AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #1 Skrevet 23. april 2019 Jeg går på AAP og er i et arbeidstreningstiltak. AAP skyldes psykiske problemer. Jeg er gravid i 5. mnd, og begynner nå å kjenne på begynnende bekkenløsning. Arbeidstiltaket er en ganske fysisk krevende jobb, hvor det er ganske vanlig å bli sykmeldt i løpet av graviditeten. Jeg har fått tilrettelegging allerede, og det er etterhvert vanskelig å tilrettelegge mer. Jeg har en veileder i tiltaket, men hun kjenner ikke reglene for aap bedre enn meg. Veilederen min på Nav har egentlig ikke peiling, og henviser meg bare til nav.no for å finne informasjon. Der finner jeg ikke noe svar, annet enn at jeg har rett på permisjon og foreldrepenger, fra 3 uker før permisjon, og at jeg ikke har rett på sykepenger. Jeg finner ingenting om hva som skjer om jeg ikke kan fortsette i avtalt aktivitet fram til de tre ukene før termin. Så, dersom jeg ikke kan fortsette i tiltaket på grunn av bekkenløsning, hva skjer da? Har jeg rett til å beholde aap uten tiltaket, selv om det er aktivitetsplikt? Har jeg krav til å få en annen aktivitet slik at jeg kan oppfylle aktivitetsplikten uten tiltaket? Kommer jeg til å miste aap? Er det noen som kan dette, så jeg slipper denne usikkerheten og vet hva jeg kan forvente fremover? Anonymkode: 7f11c...e87
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #2 Skrevet 23. april 2019 Gå til legen og si hvordan du har det, og få en legeerklæring på at du er for gravid(hehe) til å fullføre tiltaket. Snakk med lederen på tiltaket og gi beskjed om at du snart ikke klarer mer. Gi beskjed til veileder at du antagelig ikke klarer å fullføre tiltaket da det er for fysisk krevende, men du starter gjerne med et mindre fysisk tiltak. Ta med og vis legeerklæring. For et latterlig svar fra veilederen din forresten. Ring inn på hovednummeret, sikkert noen som vet fasiten der🙂 Anonymkode: 303e0...a92
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3 Skrevet 23. april 2019 Hvorfor blir du gravid når du går på AAP? Er det ikke lurt å vente til du får en sikker inntektskilde? Anonymkode: fbee6...fbf
applestories Skrevet 23. april 2019 #4 Skrevet 23. april 2019 Du må ikke nødvendigvis være i et tiltak for å ha rett på AAP, men du må i såfall være under medisinsk behandling. Om du er for syk til å delta i tiltaket og ellers ville fått sykmelding, er det en god idé å få en uttalelse fra legen på dette. Viktig å huske på at maxtiden på 3 år fortsetter å løpe. Du har rett på foreldrepenger basert på AAP-utbetalingene. Om du er ute av AAP i 52 uker kan du få AAP i nye 3 år dersom du fortsatt oppfyller vilkårene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå