Gå til innhold

Mange friår etter vgs... Trenger hjelp med å velge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Det var jeg som lagde denne tråden:

Jeg har gått vekk i fra tanken om å studere denne høsten og skal ta opp resten av fagene jeg mangler for å oppnå generell studiekompetanse.

Jeg har tatt kontakt med en veldig stor stall om jeg kan få jobbe der og trene hestene deres, i utgangspunktet tenkte jeg 1 år samtidig som jeg tar opp de fagene, fordi hest er lidenskapen min og jeg trenger rutiner og et nytt miljø. De var veldig positive til det og jeg skal besøke dem snart

Men de hadde lagt ut en stillingsannonse som går over 2 år... På en måte er dette en kjempe gyllen mulighet da dette er en veldig kjent og stor stall, og jeg får holde på med det jeg elsker hver dag i 2 år. Men jeg vet ikke om jeg burde holdt ut 1 år til på samme plass hvor jeg tar opp de fagene før studier neste høst... Jeg gjør jo noe produktivt i 2 av de 3 friårene mine hvis jeg får jobbe der, men det har ikke så mye å si for fremtiden min....

Hva bør jeg gjøre??

Anonymkode: 1f5c5...f16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar jobben, og hvis du bestemmer deg for å studere til neste år sier du opp jobben innenfor oppsigelsestiden som står i kontrakten (det er vanlig med enten 1 eller 3 måneders oppsigelsestid)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig! Kanskje finner du ut at du skal ta opp flere fag også. Og hvis ikke har du ikke bundet deg til to år, alle jobber kan sies opp.

Anonymkode: 681e5...594

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fire år mellom VGS og studiestart. Folkehøyskole, et jobbeår, og to år for å ta opp fag, ta fag jeg syntes var interessante, jobbe og drive med frivillighet. Sånn i retrospekt kunne jeg kanskje ønsket at det bare ble tre år, menmen. 

To år er kort tid i den store sammenhengen. Hvis det er noe du vil, så grip sjansen. 

Anonymkode: 8397e...89b

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar😃 det er læretid det er snakk om, og fagbrev etter de 2 årene... Jeg har ikke så mye bruk for det i fremtiden men det er en drømmestall og topp trente hester så det blir jo veldig kjekt de 2 årene... Jeg kan jo avbryte etter 1 år da😬

Anonymkode: 1f5c5...f16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...