Gå til innhold

Paris med barn - anbefalinger fra dere som har vært der før

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Paris i ca. 1 uke i sommer, eller muligens i høstferien, med ett barn på 7 år og ett barn på 11 år. Vi skal også noen dager i Disneyland.

Anbefaler du hotell i nærheten av Disneyland eller i Paris sentrum? (Og hvilket hotell anbefales?)

Anbefales 2,3 eller 4 dagers pass til parkene (Disneyparken og temaparken)

Vi skal til Eiffeltårnet, men hvilke andre severdigheter/aktiviteter bør vi dra til? 

Og har du noen andre gode tips? 

På forhånd takk :)

Anonymkode: b2c12...7ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var der når jeg var ~10 år. Jeg kan si jeg elsket disneyland. Alt inne i sentrum... ja det var ikke noe særlig spennende i den alderen. Nå i dag, som vokse , hadde jeg elsket det! Men disneyland var høydepunktet.

Har vært det 2 ganger, sov på disney hotell begge gangene. Kan anbefalest :) jeg storkoste meg :) så med barn i den alderen hadde jeg hatt en ekstra dag i parkene istedenfor sentrum 😅

Det som og ikke var så gøy med sentrum var at de egentlig ikke snakker engelsk, de ble ofte sur på mor som prøvde på snakke dårlig engelsk 😅 men i disney var alt top, der tror jeg nesten engelsk kunnskaper er et krav 😄

Du har museet å se da. I dag hadde jeg elsket å gått skikkelig gjennom det, men det var gøy som liten å ha sett Mona Lisa :) 

Trumf buen, Notre Dame (det som er igjen av den), vi var i en eller annen handle gate med mange dyre merke butikker... ja ikke det mest spennende vi gjorde 😅

Anonymkode: 1cb57...e73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Disneyland i sommerferien er et mareritt, altfor mye mennesker. Ta det heller i høstferien, langt roligere der da. Bo ved Disneyland når dere skal være der, og i sentrum de dagene dere skal ha i Paris. Ville nok tatt minst 3 dager i parkene om dere har mulighet.

Anonymkode: 5334a...b39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var der når jeg var ~10 år. Jeg kan si jeg elsket disneyland. Alt inne i sentrum... ja det var ikke noe særlig spennende i den alderen. Nå i dag, som vokse , hadde jeg elsket det! Men disneyland var høydepunktet.

Har vært det 2 ganger, sov på disney hotell begge gangene. Kan anbefalest :) jeg storkoste meg :) så med barn i den alderen hadde jeg hatt en ekstra dag i parkene istedenfor sentrum 😅

Det som og ikke var så gøy med sentrum var at de egentlig ikke snakker engelsk, de ble ofte sur på mor som prøvde på snakke dårlig engelsk 😅 men i disney var alt top, der tror jeg nesten engelsk kunnskaper er et krav 😄

Du har museet å se da. I dag hadde jeg elsket å gått skikkelig gjennom det, men det var gøy som liten å ha sett Mona Lisa :) 

Trumf buen, Notre Dame (det som er igjen av den), vi var i en eller annen handle gate med mange dyre merke butikker... ja ikke det mest spennende vi gjorde 😅

Anonymkode: 1cb57...e73

Supert, da tenker jeg vi går for en 4dagers pass i de to parkene og overnatting på et Disneyhotell😊 Og så ha 2-3 dager til andre ting. 

Jeg har hørt noe med at mange franskmenn kan engelsk, men ikke vil snakke engelsk. Jeg hadde noe fransk på videregående, så spørs om jeg må friske opp litt før avreise😅

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal til Paris i ca. 1 uke i sommer, eller muligens i høstferien, med ett barn på 7 år og ett barn på 11 år. Vi skal også noen dager i Disneyland.

Anbefaler du hotell i nærheten av Disneyland eller i Paris sentrum? (Og hvilket hotell anbefales?)

Anbefales 2,3 eller 4 dagers pass til parkene (Disneyparken og temaparken)

Vi skal til Eiffeltårnet, men hvilke andre severdigheter/aktiviteter bør vi dra til? 

Og har du noen andre gode tips? 

På forhånd takk :)

Pompidousenteret (usikker på hvordan det staves) er jo en opplevelse selv om man bryr seg nada om kust. Man kan fint ta disse "utvendige" rulletrappene opp til kafeen på toppen selv om man ikke går på noen av utstillingene. 

Ellers er båttur på Seinen en flott opplevelse. Særlig etter at det er blitt mørkt og mange av bygningene er opplyst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt forslag ville vært å ikke reise til en storby med barn. Husker jeg var i Paris da jeg var 9 år og syns det var helt pyton. Trafikk, masse mennesker, bråk og mas overalt. Vi besøkte EuroDisney én dag og det holdt i massevis for meg. Lange køer og ingenting jeg ville kjøre (fordi jeg er pyse). Båttur og en runde med hop-on-hop-off buss er alltid greit. Så kan man bestemme senere hvilke severdigheter som virker mest spennende. 

Anonymkode: 0f682...a23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Paris med små barn kan være hektisk, men hvis dere ikke går for mye og ikke tenker å dekke for mange severdigheter per dag lar det seg gjøre.

Vi bodde ved Luxembourg-parken, rett ved Observatoriet. Der var det stille og rolig, gangavstand til Metroen og flere restauranter og butikker. 

Jeg vil anbefale parkene! Rusle rundt, spise is og se på livet.

Jeg vil også anbefale katakombene siden dere har med barn, det er litt spennende og annerledes.

Båttur på Seinen er hyggelig, og det er også hyggelig å gå langs Seinen.

Spis crepes på gaterestaurant, drikk kaffe au lait, se på folk! Paris har en spesiell stemning som barn godt kan oppleve.

Anonymkode: e2611...e5e

Skrevet

Dra i høstferien. På sommeren er det ofte ubehagelig varmt og det er enorme mengder med turister i Paris, spesielt i juli og august. Det er ikke en god tid å besøke byen på, verken for barn eller voksne. 

Jeg tenker at når barna er 7 og 11 er de gamle nok til å sette pris på en storby som Paris, men det forutsetter at dere som voksne forbereder dem. Snakk om historie og se filmer der handlingen er lagt til Paris: "En katt i Paris, "Madeleine", "Skjønnheten og Mosteret i Paris", Aristokattene", "Ringeren fra Notre Dame" og "Rattatouille".

Denne artikkelen er fra 2009, men tipsene er fortsatt aktuelle: https://www.klikk.no/foreldre/barn/reise-med-barn/paris-med-barn-2387736

Ellers vil jeg anbefale å leie en leilighet fremfor hotell inne i Paris, da hotellrommene der er generelt små og trange. Selv har jeg leid av Helene/Leilighet i Paris flere ganger og synes det er helt supert. Leiligheten på Rue St. Maur ligger sentralt til i et hyggelig strøk med masse restauranter/kafeer og godt utvalg butikker. Hele fire metrostasjoner i gangavstand fra leiligheten, som betjenes av linjer som tar dere til de aller fleste severdighetene. Husverten, Helene, er norsk og har bodd i Paris i over 20 år. Hun har to barn (nå voksne) som har vokst opp i Paris, så om dere leier av henne har hun garantert noen gode tips og råd for å gi ungene en god opplevelse. Sjekk ut hjemmesiden hennes: https://www.leilighetiparis.com

AnonymBruker
Skrevet

Vi var i Asterix parken istedenfor Disney. Veldig bra park! Selv om vi var der på sommeren var det ikke så lange køer som jeg hørte det var i Disney. Ungene storkoste seg. De var 8. 

Anonymkode: c29d7...9fc

Gjest Sweet Ingrid
Skrevet (endret)

Vi var der med jenta vår når hun var fire. Vi bodde på et koselig lite boutiquehotell i sentrum, og hadde rolige dager med cafefrokost, turer i parkene der de har veldige fine lekeplasser, brasserielunsj, litt shopping, tur på akvariumet og opp i Eiffeltårnet og Montmartre. Vi dro ikke til Disney. 

Flotte, avslappende dager! 

Endret av Sweet Ingrid
AnonymBruker
Skrevet

Støtter Asterix-park-forslaget 100%. Vi har vært både i Asterix-parken og Eurodisney, og Asterix-parken slo disney langt ned i støvlene. 

Eurodisney var et kø-helvete uten like, mens Asterix-parken var mye mindre kø-befengt. Og hadde mye mindre adhd-hysteri-krampemoro-tendenser. 

Anonymkode: b6e9c...e6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...