AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Hei Jeg har hatt stabil vekt i mange tiår. Jeg brukte samme størrelse i klær som 18-åring som jeg brukte som 45-åring. 1,72 høy og stabil på rundt 60 kg. I mange tiår. Jeg har aldri slanket meg. Jeg har alltid "sklidd" inn i klær, uten å prøve først. Alt passet. Jeg var en 38-40 i mange tiår. Så kom overgangsalderen, og vekten eksploderte. Og alle kiloene satte seg rundt magen og puppene. Jeg er altså blitt "topptung". Jeg klarer ikke å venne meg til min "nye kropp". Jeg hater den. Greit at rynkene kommer. Greit at jeg blir eldre. Men jeg klarer bare ikke synet av min nåværende kropp. Dessuten er den kroppsfasongen jeg har nå farlig helsemessig. Det er den farlige "eplefasongen". Min mor fikk også samme kropp da hun var på min alder, så kanskje det er genetisk. Jeg vil - og må - gå ned rundt 20 kilo. Jeg har lyst til å pangstarte vektnedgangen nå. For å føle meg litt mer vel til sommeren. Noen tips om en "pangstart"? Jeg er ute etter etter tips/diett for å gå ned noen kilo ganske raskt. Sånn at jeg ser at det virker. Jeg er ellers ganske sunn og frisk, og tåler nok en tøff diett (dersom det blir anbefalt/tipset om). Anonymkode: fbfda...ea2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #2 Skrevet 22. april 2019 Det viktige spørsmålet er om du tåler å høre at du ikke trenger en pangstart og at pangstart bare er oppskriften på å gå på en smell. Gå tilbake til livsstilen du hadde mens du var slank, og så blir du slank igjen. Det tar litt tid, men det er det eneste som virker. Anonymkode: 48919...74f 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 Jeg har veid og telt kalorier og gått ned på det. Brukt vg vektklubb appen. Dropper helt kaloribomber som olje, smør, majones, pesto, kaviar, saus, ketchup, nøtter, sennep, brunost, poteter, pasta, ris, Disse tingene er så rike på kalorier at man like gjerne kan spise sjokolade. Tips er: ikke kast bort kalorier på drikke. Te, kaffe og vann er det som behøves. Og av og til vin. Øv på å krympe magesekken. Ikke spis store måltider. 2 knekkebrød til feks frokost er faktisk nok. Jeg høvlet ofte ned 4 store brødskiver før, men trenger jo ikke alt det. Ingen krise å bli sulten før lunsj: ha muslibar eller eple i veska. 5 måltider er fin fordeling. Mat for min del er litt mentalt. Hygge, kos eller sosialt samvær er forbundet med kaloriholdig drikke eller mat. Er jeg nervøs, urolig, rastløs, trenger å roe ned så har mat funket for dette. Nå kan jeg ta Farris, te eller kaffe. Spise en gulrot. Ved søtsug spise appelsin. Anonymkode: cda29...992
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har hatt stabil vekt i mange tiår. Jeg brukte samme størrelse i klær som 18-åring som jeg brukte som 45-åring. 1,72 høy og stabil på rundt 60 kg. I mange tiår. Jeg har aldri slanket meg. Jeg har alltid "sklidd" inn i klær, uten å prøve først. Alt passet. Jeg var en 38-40 i mange tiår. Så kom overgangsalderen, og vekten eksploderte. Og alle kiloene satte seg rundt magen og puppene. Jeg er altså blitt "topptung". Jeg klarer ikke å venne meg til min "nye kropp". Jeg hater den. Greit at rynkene kommer. Greit at jeg blir eldre. Men jeg klarer bare ikke synet av min nåværende kropp. Dessuten er den kroppsfasongen jeg har nå farlig helsemessig. Det er den farlige "eplefasongen". Min mor fikk også samme kropp da hun var på min alder, så kanskje det er genetisk. Jeg vil - og må - gå ned rundt 20 kilo. Jeg har lyst til å pangstarte vektnedgangen nå. For å føle meg litt mer vel til sommeren. Noen tips om en "pangstart"? Jeg er ute etter etter tips/diett for å gå ned noen kilo ganske raskt. Sånn at jeg ser at det virker. Jeg er ellers ganske sunn og frisk, og tåler nok en tøff diett (dersom det blir anbefalt/tipset om). Anonymkode: fbfda...ea2 Tell kalorier. Legg deg på 1400-1500 kcal hver dag også i helgene, og gå en tur på en time hver dag, da vil du gå ned i vekt. Det tar tid, så du må ta i bruk litt viljestyrke Anonymkode: e5b5a...468
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det viktige spørsmålet er om du tåler å høre at du ikke trenger en pangstart og at pangstart bare er oppskriften på å gå på en smell. Gå tilbake til livsstilen du hadde mens du var slank, og så blir du slank igjen. Det tar litt tid, men det er det eneste som virker. Anonymkode: 48919...74f Jeg har ikke endret livsstil. Spiser det samme som før. Jeg spiser heller ikke godteri, og drikker ikke brus. Ikke noe ekstra "kos" i helgene. Kun helt vanlig mat. ts Anonymkode: fbfda...ea2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #6 Skrevet 23. april 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke endret livsstil. Spiser det samme som før. Jeg spiser heller ikke godteri, og drikker ikke brus. Ikke noe ekstra "kos" i helgene. Kun helt vanlig mat. ts Anonymkode: fbfda...ea2 Logg matinntaket ditt i to uker så du får en oversikt over hvor mange kalorier du tar inn. Anonymkode: 48919...74f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #7 Skrevet 23. april 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke endret livsstil. Spiser det samme som før. Jeg spiser heller ikke godteri, og drikker ikke brus. Ikke noe ekstra "kos" i helgene. Kun helt vanlig mat. ts Anonymkode: fbfda...ea2 Så du spiser det samme hver dag, og skeier aldri ut?? Det har jeg vanskelig for å tro. Selv er jeg ca. 40 år og må hele tiden passe på hva jeg spiser for å ikke legge på meg. Jeg har en stillesittende jobb og er ikke så flink til å trene, det betyr at jeg må ligge på 1500 kcal om dag for å holde vekten. Som sagt, tell kalorier og gå tur hver dag, da vil du gå ned i vekt etter hvert. Pangstart er bare tull. Det er ingen snarveier til å gå ned i vekt, det er kun standhaftighet og viljestyrke. Anonymkode: e5b5a...468
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå