AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #1 Skrevet 23. april 2019 Hva kan jeg forvente av oppfølging når jeg jobber turnus? Jeg har fått jobb via NAV og skal jobbe dag og kveld i 40% stilling. Ønsker gjerne å få ekstra oppfølging på arbeidsplassen i starten i form av tettere oppfølging og grundig opplæring før jeg begynner å jobbe selvstendig (føler ikke at de 3 opplæringsvaktene man normalt får på en slik arbeidsplass er nok for meg). Er det sannsynlig at jeg vil få en ansatt å forholde meg til og at jeg da vil følge denne personens turnus? Eller vil jeg få denne oppfølgingen og opplæringen fra forskjellige ansatte valgt ut i fra hvem som er på jobb og har kapasitet de dagene jeg er på jobb? Eller vil jeg regne med å måtte forholde meg til alle ansatte i forhold til oppfølging og opplæring? Anonymkode: e1712...27a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #2 Skrevet 23. april 2019 Har du en spesiell diagnose som gjør at du trenger ekstra oppfølging? Anonymkode: 98b6e...896
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3 Skrevet 23. april 2019 Normalt sett så får man opplæring av forskjellige personer, alt avhengig av hvem som er på jobb. Hvis du trenger lenger tid opplæring, så må du snakke med Nav om det siden du vil bli satt som selvstendig fra vakt 4. Arbeidsplassen har neppe hverken ressurser eller kapasitet til å la deg gå på opplæring mer enn 3 vakter. Da må Nav dekke dette siden det må være 1 til på jobb. Anonymkode: f035b...5a1 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #4 Skrevet 23. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du en spesiell diagnose som gjør at du trenger ekstra oppfølging? Anonymkode: 98b6e...896 Nei, ikke foreløpig. Jeg er under utredning, men det er veldig usikkert hvilken diagnose jeg vil få og om jeg i det hele tatt vil bli diagnostisert med noe. Det at jeg ønsker ekstra oppfølging og opplæring utover det som er vanlig bunner i usikkerhet hos meg selv. Anonymkode: e1712...27a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 Du må høre med Nav om de dekker lenger tid opplæring. Dette må du gjøre før du begynner å jobbe sånn at du ikke setter andre i knipe. Anonymkode: f035b...5a1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #6 Skrevet 23. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke foreløpig. Jeg er under utredning, men det er veldig usikkert hvilken diagnose jeg vil få og om jeg i det hele tatt vil bli diagnostisert med noe. Det at jeg ønsker ekstra oppfølging og opplæring utover det som er vanlig bunner i usikkerhet hos meg selv. Anonymkode: e1712...27a Noen må jo betale for evt ekstra oppfølging, så dette må du ta opp med NAV. Anonymkode: 98b6e...896
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #7 Skrevet 23. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Normalt sett så får man opplæring av forskjellige personer, alt avhengig av hvem som er på jobb. Hvis du trenger lenger tid opplæring, så må du snakke med Nav om det siden du vil bli satt som selvstendig fra vakt 4. Arbeidsplassen har neppe hverken ressurser eller kapasitet til å la deg gå på opplæring mer enn 3 vakter. Da må Nav dekke dette siden det må være 1 til på jobb. Anonymkode: f035b...5a1 Vet du noe om hvordan dette da vil bli løst fra NAVs og arbeidsgivers side? Vil jeg få min inntekt fra NAV eller vil NAV kompensere arbeidsgiver for utgifter og jeg vil da få lønn utbetalt som normalt? Anonymkode: e1712...27a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #8 Skrevet 23. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du noe om hvordan dette da vil bli løst fra NAVs og arbeidsgivers side? Vil jeg få min inntekt fra NAV eller vil NAV kompensere arbeidsgiver for utgifter og jeg vil da få lønn utbetalt som normalt? Anonymkode: e1712...27a Aner igrunnen ikke, men tror at Nav betaler din arbeidsgiver lønn i den perioden du ev må ha ekstra opplæring. Anonymkode: f035b...5a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå