AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Hva er den største feilen du har gjort på jobb? For meg var det den gangen jeg jobbet for en fotograf og hun hadde gitt meg beskjed om å overføre bildene hun hadde fotografert i et bryllup fra minnekortet og til dataen. Jeg hadde ikke hørt at hun hadde sagt det til og meg og hun hadde trodd jeg at jeg fikk det med meg. Det ble heldigvis funnet ut etter kort tid og vi fikk overført bildene. Det kunne jo gått veldig galt. Hadde fotografen skulle brukt minnekortet til noe annet og formatert det fordi hun trodde bildene var overført er det ikke sikkert vi hadde klart å gjenopprette bildene. Anonymkode: 857f6...a72 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #2 Skrevet 22. april 2019 Tok imot en jobb, med en sjef fra helvete... Anonymkode: 26cfd...3d6 8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 Gav 4ganger dosen av et veldig potent medikament til en 1- åring.. Anonymkode: 600d7...369 11
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 Glemt passordet... Anonymkode: 3cc73...623 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #5 Skrevet 22. april 2019 Oppdaget svært sent at en pasient holdt på å utvikle blodforgiftning, fordi pasienten var ganske stille og rolig og krevde lite, mens de andre pasientene mine var ganske kravstore. På en måte ikke min feil, ettersom vi var alt for få personer på jobb. Men den pasienten var jo tross alt mitt ansvar, og jeg burde ha sjekket og fulgt mer med. Anonymkode: 2fbc0...7b0 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 Trykket «svar alle» istedet for kun svar til avsenderen, med et innhold i mailen alle absolutt ikke burde fått.... Anonymkode: 9a80c...ebe 15
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #7 Skrevet 22. april 2019 Glemt igjen en gjenstand hos en kunde. Ikke noe farlig, bare litt flaut Anonymkode: 56a68...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #8 Skrevet 22. april 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gav 4ganger dosen av et veldig potent medikament til en 1- åring.. Anonymkode: 600d7...369 Hvordan gikk det med barnet? Anonymkode: ae14d...c13 6
Pipaluk Skrevet 22. april 2019 #9 Skrevet 22. april 2019 Jobbet i hjemmetjenesten som ung( har ikke medisinsk bakgrunn). Ga feil medisin til en pasient. Den følelsen da jeg innså det, vil jeg nødig oppleve igjen. Det var heldigvis ingen farlige medisiner men fikk meg en skikkelig støkk. 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #10 Skrevet 22. april 2019 Glemt og låse inn kontantbeholdningen på jobb Glemt og låse døra på jobb Rygget jobbilen inn i en murvegg så den måtte på verksted Sovnet på jobb Jobber der enda. Anonymkode: 90fc8...412 21
Gjest NotYou Skrevet 22. april 2019 #11 Skrevet 22. april 2019 (endret) Mistet vesken min på butikken en gang jeg jobbet i bv.tj. Veska inneholdt tre notatbøker fra klientmøter. Kjørte sporenstraks tilbake til butikken da jeg innså det, og fant heldigvis veska med alt innhold i ved siden av fruktdisken.. Ble hard inngøring i IPAD og mobilt bv etter denne episoden. Endret 22. april 2019 av NotYou
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #12 Skrevet 22. april 2019 Mange store og små feil. Veldig distre. Hatt endel jobber da jeg backpacket et par år. Skremte en ku ( ikke med vilje) som sklei, reiste seg aldri opp- måtte slaktes. Glemt å lukke en ventil- 10 000 liter melk rett i avløpet. Kræsjet cross sykkel i en garasje. Krydret 150 Arme riddere med curry-krydder istedenfor kanel. Oppdaget det heldigvis i tide Glemt å låse butikk. Feil medisiner til feil pasient ( gikk bra) Drukket meg full på jobb. Sovnet på jobb Klarer heldigvis å oppføre meg litt bedre i dag enn tidlig i 20 årene:-) Anonymkode: 69e0a...090 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #13 Skrevet 22. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gav 4ganger dosen av et veldig potent medikament til en 1- åring.. Anonymkode: 600d7...369 Hvorfor? Dere kan ikke gjøre sånt😒 leker med livene til folk. Stoler ikke på helsevesenet i Norge for fem flate øre... Anonymkode: 4357b...099 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #14 Skrevet 22. april 2019 3 timer siden, Pipaluk skrev: Jobbet i hjemmetjenesten som ung( har ikke medisinsk bakgrunn). Ga feil medisin til en pasient. Den følelsen da jeg innså det, vil jeg nødig oppleve igjen. Det var heldigvis ingen farlige medisiner men fikk meg en skikkelig støkk. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange store og små feil. Veldig distre. Hatt endel jobber da jeg backpacket et par år. Skremte en ku ( ikke med vilje) som sklei, reiste seg aldri opp- måtte slaktes. Glemt å lukke en ventil- 10 000 liter melk rett i avløpet. Kræsjet cross sykkel i en garasje. Krydret 150 Arme riddere med curry-krydder istedenfor kanel. Oppdaget det heldigvis i tide Glemt å låse butikk. Feil medisiner til feil pasient ( gikk bra) Drukket meg full på jobb. Sovnet på jobb Klarer heldigvis å oppføre meg litt bedre i dag enn tidlig i 20 årene:-) Anonymkode: 69e0a...090 Men i alle dager? Slutt å vær sløv på jobb og ta ting mer seriøst. Dere kan ikke gi folk feil medisiner! Og her får man drapstrusler bare fordi man slo inn femti øre feil 😅😅😅😅 Anonymkode: 4357b...099 13
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #15 Skrevet 22. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men i alle dager? Slutt å vær sløv på jobb og ta ting mer seriøst. Dere kan ikke gi folk feil medisiner! Og her får man drapstrusler bare fordi man slo inn femti øre feil 😅😅😅😅 Anonymkode: 4357b...099 Altså, dette har nok skjedd mange som jobber i helsevesenet. Grunnene er mange, underbemanning, feildosering osv. Og absolutt ikke noe som blir tatt lett på. Den gangen det skjedde meg ringte jeg selvfølgelig lege & sykepleier og pasient fikk oppfølging i etterkant. Det blir skrevet avvik som og ble fulgt opp. Men det skal sies at det er mange dødsfall i Norge årlig på grunn av feilmedisinering. Uansett hvor skjerpet man er gjør dessverre mennesker feil. Anonymkode: 69e0a...090 35
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #16 Skrevet 22. april 2019 - Bestilte en pall med varer i stedet for en eske da jeg jobbet i butikk. Heldigvis lettomsettelig vare uten kort holdbarhet. - Sendte ut en e-post med tilbud om stilling til alle søkerne. Ny web-løsning for søknadshåndtering med elendig brukersnitt, men burde ha undersøkt nærmere. 🙈 - Kastet jobb-laptopen min i en kontainer i forbindelse med at jobben skulle flytte. Laptopen var relativt ny og skulle ikke kastes. Da jeg oppdaget feilen hadde kontaineren blitt tømt. Anonymkode: 73a52...0fb 8
Oddy Skrevet 22. april 2019 #17 Skrevet 22. april 2019 Når jeg skulle bestille 1 materielle på 100m 🙂......endte opp med å bestille 100stk av denne😂😂😂 hele lageret var fullt av det samme materielle 2 dager etterpå. Sjefen fikk bakoversveis 3
Vegglampe Skrevet 22. april 2019 #18 Skrevet 22. april 2019 En kollega av meg skulle bestille 1pk a 100 stk med en bestemt type plugger. Endte med at han greide å bestille en hel pall... til hans forsvar så er noen ting listet opp i stk og andre i pakker. Der bommet han. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #19 Skrevet 22. april 2019 Greide å poste nakenbilde av meg selv på jobbens lukkede facebookside uten å legge merke til det utrolig nok... Heldigvis var det på den og ikke på den offentlige siden vår. Og heldigvis ble det tatt ned før særlig mange av kollegaene mine så det. Men det var ikke særlig gøy når jeg sjekket mobilen og hadde fått melding fra daglig leder: "Hva er det du driver med??", og melding + oppringninger fra ett par kolleger som skrev at jeg måtte forte meg å sjekke facebook-siden. Hadde virkelig vondt i magen første arbeidsdag etter det, men gikk seg heldigvis greit nok til. På tross av alle advarsler i dag, måtte jeg tydeligvis lære på den harde måten at slike bilder ikke bør tas eller lagres på mobilen 😂 Anonymkode: f1b9c...0d4 30
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #20 Skrevet 22. april 2019 Jeg har gått fra jobben med bakdøra ÅPEN. Ikke bare ulåst, men stående åpen på vidt gap..... Jeg låste døren foran og skrudde på alarmen da..... Jeg skammet meg så lenge for at jeg hadde klart å gjøre det. jeg FATTER ikke hva som foregikk i hodet mitt den kvelden jeg stengte..... Tok flere år før jeg klarte å tilgi meg selv. Fikk seff skriftlig advarsel, men sjefen ville egentlig ikke gi det fordi han VISSTE at det ikke var sånn jeg var... Anonymkode: e610f...869 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå