Gå til innhold

Ta vare på dine egne unger!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er altså så lei av naboene som ikke klarer å finne på noe eller å passe på egne barn. Vi har to stk foreldre som er helt håpløse som naboer!

Stikker jeg hodet ut dører alene, eller med egne barn, så virker det som om de tror at dette er klarsignal til at nå er det bare å sende barna på besøk. 

Barna var ikke eldre enn 2-3 år da denne praksisen startet. Jeg har avvist, jeg har hatt dem her og jeg har til tider vært nødt å holde meg selv og eget barn inne.

Sier jeg at vi ikke ønsker besøk nå må jeg kjefte for at barna skal gå hjem til seg selv, og da står de å roper og hyler på meg og barna uten at foreldrene reagerer. Barna er ekstremt høylytte og gjør akkurat som de vil (de har jo åpenbart ingen grenser satt av de fire andre foreldrene), og når de leker med mine er det høylytt lek. Barna mine synes det er gøy selvfølgelig, men både jeg og dem trenger jo ro også. Er det bare dem ute kan vi sitte rolig da de leker rolig. Jeg ønsker begge deler, men får de beskjed om at nå vil vi ikke ha besøk så er det roping til jeg ikke orker mer og går inn.

Vi kan ha besøk av andre og vi må ta dem med inn fordi barna står og roper, og roper om vi har sendt dem opp. Noen ganger har vi bare gitt opp og hatt dem her selv om vi har besøk.

Om naboen selv har besøk sender de fortsatt barna (av og til med besøkets barn) til oss om de ser oss. Jeg holder seriøst på å bli helt kokko av at jeg ikke kan få fred og ro i egen hage og at naboene ser ut til å tro at jeg er barnevakt på fulltid hver eneste ferie om jeg er så dum at jeg, eller egne barn, viser seg ute i hagen!

Anonymkode: 6fecc...6e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det ikke passer med besøk så følger du barnet hjem,ringer på å sier til foreldrene at det ikke passer med besøk nå. Vanskeligere er det ikke.

Anonymkode: 8a619...b6b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når det ikke passer med besøk så følger du barnet hjem,ringer på å sier til foreldrene at det ikke passer med besøk nå. Vanskeligere er det ikke.

Anonymkode: 8a619...b6b

Da står ungene og roper på oss i hagene sine til vi blir lei og går inn. De roper ikke bare på barna, men oss voksne også... Så å få gjort noe ute er jo nærmest håpløst...

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da står ungene og roper på oss i hagene sine til vi blir lei og går inn. De roper ikke bare på barna, men oss voksne også... Så å få gjort noe ute er jo nærmest håpløst...

Da hadde jeg sagt direkte til barna at det ikke passer med besøk nå og at de ikke trenger å rope mer. Barnhar ikke vondt av å få en direkte beskjed, spesielt når foreldrene kanskje ikke har lært dem sosiale koder, og samtidig lære at det er ikke alltid det passer. Fortsetter de å rope osv på dere så hadde jeg tatt det opp med foreldrene deres at det er veldig forstyrrende og plagsomt for dere og at det bør være en forståelse for at det ikke alltid passer og man kan spør for så å ikke mase mer. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da går du opp til foreldrene og ber dem få ungene til å kutte ut. Altså at enten må gaulinga opphøre eller så må dere slutte å ta imot ungene. For nå er det mer enn nok, når dere har sagt fra at det ikke passer, så passer det ikke bedre av at de står og roper til dere.

Du må snakke med foreldrene og rett og slett sette foten grundig ned.

Anonymkode: a2bfa...ff5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

si ifra til foreldrene at nok er nok. dere liker ikke roping og skråling og du vil ikke at ungene skal leke sammen.

si det klart, og kan de to umulige foreldre paret sende ungene til hverandre i stedet.

Anonymkode: ff8be...137

• Liker 2
Skrevet

Si til foreldrene at du ikke synes det er greit at ungene står og gauler etter dere når dere ikke vil ha besøk, og at du vil at de får dem til å slutte da!

Her ville jeg vurdert å bli ganske krass om det var nødvendig kjenner jeg, vet jo ikke hvor direkte dere allerede har vært...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper inderlig du sier i fra direkte og tydelig til de foreldrene det gjelder. 

Det er ikke nok å bare skrive på Kvinneguiden om det.

Anonymkode: da386...fa4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, moroklompen skrev:

Da hadde jeg sagt direkte til barna at det ikke passer med besøk nå og at de ikke trenger å rope mer. Barnhar ikke vondt av å få en direkte beskjed, spesielt når foreldrene kanskje ikke har lært dem sosiale koder, og samtidig lære at det er ikke alltid det passer. Fortsetter de å rope osv på dere så hadde jeg tatt det opp med foreldrene deres at det er veldig forstyrrende og plagsomt for dere og at det bør være en forståelse for at det ikke alltid passer og man kan spør for så å ikke mase mer. 

Da disse foreldrene virker mest interessert i å få barna ut så de kan drive med annet oppleves det ikke at noe hjelper.

Man kan sende dem hjem, om og om igjen. Men foreldrene sender dem på besøk igjen. Sier at nå har vi besøk, men fortsatt ser man at de sendes bare ned igjen. Disse foreldreparene virker bare ute av stand til å tenke at de kan gjøre noe annet enn å sende dem ned her eller la dem stå å rope i hagen. 

Problemet er jo at barna trives sammen også. Jeg kan jo ikke nekte våre barn å ha venner bare fordi foreldrene ikke klarer å aktivisere eller passe på egne unger... Får jo vondt av disse ungene også som tydeligvis bare blir kastet ut for dagen for å klare seg selv fra de er bittesmå.

ts

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da disse foreldrene virker mest interessert i å få barna ut så de kan drive med annet oppleves det ikke at noe hjelper.

Man kan sende dem hjem, om og om igjen. Men foreldrene sender dem på besøk igjen. Sier at nå har vi besøk, men fortsatt ser man at de sendes bare ned igjen. Disse foreldreparene virker bare ute av stand til å tenke at de kan gjøre noe annet enn å sende dem ned her eller la dem stå å rope i hagen. 

Problemet er jo at barna trives sammen også. Jeg kan jo ikke nekte våre barn å ha venner bare fordi foreldrene ikke klarer å aktivisere eller passe på egne unger... Får jo vondt av disse ungene også som tydeligvis bare blir kastet ut for dagen for å klare seg selv fra de er bittesmå.

ts

Men har du tatt det direkte med foreldrene? 

Anonymkode: 6704b...d4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du tatt det opp med foreldre?  Hva skjer når du sender dine barn ditt? 

Kort sagt-  om dette var meg ville jeg ha troppet over til barna og sagt rop engang til får du ikke lov å komme til oss lenger og holdt meg til det.  

Anonymkode: 187ec...ea8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Da går du på døren til foreldrene og sier at dere har hatt nok og hvis de fortsetter sender du deg bekymringsmelding til BV fordi de er ikke i stand til å passe på egne unger. 

Anonymkode: 187ec...ea8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg lurer veldig på hvorfor ikke TS har en dialog med naboene?

Feks at dere, sitter ute i hagen og ungene leker og så kommer naboungene løpende og uler som besatt. Da sier dere, hei, sånn roping orker vi ikke. Om dere ikke slutter så må dere gå hjem. Om de ikke slutter, så send de hjem. Og så når dere ser foreldrene, så sier dere. Hei hei det passer ikke med besøk idag. 

Det er jo faktisk vanlig at foreldrene går i lag med ungene bort og spør om de kan leke der. Det er ikke helt vanlig å bare sende unger bort når man ikke en gang er på talefot.

TS det virker jo at dere kansje har litt kulturkræsj? om jeg forstår rett. Altså, at naboene tror de kan sende ungene dit fordi de tenker at dere er ute uansett. Og så er ikke disse folkene helt typer som dere ønsker å bli venn med. men så er det litt vanskelig å si ifra fordi dere ikke vil lage dårlig stemning?

Anonymkode: ff8be...137

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...