Gå til innhold

Angrer bittert på at jeg tatoverte meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
I fjor sommer tok jeg en tatovering som jeg angrer bittert på i dag. Jeg var psykisk nedbrutt på denne tiden (typ mani etterfulgt av rapid cycling/blandet episode). Det var dette som gjorde at jeg klarte å ta et så dumt valg som dette. 

Tatoveringen er plassert på en godt synlig plass og mange har sagt til meg at de har trodd at jeg har tatovert en hjerne eller en stekt kalkun (noe som er langt fra hva det skal forestille). Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Jeg ønsker selvfølgelig å gjøre noe med tatoveringen. Jeg har vurdert å få fjernet den med laser, men dette er jo veldig dyrt og ikke noe jeg har råd til nå. Jeg har også hørt at det er veldig smertefullt. Jeg har også vurdert å ta en cover up tatovering som kan dekke over den, men det er jo ofte vanskelig å få til slik at den nye tatoveringen blir fin, jeg vet heller ikke hva jeg skulle ha valgt å tatovere. I tillegg til dette er tatoveringen jeg har plassert på et sted jeg egentlig ikke ønsker å ha tatovering i det hele tatt.

Hva ville du gjort i min situasjon? Er det kanskje like greit å akseptere tatoveringen? Kanskje jeg skulle lese meg opp på hjernens funksjon eller skaffe meg noen kalkuner slik at jeg har noe å komme med når jeg blir spurt om hvorfor jeg har tatovert en hjerne/kalkun neste gang? 😂

Anonymkode: 46a60...546

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du har driti på leggen, få den fjernet, ikke gå merket som en ku

Anonymkode: b32d3...c9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også bipolar lidelse og et par tatoveringer. En av dem angrer jeg på, men har kommet over «sint på meg selv»-fasen, og planlegger cover up. Har inntrykk av at laser er litt touch and go, så planen er at jeg, i en nøytral periode hvor jeg utøver konsekvenstenking, dekket den over.

Anonymkode: 54c04...1b0

Skrevet

Jeg kan ingenting om tatoveringer og aner ikke hva du skal gjøre, men jeg vil bare si at jeg ble sjarmert av humoren din. Når man klarer å le av seg selv og det hele går det helst bra til slutt. Du kan sikkert spinne mange morsomheter ut av kalkunhjernen :) 

Du kan ikke bare bruke et plaster på permanent basis da..?

Skrevet

Om resultatet blir bra med laserfjerning tror jeg nok jeg ville spart til det. Å prøve å pynte på en tatovering du egentlig ikke liker synes jeg høres ut som en dårlig løsning, fordi du tross alt blir gående med noe på kroppen du ikke egentlig ønsker uansett. 

Ellers er du nok langt fra alene om dette, med tanke på hvor mange som tar tatoveringer for tiden, så jeg blir ikke overrasket om laserfjerning blir både betraktelig bedre og billigere om noen år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...