AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #1 Skrevet 23. april 2019 Har 2 barn med min eksmann. Han forskjellsbehandler våre 2 barn både økonomisk og i praksis. Vårt 1.barn , en jente på 11 år,er multihandikappet. Vårt 2.barn,en gutt på 6. I ekteskapet vårt sto jeg for det meste alene i omsorgen med datteren. Da sønnen kom,fikk han hele sin fars oppmerksomhet. Min eksmann er ikke norsk. Flere år siden bruddet, og det er kun de siste mnd.han endelig har begynt å betale barnebidrag. Han er en katastrofe hva økonomi angår, men har alltid mye kontanter da han driver for seg selv. ( regninger og gjeld blåser han i - skylder over 400 000 i bidrag) Men han kjøper sønnen vår med leker,klær ,lekeland osv. Datteren får sjelden noe. Til jul fikk hun f.eks 1000 kr - noe som er mer enn nok , men sønnen fikk for over 3000 kr. Han vil heller ikke ha særlig samvær med datteren pga hennes omsorgsbehov. Såvidt et hei i døra.. Jeg er alenemor og har omsorgen for begge barna,men jeg kan ikke matche hans kjøpebonanza ...ikke vil jeg det heller. Han innprenter i sønnen vår,at gaver er uttrykk for kjærlighet,samt bruker det som pressmiddel i oppdragelse..Jeg begynner å bli så lei dette tullet. Snakke sammen ?? Håpløst,,,,tro meg,,,har prøvd i årevis. Han nedsnakker også meg til gutten vår ,,,,stakkars mamma har dårlig råd...Men pappa har mye penger...Uttalelser som sønnen min har begynt å ta etter. Det er sårende. Ungene mine mangler ingenting. Jeg har ordnet økonomi ,men er som sagt alene. I påsken hadde han brukt 6000 kr på guttungen,,,(og hele sin tid)skrøt av det. Jentungen fikk en bamse ,og 5 minutter på fanget. Da han dro,så guttungen : mamma, du må kjøpe flere gaver til meg,,,,( han får som sagt det som er normalt-),hvis du er like glad i meg som pappa. Forsøkte å forklare han at mamma elsker ham helt til månen 😪💔 Anonymkode: cf3c8...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #2 Skrevet 23. april 2019 Trist å lese, hadde selv en fraværende pappa som kjøpte alt mulig når han først dukket opp. Min mor derimot som hadde hovedomsorgen for oss jobbet tre forskjellige jobber en periode for å få endene til å møtes. Men til gjengjeld så fikk hun spart litt til bolig og hadde en buffer. Jo eldre vi ble så var det jo kult at pappa brukte penger, men vi innså nå ganske kjapt at mammas måte var den som ga mest omsorg og trygghet. Hun hjalp oss til slutt med å kjøpe bolig, osv ! Og det var jo selvfølgelig mer verdt en de dyre gavene vi fikk av pappa en sjelden gang. De gangene han mistet interessen for oss så sørget min mor for å kjøpe julegaver fra «pappa» noe vi ikke la merke til før mange år etterpå! Hun gjorde jo dette for å ikke såre oss, så er du en god mamma og tenker på barnas beste uten å måtte være den kuleste forelderen så er du på god vei. Så bare hold ut ❤️ Barna vil se det som er rett og galt i løpet av årene, bare stå på og vær et godt eksempel ang økonomi så slipper barna dine å slite med det senere 😊 Anonymkode: 9b9eb...0d9 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3 Skrevet 23. april 2019 Stå i det. Han kan ikke opprettholde den livsstilen i 18 år. Det vil nok roe seg. (I «den» kulturen måles dessverre kjærlighet utifra gaver og penger. Så dette er nok noe som han har lært hjemmefra + selvfølgelig en måte å hevde seg i forhold til deg. Han ser det plager deg.) Forskjellsbehandlingen er ikke grei, men hun er jente og handikappet. Så hun havner langt under sønnen på rangstigen. Tviler du klarer å forandre han der dessverre. Min ex var litt på samme måte. Masse gaver og fant på ting hele tiden. Gav seg heldigvis litt etter 2 år. Ungene er rimelig bortsjemte, men store nok til å skjønne at vi er forskjellige. De tilpasser seg den de er hos. De mangler jo ingenting hos meg heller. Jeg passer på å aldri si noe negativt om pappaen selv om jeg av og til har veldig lyst av og til. Det er en trist og slitsom situasjon du er i. Barna dine kan ikke noe for at de er glade i pappaen sin. Kanskje sønnen din skjønner mer når han blir eldre. Men kanskje gjør han det aldri. Det er ikke alle barn som vokser opp til å bli reflekterte sympatiske voksne selv om vi foreldre hele tiden jobber med å utvikle den siden av dem. Anonymkode: c03c0...55f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #4 Skrevet 23. april 2019 Hei TS, Desverre er det slik at barn er lett å påvirke. Spesielt med gaver og penger. Men tro meg på dette: Kjærlighet og omsorg kan ikke kjøpes med penger. Ikke missforstå meg nå, man må ha en viss økonomi for å gi barna ett bra liv og omsorg, men det jeg mener er selve omsorgen og kjørligheten som kommer fra hjertet. Dette vil du merke når barnet gutten blir eldre, altså voksen og begynner å tenke selv. Det er du som vi være den trygge for han, det er du som vil ha ett tett forhold til han, og det er deg han vil stole mest på. Dere er i en situasjon som barn ikke forstår nå. Det er heller ikke meningen at de skal forstå. De skal være barn og ikke en del av voksnes problem. Exmannen din er tydligvis en komplett idiot, men det må du desverre bare leve med. Anonymkode: 922c2...db3 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 Ja, jeg står i det. For barna mine er jeg den trygge omsorgspersonen,men med tanke på at jeg vet at min eks skylder penger over hele fjøla, er det utrolig frustrerende. Jeg vil at han skal ha et bra forhold til ungene,og gjør alt for å legge til rette. Men at han nedsnakker meg til guttungen, gjør meg sint. Han gav meg store økonomiske problemer i og etter ekteskapet,,,,og skal være stor kar. Selvsagt holder jeg ungene utenfor det. Anonymkode: cf3c8...5e4
avent Skrevet 23. april 2019 #6 Skrevet 23. april 2019 Om han har masse penger i kontanter så tyder vel det på at han jobber svart? Meld han og la han endelig stå til ansvar. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #7 Skrevet 23. april 2019 Har samme type far her. Han er fra Iran. Ikke at det nødvendigvis har noe å si, men han har en veldig kjøpetrang. Må liksom alltid overgå meg til jul/bursdag, og rakke ned på meg, til barnet. Vi går til veiledning, men det hjelper ikke for fem øre, fordi han eier ikke selvinnsikt og det nytter ikke å prate med han på ett "dypere nivå". Hvis jeg sier "jeg føler..." så svarer han med noe babbel om "to glass med vann, og at andre kan si at glasset er tomt, selv om han sier det er fullt"🤷♀️🤷♀️ Og dette må jeg bare forholde meg til barnet er voksent... Og jeg vet hvor frustrerende det er! Jeg får også ofte høre at jeg ikke må bry meg om hva han gjør/kjøper, for i lengden vil ikke barna huske det mest, men hvem som tilbragte mest tid med barnet og skapte mest trygghet. Anbefaler deg å få i gang veiledning via familievernkontoret/familiehuset der du bor. Hvis ikke, må du bare bite det i deg, og prøve å distansere deg. Om du ikke ønsker å kjøpe 100 gaver til barnet, så stå for det, istedet for å tenke på hva far gjør. Ikke sammenlign deg med han. Det du gjør for barna dine, er sannsynligvis det beste😊 Anonymkode: 63aae...6eb 1
Maleficenta Skrevet 23. april 2019 #8 Skrevet 23. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har 2 barn med min eksmann. Han forskjellsbehandler våre 2 barn både økonomisk og i praksis. Vårt 1.barn , en jente på 11 år,er multihandikappet. Vårt 2.barn,en gutt på 6. I ekteskapet vårt sto jeg for det meste alene i omsorgen med datteren. Da sønnen kom,fikk han hele sin fars oppmerksomhet. Min eksmann er ikke norsk. Flere år siden bruddet, og det er kun de siste mnd.han endelig har begynt å betale barnebidrag. Han er en katastrofe hva økonomi angår, men har alltid mye kontanter da han driver for seg selv. ( regninger og gjeld blåser han i - skylder over 400 000 i bidrag) Men han kjøper sønnen vår med leker,klær ,lekeland osv. Datteren får sjelden noe. Til jul fikk hun f.eks 1000 kr - noe som er mer enn nok , men sønnen fikk for over 3000 kr. Han vil heller ikke ha særlig samvær med datteren pga hennes omsorgsbehov. Såvidt et hei i døra.. Jeg er alenemor og har omsorgen for begge barna,men jeg kan ikke matche hans kjøpebonanza ...ikke vil jeg det heller. Han innprenter i sønnen vår,at gaver er uttrykk for kjærlighet,samt bruker det som pressmiddel i oppdragelse..Jeg begynner å bli så lei dette tullet. Snakke sammen ?? Håpløst,,,,tro meg,,,har prøvd i årevis. Han nedsnakker også meg til gutten vår ,,,,stakkars mamma har dårlig råd...Men pappa har mye penger...Uttalelser som sønnen min har begynt å ta etter. Det er sårende. Ungene mine mangler ingenting. Jeg har ordnet økonomi ,men er som sagt alene. I påsken hadde han brukt 6000 kr på guttungen,,,(og hele sin tid)skrøt av det. Jentungen fikk en bamse ,og 5 minutter på fanget. Da han dro,så guttungen : mamma, du må kjøpe flere gaver til meg,,,,( han får som sagt det som er normalt-),hvis du er like glad i meg som pappa. Forsøkte å forklare han at mamma elsker ham helt til månen 😪💔 Anonymkode: cf3c8...5e4 Kjenner jeg blir provosert av dette. For en møkka Ann og møkkafar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå