Gå til innhold

Ringe for å slå igjel litt tid?

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Det er ei som pleier å ringe meg når hun er på vei hjem fra jobb og venter på bussen. Hun ringer ikke hver dag, men ofte, og hun er kun interessert i å snakke frem til bussen kommer. Når det dreier seg om et par minutter syns jeg det er ganske irriterende. Ikke er det noe hun vil annet enn "selskap" frem til bussen kommer. Av og til går det 30 sek og andre ganger 5 min før jeg hører: "bussen kommer, må legge på, og så klikk". Siden det er i 17 tiden på ettermiddagen er jeg som regel opptatt med noe, på vei hjem er jeg også, har ærender i butikken osv. I det siste har jeg ikke tatt telefonen når det er henne og jeg vet hun er på vei hjem. Jeg syns det er litt småfrekt å ringe slik, for en så liten samtale, og vet ikke hvordan jeg skal få slutt på det. Syns det er mangel på folkeskikk. Noen tips? Denne personen er noe spesiell, og jeg vil ikke såre henne. Hvordan skal jeg si ifra? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Om hun sier til deg at hun ringte deg på vei hjem fra jobben,men fikk ikke svar, så kan du vel si at den tiden er du selv på veg hjem. Du er bla i butikken. Si at du ikke går rundt å snakker i tlf i butikken.

Si at det passer bedre senere på dagen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Huff ja. Det hørtest slitsomt ut. Hadde ike giddet å ta telefonen jeg nei..

Skrevet

Prøv å ringe opp henne noen ganger, slik at du snur situasjonen. Og plutselig si at du må legge på. Se om hun reagerer på det.

barnslig, ja jeg vet...Men det er det barnslige som er morsomt da... :ler:

Skrevet

Kan du ikke bare ta telefonen og si at det passer dårlig nå, snakkes senere, og så legge på slik hun gjør når bussen kommer? Det er vel mest redelig.

Evt. la være å ta telefonen, greit nok det og, man har ingen plikt til å ta den.

Gjest Jamila
Skrevet

Det er helt ok å si fra at det passer dårlig på det gitte tidspunktet, eller eventuelt å ikke ta telefonen i det hele tatt.

Denne venninnen din kunne like gjerne vært meg. Jeg bruker ventetid (mens jeg venter på bussen, mens jeg kjører bil) til å ringe venninner for å catche opp. Noen ganger passer det at jeg ringer, andre ganger ikke. Jeg ville mye heller at venninnene mine sa at i dag passerdet ikke, enn at de skulle bli barnslige og ta en slags "hevn" for at jeg ringer på feil tidspunkt!

Skrevet

Må si meg enig med Jamila her. Jeg bruker også å ringe for å slå ihjel tid når jeg venter på bussen... Bare fortell henne at på det tidspunktet passer det dårlig for deg å snakke i telefonen, og om ikke hun heller kan ringe litt senere. Gjenta det hver gang hun ringer deg når hun er på tur hjem, så stopper hun nok.

Gjest gjest 0
Skrevet

Hvis jeg ringer fordi jeg har litt ledig tid så sier mine venninner ifra hvis de ikke har tid til å snakke med meg. Eller de lar være å ta telefonen og sender meg en melding eller ringer senere og spør om det var noe spesielt jeg ville.

Jeg synes det fungerer veldig greit jeg!

Pam

Gjest Anonymous
Skrevet

har ei som drev å ringte meg i utide også. Hun vet når vi er ferdig på jobb,når vi er hjemme og da er det middagslaging.

Selv om jeg sa at jeg drev å laget middag, så var det ingen respons. Frekt!

Gjest Revenka
Skrevet

Ja, en ting er å ringe venninner for å slå av en prat. Jeg ringer da mine venninner for å høre hvordan det går med dem uten at det er en annen grunn enn dette. Hun som ringer meg ringer meg bestandig til samme tidspunkt, på vei hjem. Og hun har jo ikke tid til å prate egentlig. Bare venter på bussen. Og skulle jeg ringe en venninne ville jeg da ha ringt når jeg ikke måtte legge på om kort tid.

Skrevet

Enten tar du den og sier at du er opptatt, eller bare la være å ta den. Helt greit.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg tar ikke mobilen når jeg er opptatt med andre ting.

Kanskje du kan være kjapp på tlf eller si du er opptatt men hun kan ringe senere, eller ikke ta den. Og si senere at du var iferd med å feks lage middag eller noe..eller at lyden var av?

Gjest Gjesta
Skrevet

Skjønner ikke denne problemstillingen jeg! Jeg bruker bestandig ventetid (spesielt i bilkø) til å ringe. Hun ringer deg når det passer henne, så får jo du ta ansvar for deg selv og si fra om det ikke passer..

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som er småfrekt med dette. Du må bare si fra til henne hvis det irriterer deg.

Skrevet

Syns ikkje det er frekt i det heile tatt å ringe for å slå ihel litt tid eg... Det er sånt eg kan finne på å gjere og. I alle fall til kjæresten :wink: (Er egentlig ikkje så veldig ringete av meg, men..)

Viss ei venninde ringer og eg ikkje har tid/gidder å prate med ho, så lar eg enkelt og greit vere å ta telefonen. Ingen som blir sure for det... Ikkje som eg har fått vite i alle fall :ler: Viss det er noko viktig, så ringer dei en gong til eller evt sender ei mld.

Syns det funkar finfint!

Gjest Revenka
Skrevet

Hadde kanskje ikke blitt lei hvis det var en odentlig venninne av meg.. hun som ringer er søsteren min.. vi er gode venner da, men på et overfladisk nivå. Syns det er fryktelig masete å ha en som ringer for å ikke si noe. Hadde det vært bestevenninna mi så tror jeg at jeg hadde sett annerledes på det. (tror jeg ) :) Jeg er den eneste i familien min søster har kontakt med, så jeg føler meg litt pliktig til å snakke med henne, samtidig så syns jeg det er et mas. Urk. Skal ikke ta den :)

Skrevet

Jeg pleier også å ringe søstera mi mens jeg venter på bussen. Jeg pleier riktignok å fortsette samtalen også etter at bussen har kommet, og hele veien hjem. Vi har et nært forhold, så vi ringes ganske ofte. Egentlig på alle døgnets tider. Vi pleier alltid å si fra med en gang hvis det ikke passer, feks "jeg er midt i middagen, kan jeg ringe deg senere?" Ingen sure miner av den grunn........

Kan du ikke bare si til henne: "det passer dårlig akkurat nå, kan jeg ringe deg i kveld?"

Skrevet

Uff, jeg liker ikke å få disse intetsigende telefonene.

Men jeg løser det enkelt å greit ved å fortelle at jeg er litt travel akkurat nå, men at jeg har tid til å svare på konkrete spørsmål eller avtale tid for når vi kan prates neste gang.

Det pleier å gjøre susen!

:-)

Skrevet

Hvorfor ikke bare si dette til henne som du skriver her ?

Si at du er på vei hjem/er i butikken e.l og at det er et dårlig tidspunkt for deg å prate, men at hun gjerne må ringe igjen senere når dere begge er kommet hjem.

Gjest Revenka
Skrevet
Hvorfor ikke bare si dette til henne som du skriver her ?

Si at du er på vei hjem/er i butikken e.l og at det er et dårlig tidspunkt for deg å prate, men at hun gjerne må ringe igjen senere når dere begge er kommet hjem.

Jo jeg får prøve på det. Jeg vil jo gjerne prate med henne, når jeg er hjemme og har tid:) og hvis hun har noe å si på den andre enden av taletuten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...