holdt med litt olje og børsting. Dette! La det virke over natten. Anonymkode: d24cf...618 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå