AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #21 Skrevet 22. april 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er i alle fall lettere å få ligg med et fint hus. Jeg har aldri egentlig vært opptatt av bolig og interiør, og så lenge ikke sammenhengen mellom mitt stakkarslige hjem og manglende suksess med damer. Etter et tips, kjøpte jeg en nybygd enebolig i Oslo og fikk en interiørakritekt til å innrede. Det har blitt litt lettere å få damer med meg hjem, men den største forskjellen er når de først er innenfor døren, da kommer trusa av langt fortere og helt uten at jeg trenger å gjøre noe. Anonymkode: 7c32a...791 morsomt Anonymkode: 45c60...13b 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #22 Skrevet 22. april 2019 1 minutt siden, hind skrev: Ja, det kan du si, men forhold er vel, hvis man setter det på spissen, alltid en slags byttehandel? Man har noe bra å tilby og den andre tilbyr noe man trenger eller ønsker seg. Og så slår man seg sammen og blir en sterkere enhet enn man er alene. Jeg skjønner ikke hvorfor det liksom regnes som så mye mindre edelt å innlede et forhold med en mann fordi han kan tilby materiell trygghet enn fordi han har deilig kropp eller er morsom. Kanskje ikke deilig kropp eller humor alene, men at man faller for hverandre uavhengig av staffasjen. Istedenfor å "falle for" en kjip fyr (utseende+personlighet) med flott hus, er det vel lettere å virkelig utvikle en sterk allianse og kjærlighetsrelasjon til en mann som har et utseende på samme nivå som en selv og en god personlighet. Hvis man ikke vektlegger personlighet så mye, men primært faller for den kjipe fyren med det fine huset, hvor ekte kan da relasjonen sies å være? Anonymkode: be4a8...fe2
AlkoMann Skrevet 22. april 2019 #23 Skrevet 22. april 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe jeg har observert ved endel tilfeller. Menn som har gått single i endel år uten fast dame. Menn som ikke er så heldige med utseendet eller i beste fall ser helt ordinære ut. Og menn som etter sigende ikke har de mest sympatiske personlighetstrekkende. Men de har en ok jobb og tjener ganske greit, kjøper seg fint hus eller pusser opp og ordner det fint. Så plutselig får de seg dame. Eller de stikker av med nabodama som forlater gubbe og barn til fordel for nytt og finere hus. Er det slik at damer lar seg blende eller lar seg kjøpe av fine hus? De kan akseptere en mindre pen mann, eller en som mangler sosiale antenner, så lenge hus og hage er flott å se på, eller endel hakk bedre enn det de hadde fra før av? En form for upmanship, hvor man ser sitt snitt til å heve sosial status basert på materielle goder? Det er litt morsomt å se hvordan disse mennene bygger og styrer på, når de i 20 og tidlig 30-åra har gått single og prøvd seg på alt som kan krype og gå uten å få napp. Oppegående damer unngår de som pesten. Så plutselig har de fått ordna seg prakboliger, og enkelte damer er villige til å flytte inn. Barn blir det også ut av det. Er dette en strategi for det som i utgangspunktet er taper-menn, å kjøpe seg dame ved å betale i form av fint hus? Anonymkode: be4a8...fe2 ;Makt, penger og status har alltid tent kvinner. Deilige pupper og rumpe har alltid tent menn. Man kan si at ingenting har forandret seg fra tidenes morgen. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #24 Skrevet 22. april 2019 4 minutter siden, visp skrev: Ja, du mener at det ikke er nok å sitte der med puls? Det stemmer jo selvfølgelig. Angående hus: man skal vel helst trives under samme tak vel? Et hus er ikke noe annet enn et skall. Er det utrivelig mellom de fire veggene, så bor folk heller alene i en bitteliten hybel. Man kan jo trives greit under samme tak selv om det ikke er den store kjærligheten, og selv om man ikke tenner på partneren sin. Noen kvinner er kanskje villige til å bo i et fint hus med en fyr de ikke har de store følelsene for, så lenge huset er fint og hun får innrede det som hun vil? Og hvis den kjipe fyren er mye borte, med hobbyer og jobb, er det kanskje en grei avtale for henne å leve sånn istedenfor på en liten hybel. Anonymkode: be4a8...fe2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #25 Skrevet 22. april 2019 2 minutter siden, AlkoMann skrev: ;Makt, penger og status har alltid tent kvinner. Deilige pupper og rumpe har alltid tent menn. Man kan si at ingenting har forandret seg fra tidenes morgen. Men hva med oss som har helt ordinære pupper, rumper, og er helt ordinære mht penger og status? Vi, menn og kvinner, finner hevrandre og lever sammen. Det må jo være de dummeste og mest primitive blant oss som velger etter pupper/rumpe, og penger/status? Anonymkode: be4a8...fe2 4
visp Skrevet 22. april 2019 #26 Skrevet 22. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man kan jo trives greit under samme tak selv om det ikke er den store kjærligheten, og selv om man ikke tenner på partneren sin. Noen kvinner er kanskje villige til å bo i et fint hus med en fyr de ikke har de store følelsene for, så lenge huset er fint og hun får innrede det som hun vil? Og hvis den kjipe fyren er mye borte, med hobbyer og jobb, er det kanskje en grei avtale for henne å leve sånn istedenfor på en liten hybel. Anonymkode: be4a8...fe2 Hvorfor skulle kvinnen trenge en avtale? Jeg har aldri trengt en mann pga økonomi. 1
AlkoMann Skrevet 22. april 2019 #27 Skrevet 22. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hva med oss som har helt ordinære pupper, rumper, og er helt ordinære mht penger og status? Vi, menn og kvinner, finner hevrandre og lever sammen. Det må jo være de dummeste og mest primitive blant oss som velger etter pupper/rumpe, og penger/status? Anonymkode: be4a8...fe2 Ta deg en tur til Holmenkollen eller Bygdøy så skal du se at jeg har rett. Trådstarteren her var forundret over at en mann med fint hus, fin bil og bra jobb fikk seg dame. Det synes jeg er naivt tenkt . 4
AlkoMann Skrevet 22. april 2019 #28 Skrevet 22. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: morsomt Anonymkode: 45c60...13b Damer snuser penger enkelt å greit. Diamanter er kvinnens beste venn .
Anusnym Skrevet 22. april 2019 #29 Skrevet 22. april 2019 Hva mener du han med huset burde gjort annerledes? 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #30 Skrevet 22. april 2019 3 minutter siden, visp skrev: Hvorfor skulle kvinnen trenge en avtale? Jeg har aldri trengt en mann pga økonomi. Trenger og trenger, noen damer går faktisk veldig langt for å få det luksuriøst og er villig til slike avtaler, om så som et nødvendig onde til man ikke trenger det lenger. Om man f. eks. spekulerer å finne en rik kar, med flott hus på flott beliggenhet, så kan det rent økonomisk sett være mer gunstig med samliv med en slik mann hvis man er smart, siden skilsmisseoppgjøret nok blir litt heftigere enn med en mer "traust" kar med en liten bolig på landet. Gevinsten for å selge en fet kåk kan være 10-20 mill og kanskje mer, over en tiårsperiode. Anonymkode: c77ad...42d 2
Gjest hind Skrevet 22. april 2019 #31 Skrevet 22. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje ikke deilig kropp eller humor alene, men at man faller for hverandre uavhengig av staffasjen. Istedenfor å "falle for" en kjip fyr (utseende+personlighet) med flott hus, er det vel lettere å virkelig utvikle en sterk allianse og kjærlighetsrelasjon til en mann som har et utseende på samme nivå som en selv og en god personlighet. Hvis man ikke vektlegger personlighet så mye, men primært faller for den kjipe fyren med det fine huset, hvor ekte kan da relasjonen sies å være? Anonymkode: be4a8...fe2 Jeg vil tro at den kan være minst like ekte som den der han faller pladask for henne på grunn av hennes utseende og forelskelsen dør så snart hun får noen rynker eller går opp 10 kg. Like ekte som den der han og hun våknet fra forelskelsen for 15 år siden men fortsatt lever sammen fordi det er praktisk eller fordi de ikke orker å ta tak i det. Det er veldig mange slike par der ute. Jeg kan ikke se at deres forhold er mer verdt enn det der hun kommer fra Thailand og valgte en mindre pen gammel mann fordi han kunne tilby trygghet og materielle goder. Seriøst, det kan jeg ikke. Forelskelse kan være en svært flyktig ting, så de som heller satser på andre ting har kanskje bedre sjanser for å få forholdet til å vare?
visp Skrevet 22. april 2019 #32 Skrevet 22. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Trenger og trenger, noen damer går faktisk veldig langt for å få det luksuriøst og er villig til slike avtaler, om så som et nødvendig onde til man ikke trenger det lenger. Om man f. eks. spekulerer å finne en rik kar, med flott hus på flott beliggenhet, så kan det rent økonomisk sett være mer gunstig med samliv med en slik mann hvis man er smart, siden skilsmisseoppgjøret nok blir litt heftigere enn med en mer "traust" kar med en liten bolig på landet. Gevinsten for å selge en fet kåk kan være 10-20 mill og kanskje mer, over en tiårsperiode. Anonymkode: c77ad...42d Ok, om mannen syns dette er greit så utgjør de vel et passende par da. Han burde vel ha en viss standard til valg av partner vel?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #33 Skrevet 22. april 2019 Jeg tror mange misforstår. Damer tenner ikke på det fine huset av materielle grunner. Men fordi det vitner om en mann med evner og smak. En god redebygger. Og en som setter pris på det estetiske i livet. Menn som merker økt suksess med fint hus innredet av profesjonelle arkitekter viser dette, selv om evnen ikke stikker så dypt, siden det er noen andre som har gjort det for dem. Men det vil dama merke etterhvert. Og innen den tid har han nok fått seg et ligg eller to. Jeg merket allerede mer medgjørlighet fra damene jeg tok med meg hjem da jeg byttet ut skinnsofaen med en mer tiltalende en. Skinn sofaen jeg kvittet meg med var dyrere, så det var neppe prislappen som gjorde susen. Anonymkode: b1c1d...cdb 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #34 Skrevet 22. april 2019 2 minutter siden, Anusnym skrev: Hva mener du han med huset burde gjort annerledes? Sier ikke at noe burde blitt gjort annerledes. Det er en konstaterig av en form for kjøp av dame/samboerskap. "Jeg har et fint hus, og jeg ønsker å kjøpe deg. Lar du deg kjøpe?". Anonymkode: be4a8...fe2
Gjest hind Skrevet 22. april 2019 #35 Skrevet 22. april 2019 8 minutter siden, visp said: Hvorfor skulle kvinnen trenge en avtale? Jeg har aldri trengt en mann pga økonomi. Ikke du og ikke jeg, men alle er ikke som oss. Det finnes mange kvinner og menn som kan overse mye de egentlig ikke liker hvis den utvalgte har nok å tilby materielt sett. De mangler penger selv men ønsker seg et liv med fin fasade.
Anusnym Skrevet 22. april 2019 #36 Skrevet 22. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Sier ikke at noe burde blitt gjort annerledes. Det er en konstaterig av en form for kjøp av dame/samboerskap. "Jeg har et fint hus, og jeg ønsker å kjøpe deg. Lar du deg kjøpe?". Anonymkode: be4a8...fe2 Ok vet du dette eller sitter du og dikter opp ting? Du virker ganske merkelig 🤣 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #37 Skrevet 22. april 2019 2 minutter siden, hind skrev: Jeg vil tro at den kan være minst like ekte som den der han faller pladask for henne på grunn av hennes utseende og forelskelsen dør så snart hun får noen rynker eller går opp 10 kg. Like ekte som den der han og hun våknet fra forelskelsen for 15 år siden men fortsatt lever sammen fordi det er praktisk eller fordi de ikke orker å ta tak i det. Det er veldig mange slike par der ute. Jeg kan ikke se at deres forhold er mer verdt enn det der hun kommer fra Thailand og valgte en mindre pen gammel mann fordi han kunne tilby trygghet og materielle goder. Seriøst, det kan jeg ikke. Forelskelse kan være en svært flyktig ting, så de som heller satser på andre ting har kanskje bedre sjanser for å få forholdet til å vare? Meget mulig, men poenget mitt var å få frem at dette blir en form for kjøp/salg av "kjærlighet"/samboerskap. Det å kjøpe seg partner er jo ikke noe som er vanlig i norsk/vestlig kultur, slik det er i enkelte andre deler av verden. Men man kan jo si at det likevel forekommer, blant norske menn og kvinner, når man ser at stygge/idiotiske menn med fine hus ender opp med damer som er bedre enn de. Anonymkode: be4a8...fe2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #38 Skrevet 22. april 2019 3 minutter siden, visp skrev: Ok, om mannen syns dette er greit så utgjør de vel et passende par da. Han burde vel ha en viss standard til valg av partner vel? Ja, men det er jo en klassisk "bra utseende mot matrielle goder og høy status" byttehandel. Ikke akkurat veldig ukjent opp gjennom verdenshistorien, selv om jeg er enig i at det er så falskt som det kan bli. Det er nok vesentlig færre kvinner som velger slik i dag, men det er jo like fullt en del. Anonymkode: c77ad...42d 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #39 Skrevet 22. april 2019 1 minutt siden, Anusnym skrev: Ok vet du dette eller sitter du og dikter opp ting? Du virker ganske merkelig 🤣 Du er sikkert merkeligere Anonymkode: be4a8...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #40 Skrevet 22. april 2019 Tanken om at friheten til å gjøre hva man vil må kulminere i et hus med gjerde stammer fra et postdepressivt Amerika til og med Eisenhower-perioden, hvor bankenes gjenoppstand var noe av det viktigste for statenes økonomi. Den paradoksale koblingen mellom frihet og huskjøp rotfestet seg så dypt i kulturen at den har innflytelse også i våre dager, og USA har igjen innflytelse globalt. Se bare på filmen "The Pursuit of Happiness" med Will Smith. Hør på hva folk snakker om når de omtaler noen som "har klart seg bra". Det er ganske skremmende. Anonymkode: 5347b...25e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå