Gå til innhold

Hvordan klare seg på 18 000 kr i mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har en sånn trygd /inntekt. Hva har dere i husleie i mnd?

Anonymkode: 39b65...836

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke jeg, hvordan klarer studenter seg på 7-8000 i måneden?

Anonymkode: a6574...772

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

8000 i huslån og felleskostnader. 

Anonymkode: c79e9...8a3

AnonymBruker
Skrevet

Har dog bare utbetalt 15.000 🤣

Anonymkode: c79e9...8a3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også 8000 kr i boliglån og 2000 kr i felleskostnader. Har bil også, og sparer 1500 kroner i måneden. Hvorfor skulle jeg ikke klare meg bra med 18000 kroner i ung ufør i måneden? :)

Anonymkode: 9bdbd...ea8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 15000 utbetalt (minstesats), husleie på 6900, bitteliten leilighet med svært lav standard. Ikke rett på bostøtte. 

Anonymkode: 7b20b...408

AnonymBruker
Skrevet

Får 12 000 kr i måneden....klarer meg forsåvidt...lite, men men

Anonymkode: f71bc...b32

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har en sånn trygd /inntekt. Hva har dere i husleie i mnd?

Anonymkode: 39b65...836

En voksen, et barn her. Betaler 7900 i boutgifter hver måned. Har 19.792 kr hver måned så er litt over. Jeg føler at jeg har veldig god råd. Sparer mye og koser oss mye! 😘

Anonymkode: 2f722...cd7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Næring etter tæring. Man klarer seg. Handler ingenting og ser kun etter tilbud. Man kan ikke shoppe, dra til frisør, legge negler, fylle på botox og slike dyre vaner. 

Anonymkode: 97a4e...744

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Næring etter tæring. Man klarer seg. Handler ingenting og ser kun etter tilbud. Man kan ikke shoppe, dra til frisør, legge negler, fylle på botox og slike dyre vaner. 

Så lenge man har råd til bolig klarer man seg vel. 15000-18000 i måneden er ikke mye, verken om man skal søke boliglån (får gjerne ikke nok i lån til en bolig med den inntekten) eller leie bolig, som mange steder koster 10-15000, eller mer, for et lite kott. Og som ung ufør har man vanligvis ikke hatt mulighet til å spare seg opp så mye på forhånd heller. 

Anonymkode: d7e8b...fbc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en inntekt på 14 tusen. Husleien er på 5700 kr inkludert strøm, internett og tv.

Prioriterer å bruke pengene jeg har til overs på matvarer som er billig, metter og holder lenge. Utenom det kjøper jeg sjeldent noe nytt dersom det ikke er absolutt nødvendig.

Anonymkode: e64b2...b08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har 19 000 per mnd på aap og er fornøyd med det. men pga ca 5000 hver mnd i helseutgifter, et kosthold der feks laktosefrie melkeprodukter(mm) er dyrerer enn vanlig produkter klarer jeg det likevel ikke. har dyr husleie, men har akkurat solgt bilen min, det var en befrielse. selv om jeg har måttet flyttet til en dyrere leilighet(må ha kollektiv tilbud), så sparer jeg mye på å ikke ha bil. mange vil sikkert synes det er rart, men jeg er svært dårlig med mye smerter, og er avhengig av å bo nærme butikk nå som jeg ikke har bil. men følger med på div sparetips på kg, neste blir å si opp spotity! bare papirgebyrey på den fakturaen fra kredittkortselskapet er på ca 45 kr..grr helt unødvendig. matposten er og blir den vanskeligste. men har spart 800 kr i fond i 15 mnd nå☺️det er kjempegøy å følge med på. 

Anonymkode: 6ea80...fb0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg er heldig som bor i nedbetalt bolig, men av og til skjønner jeg ikke at folk har så høye krav. Jeg har utbetalt ca 16000 i mnd og av de så sparer jeg minst 3000 hver mnd uten unntak. Lager meg buffer så jeg har alltid til uforutsette ting og kjøper den maten jeg syns er god. 

Anonymkode: 672e9...b97

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man har råd til bolig klarer man seg vel. 15000-18000 i måneden er ikke mye, verken om man skal søke boliglån (får gjerne ikke nok i lån til en bolig med den inntekten) eller leie bolig, som mange steder koster 10-15000, eller mer, for et lite kott. Og som ung ufør har man vanligvis ikke hatt mulighet til å spare seg opp så mye på forhånd heller. 

Da får man jobbe. Staten skal da ikke fø på de som ikke orker å jobbe. Mange unge uføre der ute som burde gjort noe fornuftig, å trø hjemme dag ut og inn er roten til alt ondt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da får man jobbe. Staten skal da ikke fø på de som ikke orker å jobbe. Mange unge uføre der ute som burde gjort noe fornuftig, å trø hjemme dag ut og inn er roten til alt ondt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en inntekt på 14 tusen. Husleien er på 5700 kr inkludert strøm, internett og tv.

Prioriterer å bruke pengene jeg har til overs på matvarer som er billig, metter og holder lenge. Utenom det kjøper jeg sjeldent noe nytt dersom det ikke er absolutt nødvendig.

Anonymkode: e64b2...b08

Hvilken matvarer er det?☺

Anonymkode: 73455...299

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet jeg er heldig som bor i nedbetalt bolig, men av og til skjønner jeg ikke at folk har så høye krav. Jeg har utbetalt ca 16000 i mnd og av de så sparer jeg minst 3000 hver mnd uten unntak. Lager meg buffer så jeg har alltid til uforutsette ting og kjøper den maten jeg syns er god. 

Med nedbetalt bolig så synes jeg ikke at det er ikke er så alt for mye å spare 3000 i måneden...

Anonymkode: 73ace...935

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Med nedbetalt bolig så synes jeg ikke at det er ikke er så alt for mye å spare 3000 i måneden...

Hæ? Mye eller lite?

Anonymkode: 73455...299

AnonymBruker
Skrevet

Hva sparer man til? Det må jo være mål og mening. Selvsagt bør man ha en god buffer og litt i bakhånd, men om man ikke unner seg å leve, lurer jeg på hva man skal med alle disse pengene når man blir gammel. 

Anonymkode: bff63...f03

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til noen som har "så høye krav" som har svart i denne tråden? :klo:

Anonymkode: 04912...c02

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...