AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Jeg skjønner 4 åringer som aktivt leker med hverandre, men jeg har en 1 åring som jeg tenker har best av korte dager. Mannen min begynner sent og jobber sent, hans eneste tid med jenta vår er om morgenen og han har lyst til å levere rundt 10 innimellom. Hvor strenge er barnehager på det? Anonymkode: 14461...ae7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #2 Skrevet 22. april 2019 Så lenge de ikke er på tur går nok det fint om dere avtaler og forklarer hvorfor. Anonymkode: dd968...9ed
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 Jeg er sikker på at de fleste vil ha forståelse for det hvis dere legger det frem slik. Bare beregn tid til å kle på henne hvis de er ute når han leverer, eller lever henne på tur hvis de er det. Anonymkode: 51e92...664
DMS Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner 4 åringer som aktivt leker med hverandre, men jeg har en 1 åring som jeg tenker har best av korte dager. Mannen min begynner sent og jobber sent, hans eneste tid med jenta vår er om morgenen og han har lyst til å levere rundt 10 innimellom. Hvor strenge er barnehager på det? Anonymkode: 14461...ae7 Kor strenge barnehagen er på kjernetid vil nok variere. Det avhenger naturlegvis på barnet, men har inntrykk av at det kan vere vanskelegare for barnet å kome inn i leiken når det kjem så seint. Det kan gjere leveringa vanskelegare, og barnet si oppleving av barnehagen mindre positiv.
Gjest NotYou Skrevet 22. april 2019 #5 Skrevet 22. april 2019 Spørr din bhg Vår bhg har samling kl 08.30, så de liker at barna kommer til halv 9, eller til 9 når samlinga er over, og de skal ut.
Giragala Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 Kjernetid vil nok de i barnehagen informere om, og et så lite barn kan ha godt av korte dager. Det er positivt å utnytte dette i tidlig alder dersom man har mulighet til det. Jeg ville nok ikke vært like bekymret for en 1 åring som ble levert sen for å komme inn i lek. I den alderen er man fortsatt gjerne opptatt av seg og sitt, og leker ofte ved siden av hverandre, fremfor med. De ansatte er nok også gode til å kunne se og forstå de yngste barna, og bidrar nok mye med felles samspill og lek 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #7 Skrevet 22. april 2019 Hvis dere snakker med barnehagen, så finner dere sikkert en løsning. Det kan være at det beste er faste dager hun blir levert senere, dager de vanligvis ikke går tidlig tur osv. Og så ville jeg snakket med dem jevnlig for å høre om de synes det fungerer Ok. Begge mine har fungert best med dager som heller begynner tidlig og slutter tidlig, da kommer de inn i dagen mens alt er rolig. Men jeg forstår ønsket deres, og ville absolutt diskutert det med barnehagen. Anonymkode: e4700...96d 3
oslojente1980 Skrevet 22. april 2019 #8 Skrevet 22. april 2019 Vi er ikke strenge på det. Vi har en gutt på min gruppe som er i samme situasjon som dere😁 Dagene vi går på tur, så går vi ca 0930. Det viktigste er barnet. Hvis barnet strever med å komme inn i leken, finne plassen sin osv, så ville jeg tatt dette med foreldrene. 2
Gjest Albbas Skrevet 22. april 2019 #9 Skrevet 22. april 2019 Vår barnehage praktiserer ikke kjernetid, men de har samling 09.30 og mitt barn har hvertfall hatt godt av å bli levert før dette. Kl 10 går de ut, så hvis vi skulle levert enda senere måtte vi ha sjekket at de faktisk er i barnehagen. Så snakk med barnehagen!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #10 Skrevet 22. april 2019 Vi har en jente på 1,5 år. Hun leveres av og til i barnehagen til lunsj kl 11. Det fungerer godt for henne. Hun elsker mat, og at de andre er rolige når hun kommer. Anonymkode: a43d5...328 2
Sylveon Skrevet 23. april 2019 #11 Skrevet 23. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner 4 åringer som aktivt leker med hverandre, men jeg har en 1 åring som jeg tenker har best av korte dager. Mannen min begynner sent og jobber sent, hans eneste tid med jenta vår er om morgenen og han har lyst til å levere rundt 10 innimellom. Hvor strenge er barnehager på det? Anonymkode: 14461...ae7 Har barnehagen deres kjernetid? Vår har kjernetid fra 10.00, men de gjør ikke noe om du kommer etter. De bare - på det sterkeste - anbefaler at barna kommer før 10.00 for da begynner gjerne dagen skikkelig!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #12 Skrevet 23. april 2019 9 timer siden, DMS skrev: Kor strenge barnehagen er på kjernetid vil nok variere. Det avhenger naturlegvis på barnet, men har inntrykk av at det kan vere vanskelegare for barnet å kome inn i leiken når det kjem så seint. Det kan gjere leveringa vanskelegare, og barnet si oppleving av barnehagen mindre positiv. Men hvilken lek skal 1 åringen inn i? Jeg skjønner som sagt eldre barn, men en på 1 driver ikke akkurat med rollelek med andre barn. Ts Anonymkode: 14461...ae7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #13 Skrevet 23. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvilken lek skal 1 åringen inn i? Jeg skjønner som sagt eldre barn, men en på 1 driver ikke akkurat med rollelek med andre barn. Ts Anonymkode: 14461...ae7 De gjør jo det. Har sittet og sett på flere 1åringer leke restaurant. Men for min gutt var det best og komme tidlig, han blir lett utilpass om han kommer mens det er fullt liv. Anonymkode: 664f0...270
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #14 Skrevet 23. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: De gjør jo det. Har sittet og sett på flere 1åringer leke restaurant. Men for min gutt var det best og komme tidlig, han blir lett utilpass om han kommer mens det er fullt liv. Anonymkode: 664f0...270 Ojoj, det var fremskredne 1 åringer! De aller fleste 1 åringer leker i beste fall paralellek. Ts Anonymkode: 14461...ae7 3
DMS Skrevet 23. april 2019 #15 Skrevet 23. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvilken lek skal 1 åringen inn i? Jeg skjønner som sagt eldre barn, men en på 1 driver ikke akkurat med rollelek med andre barn. Ts Anonymkode: 14461...ae7 Er 1-åringen 12 mnd, 15? 18? 23? Skjer mykje i løpet av det året Er han rett over 1 så vil nok rolege morgonar med far kunne vere deileg, men i løpet av det komande året vil det kunne endre seg. Det kan vere litt overveldande å kome i barnehagen også for den på 12 mnd og alle barna er komne og er i full leik. Eg tenker det kan vere enklare dersom ein kjem når dei skal over til ein ny aktivitet, t.d til samlingsstund eller når dei skal til å gå ut. Det er uansett berre å gi det eit forsøk og ha ein dialog med barnehagen om korleis det går. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #16 Skrevet 23. april 2019 Dere betaler plassen og dere disponerer denne etter deres ønsker. Barnehagen kan anbefale dere å komme da og da, men det er ikke slik at de kan bestemme hvilket tidspunkt dere skal komme på. Ønsker dere å levere 10, så gjør dere det. Barnet mister kanskje samlingsstund eller andre aktiviteter, men det er i så tilfelle dere foreldre sitt valg. Turdager eller andre spesielle ting kan gjøre at barnet må leveres før et gitt tidspunkt, men regner med dette ikke er daglig kost! Hilsen pedagogisk leder, som har flere små som har late og koselige morgener hjemme før barnehagen. Anonymkode: d5d02...9b3 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #17 Skrevet 23. april 2019 Ta utgangspunkt i barnehagens rutiner, men mest hva som passer best for barnet. Det er feks bedre å komme før eller etter samlingsstund enn midt i. For noen barn er det best å komme tidlig til feks frokost for en rolig start på dagen, for andre barn spiller det ingen rolle. Min eldste foretrakk å komme til frokost å starte dagen der ved bordet med de andre barna. Han ble veldig lei seg og utafor om han måtte leveres inne i avdelingen hvor dagen hadde startet. Det kan også passe barnet bedre å komme før barna går ut, i vår barnehage var dette ca kvart på 10, enn å komme mens alle er ute. Jeg tenker det er best å bestemme levering og henting etter at barnet har startet i barnehagen og dere ser hva som passer barnet best i en ny hverdag det blir ikke nødvendigvis slik dere tror. Anonymkode: bbebc...b81
Skogkløver Skrevet 23. april 2019 #18 Skrevet 23. april 2019 Vi leverer akkurat når det passer oss men leverer før frokost de gangene de skal på tur eller har spesielle grupper, da er det greit å være med fra begynnelsen av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå