AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Jeg var i en bilulykke i påsken og hadde bare delkasko. Men uansett, små personskader og skader på eiendeler i bil. Har reiseforsikring extra, personforsikring og bilforsikring via Tryg. Men jeg får ikke dekket leiebil mens min er på verksted, ikke dekket eiendeler som ble ødelagt. Så nå sitter jeg her med skjegget i postkassa og må revurdere forsikringene jeg har. Trodde en bilulykke var under reise, men der tok jeg feil. Så hva slags forsikringer har dere? Og hva anbefaler dere å ha? Anonymkode: cb56e...d4f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #2 Skrevet 22. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i en bilulykke i påsken og hadde bare delkasko. Men uansett, små personskader og skader på eiendeler i bil. Har reiseforsikring extra, personforsikring og bilforsikring via Tryg. Men jeg får ikke dekket leiebil mens min er på verksted, ikke dekket eiendeler som ble ødelagt. Så nå sitter jeg her med skjegget i postkassa og må revurdere forsikringene jeg har. Trodde en bilulykke var under reise, men der tok jeg feil. Så hva slags forsikringer har dere? Og hva anbefaler dere å ha? Anonymkode: cb56e...d4f Har toppforsikringene til Tryg, og nesten helt ny bil. Du bør jo ikke gå rundt og tro ting, men fakstisk sette deg grundig inn i alt som handler om noe så viktig som forsikring. Anonymkode: b4fc2...af7 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 Jeg spurte forsikringsgiganten om dette da jeg tegnet forsikringen og Finn beskjed om at gjenstander utenfor hjemme ble sett åå som ved reise, og oppgraderte derfor til reiseforsikring ekstra. Men dette gjelder altså ikke. Anonymkode: cb56e...d4f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg spurte forsikringsgiganten om dette da jeg tegnet forsikringen og Finn beskjed om at gjenstander utenfor hjemme ble sett åå som ved reise, og oppgraderte derfor til reiseforsikring ekstra. Men dette gjelder altså ikke. Anonymkode: cb56e...d4f Beklager skrivefeilene. Det skulle stå: Jeg spurte forsikringsagenten om dette da jeg tegnet forsikringen og fikk beskjed om at reiseforsikringen gjaldt med en gang man forlot døra. Derfor oppgraderte jeg til reiseforsikring ekstra. Men dette gjelder da altså ikke. Anonymkode: cb56e...d4f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #5 Skrevet 22. april 2019 Har kasko. Dekker leiebil. Noe jeg har hatt bruk for. Vært krise om jeg ikke har hatt det Anonymkode: 10c12...e96
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager skrivefeilene. Det skulle stå: Jeg spurte forsikringsagenten om dette da jeg tegnet forsikringen og fikk beskjed om at reiseforsikringen gjaldt med en gang man forlot døra. Derfor oppgraderte jeg til reiseforsikring ekstra. Men dette gjelder da altså ikke. Anonymkode: cb56e...d4f Den, reiseforsikringen, gjelder ikke dor ting inni bilen, eller på bilen. Derfor har du bilforsikring. Fordi bilforsikringen skal dekke alt som er i bilen og selve bilen. Du har derfor innboforsikring hjemme, og husforsikring for alt som ikke er innbo. Er ikke skaden på huset dekket fordi skaden skyldes manglende utre vedlikehold, så får du for eksempel ikke dekket skade på innboet dersom taket raser sammen og alt inne blir ødelagt. Det forstår heller ikke alle. Det reiseforsikringen derimot kan dekke, med et meget begrenset beløp, er skade på person i bilen. Forsikring er noe alle bør forstå og lese seg opp på, grundig. Man håper selvsagt aldri å få bruk for den, men er sjeleglad den dagen noe skjer for at man har betalt forsikring til et seriøst selskap og ikke bare et billigselskap. Anonymkode: b4fc2...af7
TMB Skrevet 23. april 2019 #7 Skrevet 23. april 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde en bilulykke var under reise, men der tok jeg feil. Å tro er dumt når det kommer til forsikringer, les vilkårene dine (ikke generelle vilkår på nettsiden til selskapet) (PDF du får e.l.) i stedet for å tro, så vet du hva du betaler for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå