AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #1 Skrevet 23. april 2019 Hei! Jeg forstår ikke helt dette med at syke barn-dager følger kalenderåret, og egenmeldingsdagene følger en 12 månederspeiode. Når blir de 12 månedene regnet fra? Jeg ble ansatt 10. april i fjor. Man må jo ha jobbet 2 måneder for å bruke egenmelding, så jeg kunne bruke de fra 10. juni. Når begynner jeg ny periode? Skal fylle ut egenmelding idag, og da må vi oppgi hvilken egenmeldingsdag vi har brukt. Jeg har 5-7 fra før av, men vet ikke hvordan jeg finner ut hvor mange.. Anonymkode: 14e17...45e
Gjest Albbas Skrevet 23. april 2019 #2 Skrevet 23. april 2019 Ny periode begynner aldri, men du regner alltid tilbake de siste 12 mnd fra dagens dato/måned. Så da skal du i dag regne hvor mange egenmeldinger du har brukt fra 23 april i fjor til og med i dag (litt usikker på om man regner med dato for dag, eller kun måneder, dvs fra og med hele april i fjor, eller fra 23 april). I ditt tilfelle er det jo bare å telle hvor mange du har brukt siden du begynte, siden du ikke har kunnet bruke egenmeldinger i 12 mnd ennå.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3 Skrevet 23. april 2019 Sykt barn dager følger kalenderåret? Trodde det også var 12 mnd. Regel jeg. Anonymkode: 75f62...9da
Gjest Sorbus Skrevet 23. april 2019 #4 Skrevet 23. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykt barn dager følger kalenderåret? Trodde det også var 12 mnd. Regel jeg. Anonymkode: 75f62...9da Nei, omsorgsdager ved sykt barn følger kalender-året. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Sykdom+i+familien/omsorgsdager
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg forstår ikke helt dette med at syke barn-dager følger kalenderåret, og egenmeldingsdagene følger en 12 månederspeiode. Når blir de 12 månedene regnet fra? Jeg ble ansatt 10. april i fjor. Man må jo ha jobbet 2 måneder for å bruke egenmelding, så jeg kunne bruke de fra 10. juni. Når begynner jeg ny periode? Skal fylle ut egenmelding idag, og da må vi oppgi hvilken egenmeldingsdag vi har brukt. Jeg har 5-7 fra før av, men vet ikke hvordan jeg finner ut hvor mange.. Anonymkode: 14e17...45e Om du brukte egenmelding 15 juni i fjor, så starter 12 mnds perioden din da. Da får du ikke nye dager før 15 juni i år om du bruker de opp. Anonymkode: d335f...3a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå