AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #1 Skrevet 23. april 2019 Hvilken jobb var dette og hva var det som fikk deg til å innse at det ikke var drømmejobben likevel? Anonymkode: 67f1a...c85
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #2 Skrevet 23. april 2019 Ja. Lang profesjonsutdanning. Jeg fant ut at valget mitt var helt feil ganske fort etter at jeg begynte å jobbe, da jeg sto alene med altfor mye ansvar uten å ha noen å spørre om hjelp. Få eller ingen muligheter til faglig utvikling. Masse mas om økonomi, mye stress hele tiden, og en lønn det ikke gikk an å leve av. Jeg måtte sjonglere to jobber pga den første var så dårlig betalt, og det var stressende. Fant meg en annen jobb innenfor yrket (en jobb jeg på forhånd aldri hadde trodd jeg ville like, men heldigvis tok jeg feil), så mer utdanning, så en helt annen type jobb innenfor yrket. Fornøyd nå. Men det jeg trodde skulle bli drømmejobben, får meg nå til å føle meg kvalm bare jeg tenker på det. Utdanningen min førte meg dit jeg er i dag, og det er jeg fornøyd med, men jeg ville ikke valgt samme utdanning igjen. Anonymkode: 11b1b...121
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3 Skrevet 23. april 2019 Har egentlig aldri satset 100% men innså fort det ikke var for meg da det er så og si umulig å lykkes og krever mye mer enn det jeg kan gi. Eneste yrket jeg ville, men siden det ikke ble noe av har jeg slitet med fremtiden. Tar en annen utdanning i et yrket jeg fant ut jeg heller ikke passer til... Anonymkode: f318e...529
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #4 Skrevet 23. april 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Lang profesjonsutdanning. Jeg fant ut at valget mitt var helt feil ganske fort etter at jeg begynte å jobbe, da jeg sto alene med altfor mye ansvar uten å ha noen å spørre om hjelp. Få eller ingen muligheter til faglig utvikling. Masse mas om økonomi, mye stress hele tiden, og en lønn det ikke gikk an å leve av. Jeg måtte sjonglere to jobber pga den første var så dårlig betalt, og det var stressende. Fant meg en annen jobb innenfor yrket (en jobb jeg på forhånd aldri hadde trodd jeg ville like, men heldigvis tok jeg feil), så mer utdanning, så en helt annen type jobb innenfor yrket. Fornøyd nå. Men det jeg trodde skulle bli drømmejobben, får meg nå til å føle meg kvalm bare jeg tenker på det. Utdanningen min førte meg dit jeg er i dag, og det er jeg fornøyd med, men jeg ville ikke valgt samme utdanning igjen. Anonymkode: 11b1b...121 Hvilken utdanning? Anonymkode: f7ad8...614
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken utdanning? Anonymkode: f7ad8...614 Har ikke lyst til å skrive det her, vil ikke bli gjenkjent. Anonymkode: 11b1b...121
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #6 Skrevet 23. april 2019 Fikk jobb innen IT i et stort og anerkjent selskap. Arbeidspresset var stort og det var utstrakt forskjellsbehandling mellom ansatte. De som ofret alt for jobben fikk store fordeler. Jeg skjønte det egentlig fra starten at dette var et usunt sted å være, men tenkte at jeg skulle holde ut i noen år til, bare for å jobbe meg oppover da jeg var en favoritt hos ledergruppa. Det endte med at det toppet seg for meg da jeg ikke fikk fri da mannen min havnet på sykehus med livstruende blodpropp. Nå jobber jeg i et mye mindre selskap der fordelene er langt færre. Men på sikt er dette en jobb som respekterer og ivaretar ansatte mer. Anonymkode: 3a913...763
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå