Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe som vet om det er vanskelig å få jobb med bachelor i anvendt datateknologi? 

Anonymkode: 5d2d4...483

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være det? Spør du meg er kanskje dette en av de beste IT-utdanningene i Norge. Jeg ville uten tvil unngått universitetene, kanskje med unntak av NTNU, siden man har mange bra valgfag der. 

Anonymkode: 298a7...3ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som tar master i IKT-fag får veldig ofte jobb før de er ferdige med utdannelsen. Applied data science kommer til å bli veldig populært fremover, også blant arbeidsgivere. 

Anonymkode: 71693...23b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Applied data science kommer til å bli veldig populært fremover, også blant arbeidsgivere. 

Det bør vel sies at data science er noe annet enn datateknologi, hvis noen skulle være begrepsforvirra. 

AnonymBruker
Skrevet

Datateknologi er det som på engelsk heter Information Technology, og beslektet (subset av) IKT. 

Som om du kan få tatt fag mot maskinlære, AI, og Data Science. Disse områdene er gull verdt i dag, og gir stor oppmerksomhet når du skal søke jobb. 

Anonymkode: 1af21...d01

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det være det? Spør du meg er kanskje dette en av de beste IT-utdanningene i Norge. Jeg ville uten tvil unngått universitetene, kanskje med unntak av NTNU, siden man har mange bra valgfag der. 

Ble usikker etter å ha lest hva andre har sagt om det, men dette høres bra ut!

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ble usikker etter å ha lest hva andre har sagt om det, men dette høres bra ut!

Antar du sikter til OsloMet. Jeg har ikke gått der selv, men om jeg skulle tatt ren it-utdanning idag ville det vært en het kandidat. Hvorfor? Fordi det virker å være mer "rett på sak" og praktisk rettet, enn it-studier på universitetene som virker mer teoretisk orienterte. Jeg ser på det som en fordel fordi man skal jo tross alt jobbe praktisk ute i arbeidslivet (med mindre man vil forske da, såklart). 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...