Gå til innhold

Hvordan har dere sikret dere at mannen dere vil ha barn med er en god kandidat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I så altfor altfor mange tråder så står det side opp og side ned om elendige fedre som helst skulle bodd hjemme hos sin egen mor enda. 

Hva gjør at deres menn er kvalifisert kandidat for deres tøffeste og mest utfordrende prøvelse? Hvordan vet dere at de kommer til å ta ansvar fra dag én, både som støttespiller og far?

Anonymkode: 7a626...de0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er pappa fra før så jeg visste veldig godt hvordan han ville være som pappa :) og heldigvis hadde jeg rett, han er fantastisk. Skjønner ikke hvordan enkelte her inne orker å få barn med sånne «menn» som det ofte skrives om her inne... 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, BethD skrev:

Han er pappa fra før så jeg visste veldig godt hvordan han ville være som pappa :) og heldigvis hadde jeg rett, han er fantastisk. Skjønner ikke hvordan enkelte her inne orker å få barn med sånne «menn» som det ofte skrives om her inne... 

Enig.. Så kjenner jeg får ganske lite sympati med dem. Bortsett fra barnet.. Stakkars barn..

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke barn med en mann bare fordi vi er såååå forelsket og sjelevenner eller whatever. 

Vi er samboere på 2. Året nå, å skal ikke ha barn før om tidligst 3 år. Vi har snakket om barn, er enige om hvor mange vi ønsker. I tilleg diskuterer vi ofte barneoppdragelse og hvordan vi vil gjøre det (dersom det dukker opp en situasjon vi får med oss). Jeg vil ikke få barn for så å gjøre dem til kasteballer fordi virkeligheten plutselig har slått oss som foreldre. 

Anonymkode: e3ce5...2f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man lærer dem å kjenne først.

Anonymkode: 8bbd2...d6c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er lurt å utsette hverandre for pressa situasjoner. Sånn som nesten miste flyet med veldig lavt blodsukker e.l. For å se hvordan en løser ting sammen og hvordan en kommuniserer, og går inn i en konflikt for å løse som et team og ikke vinne for å stå alene på 1 plassen..

Høres sikkert banalt ut, men altfor mange par er så redde for å bli upopulære hos partner og derfor unngår ubehagelige situasjoner. Konsekvensen er at på sitt mest sårbare som nybakt foreldre får erfare disse sidene for første gang. Og da er man allerede in deep Shitt 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så hvordan han var med andres barn. Han var så dyktig med de. Oppriktig trivdes og strålte i selskap med barn. Og barn elsker han! Ikke bare barn han har et familiært forhold til, det kunne være barn han nettopp hadde møtt.

Ellers er han en rolig fyr som sjeldent lar seg stresse. Fine egenskaper når man får barn- og jeg hadde rett. Han er en fantastisk pappa 😊

Anonymkode: ca43f...9b4

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at man bør kunne danne et bilde av en mann før man velger å få barn. Jeg tviler sterk på at disse mennene det snakkes om her inne har gått fra å være voksne oppegående, til totalt ubrukelige over natta så fort barnet er født. 

• Liker 2
Skrevet

Det er lurt å vite at man løser konflikter godt og kommuniserer bra sammen.

Det er lurt å vite at han tar ansvar i husholdningen og bidrar til at alt hjemme går rundt. 

Det er lurt å vite at man faktisk jobber for å gjøre den andre partens liv bedre. 

Det er mye jeg ikke kunne vite om mannen min før vi faktisk fikk barn sammen, men det er nødvendig å snakke sammen om hvordan man ser for seg livet med barn og sørge for at man er forberedt på at det kan bli tøffe tak.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...