Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dere så opptatt av å bruke minst mulig på mat? Vil dere ikke kose dere litt å leve livet ? 

Anonymkode: 040cd...114

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med lunsj?

Anonymkode: d5168...f17

Spiser knekkebrød med pålegg og/eller middagsrester. Had også stort sett frukt liggende, så det tok jeg ikke med på listen her. Samboer får lunsj på arbeidsplassen. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere så opptatt av å bruke minst mulig på mat? Vil dere ikke kose dere litt å leve livet ? 

Hos oss gikk det mest penger til mat i mnd før vi startet å ukeshandle og planlegge middagene. I tillegg ble alt for mye mat kastet pga feilberegning av mengde ved innkjøp. Vi handler for 5 dager. Slik vi har helgen åpen i tilfelle besøk eller om vi vil lage noe spesielt. Føler ikke vi går glipp av å «leve livet» av den grunn. Litt spesielt hvis maten skal ha mest mulig å si i livet. Ja, det er godt med skikkelig god mat. Men det betyr ikke at man behøver å bruke mer penger på det enn nødvendig. Vil heller bruke mer penger på opplevelser og reiser :) Men selvfølgelig hvis man har «ubegrenset» med penger er det bare å kjøre på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Bare kjøp masse billig macaroni og ost. Det funker bra.

Ikke interessert i fedme og kviser, og blod i tannkjøttet.

Anonymkode: b5495...eaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne brukt mer, men må stramme inn. Ikke noe jeg ønsker, men noe jeg må.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Luckiness skrev:

Hos oss gikk det mest penger til mat i mnd før vi startet å ukeshandle og planlegge middagene. I tillegg ble alt for mye mat kastet pga feilberegning av mengde ved innkjøp. Vi handler for 5 dager. Slik vi har helgen åpen i tilfelle besøk eller om vi vil lage noe spesielt. Føler ikke vi går glipp av å «leve livet» av den grunn. Litt spesielt hvis maten skal ha mest mulig å si i livet. Ja, det er godt med skikkelig god mat. Men det betyr ikke at man behøver å bruke mer penger på det enn nødvendig. Vil heller bruke mer penger på opplevelser og reiser :) Men selvfølgelig hvis man har «ubegrenset» med penger er det bare å kjøre på.

Helt enig. Har dessverre ikke anledning til å kjøre på jeg da. Så da må jeg forvalte etter beste evne. Håper dette kan være til hjelp for flere. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min handleliste for 1 person inneholder, noe varer mer enn en uke, mens andre kjøpes ukentlig.

Havregryn
Bare Bra Supergranola
Melk
Knekkebrød
Bøkerøkt kalkunfilet
Makrell i tomatsaus
Agurk

Brokkoli
Blomkål
Purre
Gulerøtter
First price små tomater
Poteter

Stor pakke kyllingfilet
Ørretfilet
Røde linser
Bare Bra Superris
Eldorado sin Byggrynsalat
Eldorado sin Bønne og bulgursalat

Pågen fullkornskorper

Cevita blåbær
Mandler
Epler

Smoothieposer og appesinjulice

Kjøper tidvis kyllingsalat jeg lager i salatbar på Meny med masse godt forskjellig oppi, og ferdig lunsjretter på Kiwi.

Anonymkode: c1843...eef

AnonymBruker
Skrevet

Takk. Dette er flotte lister :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.4.2019 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Det har ikke slått deg at noen faktisk ikke har så mye penger å bruke på mat? Eller kanskje TS sparer til EK for å kjøpe leilighet? Eller til bil? Mange muligheter her vet du..

Anonymkode: f32e1...c14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer på å handle på salg, og fylle opp fryseren. På meny, har de iblant salg på prior kyllingfilet, da pakken på 1,4 kg, jeg kjøper flere pakker, deler opp, og putter i fryseren. Samme hvis de har salg på fersk torsk, sei osv, kjøper jeg en del og fryser. Ellers kjøper jeg first price laksefilet. Jeg bruker og en del kyllingkjøttdeig, bruker da rema 1000 sin, det er den som er best, og minst vann i. Jeg har alltid havregryn, spiser havregrøt nesten hver dag, så har jeg husman knekkebrød, veldig billig i dobbelt pakke. Har og gode grove brød, men greit å variere. Har alltid gulost, egg, skinke som pålegg, så noe mer, men varierer der. Har og alltid squash, salat, agurk, mini tomat, paprika og gulrot. First price funker like bra. Ellers handler jeg en del i innvandrer butikker. Frossen brokkoli har jeg alltid i fryseren. 

Anonymkode: 16604...c56

AnonymBruker
Skrevet

Typisk ukeshandling for meg ville vært (gitt at det var temmelig tomt i skapene fra før): 

Frokost/lunsj/kvelds:
2-3 pakker riskaker
En pakke hvitost
En pakke hamburgerrygg og en pakke kalkun/kyllingpålegg

Middager/lunsj: 
en pakke ris
En pakke kjøttdeig
En pakke indrefilet av svin
En pakke kyllingfilet
1 pakke ørret eller laks frossen. 
2 paprika
2 Brokkoli
2 vårløk
1 pakke gulrot
2 bokser minimais
2 bokser tomatpure
2 bokser knust tomat
en pakke laktosefri rømme
En pakke laktosefri fløte
1 kartong rismelk. 
1 18pk egg
1 pk glutenfri makaroni
1kg potet

Summen i følge kolonial blir da på rett under tusenlappen. 
Da kan jeg lage kjøttdeig i tomatsaus, fisk i tomatsaus/fløtesaus, wok med svin eller kylling, omeletter i ulike varianter, kylling/svin i fløte/tomat/rømmesaus, kan ha de ulike kjøtt/fiskerettene med pasta, ris eller potet, ovnsbakte eller dampa grønnsaker. Og de fleste av kjøtt/fiskeproduktene kan legges i fryser, så uken etter ville jeg nok ikke måtte handle inn noe mer enn riskake/pålegg/grønnsaker/meieriprodukter. Lunsjene kunne jeg variert mellom riskaker eller middagsrester eller omeletter. 
Tusen kroner i uken ville gitt meg en helt enorm frihet på kjøkkenet! 

Anonymkode: 72adc...163

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...