AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Fikk helt sjokk når jeg så at eks. Dior the one koster rundt 900 kr stkAnonymkode: 6eac0...a49
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #2 Skrevet 22. april 2019 Fordi det er unødvendig. Anonymkode: 66e87...59d 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 Vet du at det er stort sett flasken du betaler for. For produsenten betyr flaskene mye. Jo mer fine, og eksklusive de ser ut, til mere betaler du. Hadde du fått luktet på mange parfymer, som eks sto i eggeglass, så hadde du ikke valgt de dyre. Flaskene avgjør valget vårt. Og selvsagt merket. Som andre ting, så betaler du for merket. Anonymkode: 5632a...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 Fordi det hovedsakelig er her de store motehusene tjener noe penger. Vesker, sko og parfyme. Hvor mange kjenner egentlig folk som har Dior, Versace, Armani klær? Svært få, fordi det ikke er noe marked. Anonymkode: 0170b...1b5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #5 Skrevet 22. april 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du at det er stort sett flasken du betaler for. For produsenten betyr flaskene mye. Jo mer fine, og eksklusive de ser ut, til mere betaler du. Hadde du fått luktet på mange parfymer, som eks sto i eggeglass, så hadde du ikke valgt de dyre. Flaskene avgjør valget vårt. Og selvsagt merket. Som andre ting, så betaler du for merket. Anonymkode: 5632a...8b8 Synes ikke det et noe spesielt med flasken til den parfymen jeg nevnt. Helt enkel. Anonymkode: 6eac0...a49
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 Syntes det er skikkelig dritt at det er så dyrt! 🤬 Har såå lyst å gå rundt å lukte yndlingsparfyma mi hele tia (har en hud som absolutt ALL parfymelukt forsvinner vekk uansett kvalitet) men har ikke råd. Så mesteparten av tiden lukter jeg lett skyllemiddel og evt hårolje. Anonymkode: cc1b2...02c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #7 Skrevet 22. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syntes det er skikkelig dritt at det er så dyrt! 🤬 Har såå lyst å gå rundt å lukte yndlingsparfyma mi hele tia (har en hud som absolutt ALL parfymelukt forsvinner vekk uansett kvalitet) men har ikke råd. Så mesteparten av tiden lukter jeg lett skyllemiddel og evt hårolje. Anonymkode: cc1b2...02c Jeg har lest at parfymen sitter lenger om du sprayer i håret og ikke på hud. Noen som vet om det varer lenge om man sprayer på klærne? Anonymkode: 6eac0...a49
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #8 Skrevet 22. april 2019 Parfyme koster mye fordi det tar åresvis å produsere. For vanlige folk merker man kanskje ikke forskjell på lukter, men besøker du egne parfymeforum som Basenotes og Fragrantica er dette egne samfunn å regne. I tillegg er parfyme molekyler plassert i 3 lag: toppnote, midnote, og bunnote. Det å få de til å holde seg stabile over 3 års ''shelf time'' koster. Men ja, helt enig: la oss heller konkludere med at det er pga. man syns flasken er fin osv. Anonymkode: b03f8...f55
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #9 Skrevet 23. april 2019 Har jeg og lurt på. Men jeg bruker aldri parfyme lenger, et par ganger i året. Mannen er helt overfølsom for lukter, skikkelig hundenese. Han synes hudkremen og hårkuren min lukter nok 😄 Og da jeg sluttet bruke det pga all klagingen har jeg ikke savnet det heller. Tar heller en hårolje eller maske som lukter godt. Anonymkode: 9d2a4...7ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå