AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Hei Jeg har en tante som har hatt flere kurs fra nav i de siste årene. Hun vil ha jobb noe hun ikke får. Får bare litt praksis plass /arb trening her og der. Det er slik at hun fikk arb.trening hos Fretex. Jobben var å fylle på varer. Hvis jeg husker riktig så har hun jobbet der i mer enn 6 måneder. 29.januar sluttet hun på jobben og skulle hjem. Skulle ned trapper, hun skled på isen og skadet foten. Samme dag tok jeg med henne til legevakten der vi ble fortalt at hun har fått brudd i foten. Hun fikk gips og fikk beskjed om å ha gips i 7 uker. Hun fikk sykemelding av legevakten for 2 uker om gangen. Annen hver uke gikk hun på kontroll hos legevakten og fikk ny sykemelding hver gang, siden hun måtte fortsatt gå med gips og bruke krykker. Rundt 20.mars tok NAV kontakt med henne at du må komme tilbake. hvis ikke gir vi jobben din til noen andre fordi det er mange som står i kø. Tanta mi sa at prøv å forstå problemet mitt..hvordan skal jeg klare å komme på jobb da jeg ikke kan ta på sko en gang. Jeg må være sykemeldt til jeg begynner å gå litt. Men nav ville ikke høre på henne. Og avsluttet arb.treningen hennes. SPØRSMÅL: Er dette feil eller riktig gjort av NAV? Kan de "gi sparken" til en person som er sykemeldt?? Greit at de tar tilbake arbeidstreningen men må hun avslutte sykemeldingen også? Dette er snakk om en kvinne med 4 barn som ikke har så god råd. Hun har en gyldig grunn for sykemelding. Hun var ikke sykemeldt bare for moro skyld. Kan noen vær så snill hjelpe oss? Anonymkode: 5d9b7...d1f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #2 Skrevet 23. april 2019 Kort sagt er svaret ja - de kan si opp en tiltaksplass dersom den som har plassen ikke kan benytte den.. Tiltaksplasser vokser ikke på trær og de har ikke mulighet til å la en plass stå tom månedsvis. Det er mange andre som står i kø for å få plass og da må NAV benytte ressursene (altså tiltaksplassene) de har tilgjengelige på best mulig måte... Anonymkode: 58459...6b2 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3 Skrevet 23. april 2019 Hvorfor skulle hun måtte avslutte sykemeldingen? Det har jo ikke nav så mye med, legen som fastsetter sykemelding. Anonymkode: 6f6ab...92b 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #4 Skrevet 23. april 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle hun måtte avslutte sykemeldingen? Det har jo ikke nav så mye med, legen som fastsetter sykemelding. Anonymkode: 6f6ab...92b Det er det som er spørsmålet mitt. TS Anonymkode: 5d9b7...d1f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle hun måtte avslutte sykemeldingen? Det har jo ikke nav så mye med, legen som fastsetter sykemelding. Anonymkode: 6f6ab...92b Nav har ikke så mye med sykemeldingen nei, men de har alt med sykepenger å gjøre og kan avslutte disse. Anonymkode: 2157c...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå