AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Dette er noe jeg har observert ved endel tilfeller. Menn som har gått single i endel år uten fast dame. Menn som ikke er så heldige med utseendet eller i beste fall ser helt ordinære ut. Og menn som etter sigende ikke har de mest sympatiske personlighetstrekkende. Men de har en ok jobb og tjener ganske greit, kjøper seg fint hus eller pusser opp og ordner det fint. Så plutselig får de seg dame. Eller de stikker av med nabodama som forlater gubbe og barn til fordel for nytt og finere hus. Er det slik at damer lar seg blende eller lar seg kjøpe av fine hus? De kan akseptere en mindre pen mann, eller en som mangler sosiale antenner, så lenge hus og hage er flott å se på, eller endel hakk bedre enn det de hadde fra før av? En form for upmanship, hvor man ser sitt snitt til å heve sosial status basert på materielle goder? Det er litt morsomt å se hvordan disse mennene bygger og styrer på, når de i 20 og tidlig 30-åra har gått single og prøvd seg på alt som kan krype og gå uten å få napp. Oppegående damer unngår de som pesten. Så plutselig har de fått ordna seg prakboliger, og enkelte damer er villige til å flytte inn. Barn blir det også ut av det. Er dette en strategi for det som i utgangspunktet er taper-menn, å kjøpe seg dame ved å betale i form av fint hus? Anonymkode: be4a8...fe2 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #2 Skrevet 22. april 2019 Det var dagens. Tror du damer velger menn pga hus? Anonymkode: 4176e...670 40
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 I motsatt fall er nok en skitten hybel uten en levende plante reine dame-utstøteren. Er jo tom menn som gjør dette med vilje for at ons ikke skal bli interessert i noe mer. Er vel noe med å signalisere at man er på en viss plass i livet. Anonymkode: 00732...7a1 11
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 Tviler på at noen dame velger en mann pga huset alene. Men husk at kvinner er opptatt av trygghet og stabilitet. En fin bolig symboliserer nettopp dette. En mann med en fin bolig tillegges dermed også selv egenskapene «trygg» og «stabil». Anyways: Personlig hadde jeg aldri gått for en mann som hadde brukt tyve og trettiåra på å jakte etter «hvem som helst»- og ikke engang fått napp. Høres ut som en desperat taper. Fint hus eller ei. Anonymkode: 1af5e...47a 15
CamillaCollett Skrevet 22. april 2019 #5 Skrevet 22. april 2019 Tja. Kommer an på alternativet. Det er klart det ikke er attraktivt med en fyr som bor hos mamma eller i et rottereir. Da tar jeg heller en mann med hus. Men det er ingen forskjell i attraktivitet på en mann med en liten leilighet han holder orden på, og en mann med hus. Og boligen er strengt tatt bare et symptom på livsmestring, praktisk sans og tiltakslyst. 11
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #7 Skrevet 22. april 2019 Det er i alle fall lettere å få ligg med et fint hus. Jeg har aldri egentlig vært opptatt av bolig og interiør, og så lenge ikke sammenhengen mellom mitt stakkarslige hjem og manglende suksess med damer. Etter et tips, kjøpte jeg en nybygd enebolig i Oslo og fikk en interiørakritekt til å innrede. Det har blitt litt lettere å få damer med meg hjem, men den største forskjellen er når de først er innenfor døren, da kommer trusa av langt fortere og helt uten at jeg trenger å gjøre noe. Anonymkode: 7c32a...791 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #8 Skrevet 22. april 2019 3 minutter siden, CamillaCollett skrev: Tja. Kommer an på alternativet. Det er klart det ikke er attraktivt med en fyr som bor hos mamma eller i et rottereir. Da tar jeg heller en mann med hus. Men det er ingen forskjell i attraktivitet på en mann med en liten leilighet han holder orden på, og en mann med hus. Og boligen er strengt tatt bare et symptom på livsmestring, praktisk sans og tiltakslyst. Det vet jeg nok ikke om alltid er tilfelle. Det er jo ikke uvanlig at kvinner blendes av materiell rikdom. Det finnes plenty av kvinner som velger seg eldre og stygge menn "til fordel for" et liv i rikdom og luksus. At man ikke finner tilsvarende tilfeller, dog i mindre skala, rundt om i de ganske hjem, vil ikke være overrraskende. Det er jo ikke slik at man må velge mellom fyren som bor på hybel i et rottereir, og fyren som bor i en flott enebolig. Vi snakker om damer som, utseendemessig og ellers, kunne ha valgt mellom et fint knippe mannfolk som har klart seg helt kurant i livet. Med normale boforhold. Men så velger de mindre pene, sosialt lite oppegående menn som tilfeldigvis har en flott enebolig. Det må da være elementer av kjøp og salg her? Jeg vet om en ekkel fyr som har levd på first price produkter og usunn mat i en årrekke, fordi han på død og liv skulle holde på en bolig han hadde gjeld opp til pipa på. Etter noen år fikk han seg dame som nå bidrar til at økonomien går rundt. Hun gikk fra en flott kar med en middels enebolig, til altså denne ekle fyren med en flott enebolig. Go figure? Anonymkode: be4a8...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #9 Skrevet 22. april 2019 Jeg tror det er noe i det du skriver. Flott enebolig, betyr penger, og vi damer eeelsker penger Anonymkode: 549a7...74a 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #10 Skrevet 22. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er i alle fall lettere å få ligg med et fint hus. Jeg har aldri egentlig vært opptatt av bolig og interiør, og så lenge ikke sammenhengen mellom mitt stakkarslige hjem og manglende suksess med damer. Etter et tips, kjøpte jeg en nybygd enebolig i Oslo og fikk en interiørakritekt til å innrede. Det har blitt litt lettere å få damer med meg hjem, men den største forskjellen er når de først er innenfor døren, da kommer trusa av langt fortere og helt uten at jeg trenger å gjøre noe. Anonymkode: 7c32a...791 Så du merker effekten av at det ikke er deg de er kåte på, men kåken din Hvordan føles det da, å ikke være bra nok i seg selv? Anonymkode: be4a8...fe2 11
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #11 Skrevet 22. april 2019 12 minutter siden, CamillaCollett skrev: Og boligen er strengt tatt bare et symptom på livsmestring, praktisk sans og tiltakslyst. Må bare legge til at boligen kan like gjerne være et symptom på materialisme og ønske om å fremstå vellykket. Det er vel helst det som er drivkraften bak mye. Anonymkode: be4a8...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #12 Skrevet 22. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er noe i det du skriver. Flott enebolig, betyr penger, og vi damer eeelsker penger Anonymkode: 549a7...74a Ja eller rettere sagt den sosiale statusen som lar seg kjøpe av penger. Anonymkode: be4a8...fe2 2
Gjest hind Skrevet 22. april 2019 #13 Skrevet 22. april 2019 ALLE må ha noe med seg til bordet når man skal finne partner. Det er likt for både fattige, rike, stygge og pene. Det kan være en flott personlighet, flott utseende, sjarm, omsorgsevne, intelligens, høy status, materielle ting eller annet, eller det kan være en kombinasjon av disse som gjør at totalen blir god eller god nok. For en som mangler mye på personlighets- og utseendefronten kan det være lurt å satse på materielle ting. Ert flott hus kan være nok for enkelte, akkurat på samme måte som et flott uteseende alene kan være nok for andre, så hvorfor ikke gjøre det man kan for å gjøre seg attraktiv?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #14 Skrevet 22. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du merker effekten av at det ikke er deg de er kåte på, men kåken din Hvordan føles det da, å ikke være bra nok i seg selv? Anonymkode: be4a8...fe2 Alle menn må ha noe ekstra ved seg for å få damer. For meg er det fint hus. For andre er det engasjement for de fattige, humor eller maktposisjon. Ingen menn er gode nok i seg selv. Anonymkode: 7c32a...791 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #15 Skrevet 22. april 2019 1 minutt siden, hind skrev: ALLE må ha noe med seg til bordet når man skal finne partner. Det er likt for både fattige, rike, stygge og pene. Det kan være en flott personlighet, flott utseende, sjarm, omsorgsevne, intelligens, høy status, materielle ting eller annet, eller det kan være en kombinasjon av disse som gjør at totalen blir god eller god nok. For en som mangler mye på personlighets- og utseendefronten kan det være lurt å satse på materielle ting. Ert flott hus kan være nok for enkelte, akkurat på samme måte som et flott uteseende alene kan være nok for andre, så hvorfor ikke gjøre det man kan for å gjøre seg attraktiv? Enig der, det er det jeg har observert hos endel menn. De bygger seg bokstavelig talt opp ved å fokusere på hus/materielle goder. Når disse mennene verken har utseende, hjernekapasitet eller personlighet, og det eneste man kan tilby er 1) man jobber og tjener nok med penger, og 2) man har et fint hus, så er det jo det økonomiske/materielle man kan bidra med. Da blir jo denne type forhold en slags kjøpeavtale. "Jeg tilbyr deg penger og materielle goder i form av en flott bolig, i bytte mot partnerskap, sex, barn, osv". Anonymkode: be4a8...fe2 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #16 Skrevet 22. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle menn må ha noe ekstra ved seg for å få damer. For meg er det fint hus. For andre er det engasjement for de fattige, humor eller maktposisjon. Ingen menn er gode nok i seg selv. Anonymkode: 7c32a...791 Akkurat som alle damer må ha noe ekstra ved seg for å få menn, og da menes noe ekstra at man er ekstra pen, ekstra sexy, god i senga, ekstra selvoppofrende. Ingen kvinner er gode nok i seg selv. Det holder liksom ikke å bare være seg selv. Anonymkode: be4a8...fe2 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #17 Skrevet 22. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle menn må ha noe ekstra ved seg for å få damer. For meg er det fint hus. For andre er det engasjement for de fattige, humor eller maktposisjon. Ingen menn er gode nok i seg selv. Anonymkode: 7c32a...791 For øvrig er jeg og de vanlige venninnene mine sammen med menn som er helt ordinære/som oss. Vanlige folk med vanlige jobber hvor begge partner har vanlig utseende og humor på samme nivå. Det er ikke slik at vi er sammen med stygge menn med dårlig personlighet som har flotte hus eller befinner seg i maktposisjoner. Påstanden din er herved motbevist. Anonymkode: be4a8...fe2 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #18 Skrevet 22. april 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var dagens. Tror du damer velger menn pga hus? Anonymkode: 4176e...670 Ja, enkelte kvinner gjør nok det. Eller lar seg sjarmere av menn med fint hus og hadde han ikke hatt fint hus hadde de ikke latt seg sjarmere. Anonymkode: be4a8...fe2 2
Gjest hind Skrevet 22. april 2019 #19 Skrevet 22. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Enig der, det er det jeg har observert hos endel menn. De bygger seg bokstavelig talt opp ved å fokusere på hus/materielle goder. Når disse mennene verken har utseende, hjernekapasitet eller personlighet, og det eneste man kan tilby er 1) man jobber og tjener nok med penger, og 2) man har et fint hus, så er det jo det økonomiske/materielle man kan bidra med. Da blir jo denne type forhold en slags kjøpeavtale. "Jeg tilbyr deg penger og materielle goder i form av en flott bolig, i bytte mot partnerskap, sex, barn, osv". Anonymkode: be4a8...fe2 Ja, det kan du si, men forhold er vel, hvis man setter det på spissen, alltid en slags byttehandel? Man har noe bra å tilby og den andre tilbyr noe man trenger eller ønsker seg. Og så slår man seg sammen og blir en sterkere enhet enn man er alene. Jeg skjønner ikke hvorfor det liksom regnes som så mye mindre edelt å innlede et forhold med en mann fordi han kan tilby materiell trygghet enn fordi han har deilig kropp eller er morsom.
visp Skrevet 22. april 2019 #20 Skrevet 22. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle menn må ha noe ekstra ved seg for å få damer. For meg er det fint hus. For andre er det engasjement for de fattige, humor eller maktposisjon. Ingen menn er gode nok i seg selv. Anonymkode: 7c32a...791 Ja, du mener at det ikke er nok å sitte der med puls? Det stemmer jo selvfølgelig. Angående hus: man skal vel helst trives under samme tak vel? Et hus er ikke noe annet enn et skall. Er det utrivelig mellom de fire veggene, så bor folk heller alene i en bitteliten hybel. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå