AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Er jo helt krise så forstoppet eller hard mage jeg har! Noen tips/råd? Anonymkode: adfa3...3c9
Avalon Skrevet 22. april 2019 #2 Skrevet 22. april 2019 Noen sier det å spise en kiwi om dagen fungerer. Duphalac er det mange som tar. Svisker, aprikoser. Jeg brukte og bruker fremdeles (3 trimester) bløtlagt linfrø og det fungerer kjempe bra. Det har dog ikke en umiddelbar effekt. Bløtlegg 1-2 ss linfrø i noen timer/ over natter. Disse skal ikke tygges bare svelges så du kan enten bare svelge de ned med litt vann eller blande de inn i annen drikke eller yoghurt som du bare kan svelge unna.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 Jeg spiser 2-3 kiwi på de dagene hvor magen er hardest. Drikk også mye vann og spis fiberrik mat. 1-2 kiwi til dagen gjør underverker, jo mer moden den er jo bedre. Og biola er også bra. Anonymkode: 47d23...1e9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 Kiwi funket for meg også! Anonymkode: bfc54...045
Sinsiew Skrevet 22. april 2019 #5 Skrevet 22. april 2019 Bløtlagt lin Maltekstrakt Fiberrik mat og nok vann.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 Eneste som fungerer for meg er movicol. Legen min har godkjent bruken Anonymkode: 1493c...5df
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #7 Skrevet 22. april 2019 Duphalac, fiberrik mat, og masse vann. Sluntrer jeg på én av delene blir det helt krise. Etter avtale med lege så bruker jeg miniklyx(mikrolax) hvis jeg kommer til dag 3 uten avføring. Anonymkode: 9ee73...dad
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #8 Skrevet 22. april 2019 Jeg ble så forstoppet i det første svangerskapet mitt, at jeg til slutt ble innlagt på sykehus, pga pustevansker. Da var jeg i andre trimester. Det viste seg at den ene lungen min lå i klem, rett og slett pga forstoppelse, som presset mellomgulvet opp i lungene. Anbefales ikke!! Jeg fikk streng beskjed med legene på gastro om å spise minst fem svisker hver dag, og ta Vi-siblin. Dette kjøpes reseptfritt på apoteket. Det er et pulver/små frø (smaker motbydlig), som du rører ut i et glass drikke. Jeg brukte appelsinjuice, klarte ikke å få det ned uten. Drakk alltid et glass vann etterpå. Dette reddet meg, og jeg tok Vi-siblin (og svisker) daglig resten av svangerskapet. Da jeg ble gravid med barn nummer to, startet jeg med Vi-siblin den dagen jeg fikk positiv test. Jeg var veldig kvalm i det svangerskapet, så orket ikke svisker. Om det var en dag jeg ikke fikk gått på do, så tok jeg Vi-siblin om kvelden også (vanligvis bare om morgenen), og da løsnet det. Anbefales!! Anonymkode: b815f...083
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå