AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Lavstatus? Dårlig betalt? Unyttig? Aldri noe du kunne gjort? Drømmejobben? Givende? Hva er dine tanker? Anonymkode: c8f03...528
Leo Skrevet 22. april 2019 #2 Skrevet 22. april 2019 Nå tenker ikke jeg så veldig mye over slike ting, men siden du spør så er vel det et veldig greit og sikkert yrkesvalg. Alle trenger ikke å ha en master i ett eller annet. 13
Muskath Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 Jeg tenker at da jobber de i helsevesenet. 32
Meadow Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 All ære til dem som orker, står på og gjør så godt de kan for gamle og pleietrengende, synd de blir så lite satt pris på. Tjener dårlig og vanskelig å få heltid. 19
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 Tenker ikke noe spesielt, bare at de sannsynligvis jobber på eldrehjem.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #7 Skrevet 22. april 2019 Har videregående-utdanning. Lav status i helsevesenet og tjener lite. Ugunstige vakter men respekt👍🏻 Anonymkode: 4723b...23e 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #9 Skrevet 22. april 2019 Hardtarbeidende. Anonymkode: a0601...f2b 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #10 Skrevet 22. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lavstatus? Dårlig betalt? Unyttig? Aldri noe du kunne gjort? Drømmejobben? Givende? Hva er dine tanker? Anonymkode: c8f03...528 Jeg jobber med flere helsefagarbeidere, og det er dyktige folk som gjør en viktig jobb. Anonymkode: 99651...0b2 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #11 Skrevet 22. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lavstatus? Dårlig betalt? Unyttig? Aldri noe du kunne gjort? Drømmejobben? Givende? Hva er dine tanker? Anonymkode: c8f03...528 Er ikke helsefagarbeider, men hjelpepleier. Du har rett i at vi har dårlig betalt, ellers så har vi en nyttig jobb der vi hjelper mennesker som har behov for hjelp. Det er en veldig givende jobb, men hadde jeg vært ung så hadde jeg ikke valt dette yrket grunnet lav lønn, veldig tungt arbeid og jobbing på røde dager. Er 50+ så nå orker jeg hverken å videreutdanne meg eller bytte jobb. Får holde ut så lenge jeg klarer. Anonymkode: 3464e...132 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #12 Skrevet 22. april 2019 Ingenting, annet enn at de er helsefagarbeider. Men sånn i et litt videre perspektiv så er jeg glad for at de som ønsker å jobbe f.eks i pleien på sykehjem faktisk tilegner seg kompetanse for å gjøre jobben, fremfor alle som tror det er en jobb som kan utføres godt av hvermansen. Det er nok derfor mange ser litt ned på helsefagarbeidere også, hvorfor utdanne seg til noe man kan gjøre uten utdanning liksom. Men det er slett ikke samme kompetanse og vurderinger som ligger hos de som er faglært og ufaglært, så jeg syns helsefagarbeidere har en viktig jobb, og viser en god innnstilling med å ta fagbrev. Anonymkode: d29db...d8c 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #13 Skrevet 22. april 2019 Jeg synes de får dårlig tid til å utføre oppgaver, dårlig betalt med tanke på jobben de faktisk gjør. Har selv vært lærling, men det gikk ikke. Stor respekt for de som orker stell. Jeg klarer det bare ikke, men er veldig glad for alle som klarer. Det er en viktig jobb. Anonymkode: 12fd8...ce8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #14 Skrevet 22. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lavstatus? Dårlig betalt? Unyttig? Aldri noe du kunne gjort? Drømmejobben? Givende? Hva er dine tanker? Anonymkode: c8f03...528 Jeg synger den sangen "bleieskiftarbeider" med øystein sunde inni meg hver gang noen sier helsefagarbeider. ellers tenker jeg ikke så mye mer på det. men tenker jo at hm ja kansje ikke så bra betalt og hmm ja fint at de tar vare på mennesker. Anonymkode: d0dad...a93 1
Gjest NotYou Skrevet 22. april 2019 #15 Skrevet 22. april 2019 Tenker respekt. Å gå i (som oftest) veldig krevende omsorgssyrker, med (oftest) alt for dårlig lønn, turnus med lange vakter, og jobb i ferier og på helligdager, krever sin mann og/eller kvinne.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #16 Skrevet 22. april 2019 Jeg er sikkert litt sær og for å svare direkte på tittelen her. Jeg tenker umiddelbart at personen må kunne livreddende førstehjelp, og det ser jeg på som et stort pluss. Bruker ikke å kategorisere og filosofere om yrket er lavstatus eller unyttig, men tenker vi skal være glad at vi har folk i det yrket. Anonymkode: 98178...42b 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 22. april 2019 #17 Skrevet 22. april 2019 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #18 Skrevet 22. april 2019 Jeg tenker brabrabra, vi trenger flere! Jeg er sykepleier og er helt prisgitt gode HFA/hj.pl for å få gjort jobben min. Syns også denne gruppen er veldig undervurdert Anonymkode: aced6...d23 9
Pipaluk Skrevet 22. april 2019 #19 Skrevet 22. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lavstatus? Dårlig betalt? Unyttig? Aldri noe du kunne gjort? Drømmejobben? Givende? Hva er dine tanker? Anonymkode: c8f03...528 Nå har jeg ikke lest noen av svarene her hvis de sier at de jobber som det, så håper jeg at de trives i jobben sin og har flere jobber å velge mellom jeg kjenner folk som jobber på institusjoner uten fagbrev. De har en svært usikker jobbhverdag. Flere steder vil de bare ha faglærte. Det får konsekvenser når influensabølgen slipper inn.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #20 Skrevet 22. april 2019 Umiddelbart tenker jeg hun dama som sitter bak skranken på legekontoret. Men helsefagarbeider er vel alle som har gått 2 år vgs + 2 år i lære? Så de jobber på sykehjem osv også. Unyttig er det i alle fall ikke. Det er en helsefaglig utdanning for de som ikke ville gå tre år på vgs og så tre år på høgskole/universitet. Ikke noe for meg siden jeg ikke vil jobbe med mennesker Anonymkode: 751cb...7f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå