AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 jeg sparer i fond i min lokale bank. aner ikke hva jeg betaler i gebyr, men bankene gjør det i hvertfall ikke gratis. hvordan er gebyrene i nordnet(mange nevner nordnet som en rimelig mulighet ift bank). og hvordan kan jeg flytte fondene mine over enkelt? og til slutt: har lyst å kjøpe utenlandske (lovlige!) cannabis aksjer. kan dette gjøres fra nordnet, og hvordan? hilsen aksjejomfru Anonymkode: 9f304...1ac
Knirke Skrevet 22. april 2019 #2 Skrevet 22. april 2019 Nordnet har en flytteservice for fond, det står om det på hjemmesiden deres. Gebyrene på fond bestemmes av fondet selv og blir ikke billigere dersom du flytter det, da Nordnet kun er en markedsplass (de har forøvrig et eget fond som heter Nordnet Superfondet, som er helt uten forvaltningsgebyr). Du får kjøpt cannabis-aksjer igjennom Nordnet, men er usikker på om du kan gjøre det fra vanlig aksjesparekonto, eller om du må opprette en aksje- og fondskonto, evt investeringskonto zero. 1
ErGlad Skrevet 25. april 2019 #3 Skrevet 25. april 2019 På 22.4.2019 den 18.22, Knirke skrev: Nordnet har en flytteservice for fond, det står om det på hjemmesiden deres. Gebyrene på fond bestemmes av fondet selv og blir ikke billigere dersom du flytter det, da Nordnet kun er en markedsplass (de har forøvrig et eget fond som heter Nordnet Superfondet, som er helt uten forvaltningsgebyr). Du får kjøpt cannabis-aksjer igjennom Nordnet, men er usikker på om du kan gjøre det fra vanlig aksjesparekonto, eller om du må opprette en aksje- og fondskonto, evt investeringskonto zero. Du kan kun kjøpe fond og aksjer innenfor EØS. Da cannabis-aksjene sannsynlig er notert på en børs utenfor EØS, kan du ikke kjøpe disse med aksjesparekonto.
ajarRun Skrevet 25. april 2019 #4 Skrevet 25. april 2019 6 minutter siden, Sosialt skrev: Du kan kun kjøpe fond og aksjer innenfor EØS. Da cannabis-aksjene sannsynlig er notert på en børs utenfor EØS, kan du ikke kjøpe disse med aksjesparekonto. Jeg får jo kjøpe akjser på NYSE? Men jeg finner ingen av cannabistickerne der...
Knirke Skrevet 25. april 2019 #5 Skrevet 25. april 2019 19 minutter siden, Sosialt said: Du kan kun kjøpe fond og aksjer innenfor EØS. Da cannabis-aksjene sannsynlig er notert på en børs utenfor EØS, kan du ikke kjøpe disse med aksjesparekonto. Det er ikke verre enn at TS åpner en aksje- og fondskonto, eller investeringskonto zero. Hovedforskjellen er at man må skatte løpende av overskuddet. Med ASK trenger man ikke å skatte før den dagen man realiserer gevinsten. Jeg har to kontoer på Nordnet. En ASK og en aksje- og fondskonto. På sistnevnte har jeg kjøpt obligasjoner, aksjer utenfor EØS og aksjer fra uregulerte markedsplasser. Ingen av dem lar seg handle på ASK.
ajarRun Skrevet 25. april 2019 #6 Skrevet 25. april 2019 25 minutter siden, Knirke skrev: Det er ikke verre enn at TS åpner en aksje- og fondskonto, eller investeringskonto zero. Hovedforskjellen er at man må skatte løpende av overskuddet. Med ASK trenger man ikke å skatte før den dagen man realiserer gevinsten. Jeg har to kontoer på Nordnet. En ASK og en aksje- og fondskonto. På sistnevnte har jeg kjøpt obligasjoner, aksjer utenfor EØS og aksjer fra uregulerte markedsplasser. Ingen av dem lar seg handle på ASK. Trenger ikke skatte før du realiserer gevinsten på aksjer uten for ASK. Men hvis du vil bytte akjser må du skatte.
Nastine Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 Jeg har canadiske cannabisaksjer gjennom nordnet, aksje og fondkonto.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 59 minutter siden, Nastine skrev: Jeg har canadiske cannabisaksjer gjennom nordnet, aksje og fondkonto. hva heter de, hvis du ikke har noe imot at jeg spør. er totalt grønn på dette, men vil begynne å handle litt gjennom nordnet. en aksje og fondskonto; da kan man kjøpe cannabisaksjer som ikke er børsnoterte? Anonymkode: 9f304...1ac
Nastine Skrevet 28. april 2019 #9 Skrevet 28. april 2019 Aurora, canopy og harvest one, er de jeg har 😊 Hatt veldig god avkasting hittil.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #10 Skrevet 28. april 2019 tusen takk for svar☺️ Anonymkode: 9f304...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå