Gå til innhold

Hva feiler det han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pappa lager så dårlig stemning. Hater å være hjemme på besøk. 

Han kommer med stikk til moren min hele tiden og tåler ikke å få tilsnakk, så alle ignorerer han. Mamma er litt firkantet og streng. Hun er perfeksjonist og opptatt av hvordan hun fremstår utad. Dette skal pappa ta henne for hele tiden, til tross for at hun gjør alt for familien sin og for å holde den samlet. Hvis feks søsteren min lar en bleiepose ligge i gangen før gjestene kommer, kan mamma be henne rydde den bort. Da vil pappa hugge til " ja, tenke seg til om gjestene skulle se at det bor folk her". Hvis han føler seg avbrutt under middagen, kan han si" drit i meg, jeg er idioten, så best jeg holder munnen lukket" Hvis han skal ut, kan han si " udyret får vel gå ut, det er vel der han hører hjemme" Hvis mamma kommer sent hjem kan han si" ja, hun råder jo i hus og hjem, og kommer naturligvis når det passer henne" Han sier at det er best han holder kjeft, hver eneste gang jeg er på besøk og er liksom offeret. I løpet av en dag, kommer han med 10-20 sånne stikk/ kommentarer og spydigheter. Alt vris til at vi angriper han for noe. Vi kan snakke om sport, og han kan si noe, men hvis mamma ser opp fordi hun konsentrerer seg om å kjøre bil, sier han" ja, der ser vi hvor mye hun bryr seg om det tosken sier" også sitter han med munnen lukket i 2 timer tom. hvis jeg stiller han spørsmål om noe konkret holder han kjeft for å lage et stort nummer ut av det.

Han går med så mye sinne. Det er ekstremt vanskelig å forholde srg til.

Anonymkode: 282d0...039

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva feiler din mor da?

Hun høres jo ikke spesielt enkel ut.

Anonymkode: 3e73c...588

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

oi oi. de er nok begge dritt lei av hverandres feil. 

Anonymkode: e97d5...50c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pappa lager så dårlig stemning. Hater å være hjemme på besøk. 

Han kommer med stikk til moren min hele tiden og tåler ikke å få tilsnakk, så alle ignorerer han. Mamma er litt firkantet og streng. Hun er perfeksjonist og opptatt av hvordan hun fremstår utad. Dette skal pappa ta henne for hele tiden, til tross for at hun gjør alt for familien sin og for å holde den samlet. Hvis feks søsteren min lar en bleiepose ligge i gangen før gjestene kommer, kan mamma be henne rydde den bort. Da vil pappa hugge til " ja, tenke seg til om gjestene skulle se at det bor folk her". Hvis han føler seg avbrutt under middagen, kan han si" drit i meg, jeg er idioten, så best jeg holder munnen lukket" Hvis han skal ut, kan han si " udyret får vel gå ut, det er vel der han hører hjemme" Hvis mamma kommer sent hjem kan han si" ja, hun råder jo i hus og hjem, og kommer naturligvis når det passer henne" Han sier at det er best han holder kjeft, hver eneste gang jeg er på besøk og er liksom offeret. I løpet av en dag, kommer han med 10-20 sånne stikk/ kommentarer og spydigheter. Alt vris til at vi angriper han for noe. Vi kan snakke om sport, og han kan si noe, men hvis mamma ser opp fordi hun konsentrerer seg om å kjøre bil, sier han" ja, der ser vi hvor mye hun bryr seg om det tosken sier" også sitter han med munnen lukket i 2 timer tom. hvis jeg stiller han spørsmål om noe konkret holder han kjeft for å lage et stort nummer ut av det.

Han går med så mye sinne. Det er ekstremt vanskelig å forholde srg til.

Anonymkode: 282d0...039

Det er veldig veldig passiv aggressivt. Du kan lese deg opp på det, har selv brukt Wikihow en del fordi der står det trinn for trinn hvordan du kan forstå mer hva som foregår i den passiv aggressive, hvordan du kan forholde deg til det, og hva du kan si til personen for å få en slutt på det. 

Anonymkode: 40ef8...b50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som de sliter hverandre ut.

Anonymkode: 8a389...1c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han høres veldig barnslig ut!

Hva sier du/dere til ham når han holder på slik?

Anonymkode: d6f54...458

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som min mor. Jeg er ganske overbevist om at hun har narsissistiske tendenser, og jeg har i nylig tid innsett at hun har utøvd mye psykisk vold mot meg gjennom årene (og pappa, men mot hverandre er de to kanskje like gode, det er litt vanskelig å si). 

Anonymkode: e96e5...2ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...