AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Da har jeg kommet i en utrolig vanskelig situasjon økonomisk, og trenger tips til hvordan få økonomien til å gå opp mtp mat. Jeg har lastet ned appen «Mattilbud», men den inneholder kun kampanjer. Tips til billige middager, hvor det lønner seg å handle etc? Spiser jo heller ikke kjøtt for å gjøre ting litt enklere ... 🙄 Anonymkode: 7d93a...10f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #2 Skrevet 22. april 2019 Om du har asiatiske/ midtøsten butikker i nærheten kan du få tørre linser og bønner i 1-2 kg pakker som er ganske billige og varer lenge. Veganlife.no har soyafarse og soyabiffer som har minst 40g protein per 100g og som varer lenge og er rimelige i pris. Kjøp mest av de billigste frosne grønnsakspakkene. Ha diverse krydder, edikk, oljer osv som gir ulik smak til den samme maten. Da får du variasjon i smak selv om du spiser ensidig. Så kan du supplementere med nøtter, frø, havre. Selv mat på tilbud kan være dyrt om du må i tillegg spise mye tilbehør. Vegetariske ferdigprodukter er ofte dyre, selv når de er på tilbud. Spør deg selv hvor mange gram proteiner du får for den prisen. Spør deg selv hvor næringstett den er. Om du for eks kjøper vegetar ferdigburger, er det ofte lite næring og lite protein til en dyr peng. Jeg bruker kanskje 1500-2000 i mnd på mat, og jeg prøver ikke leve billig en gang. Samtidig trener jeg styrke og har fremgang i treningen, så dette fungerer for meg. Skal sies at jeg er en lav kvinne, så om, du er høy eller mann trenger du nok noe mer. Havre, bønner, linser og frosne grønnsaker er det billigste, og det spiser jeg mye av. Anonymkode: 4ab21...e71 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 Jeg pleier å kjøpe store pakker med mat og fryse ned i porsjonspakker som passer til kjæresten min og jeg. Har hele fryseren full. Ellers spiser jeg mye grønnsaker som jeg kjøper i innvandrerbutikker, brødskiver med billig pålegg og havregrøt 😃 Anonymkode: 8faa2...0a5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 Grønsakssuppe, lag stor gryte og frys ned i porsjoner. Server med brød first price tomatsuppe (to poser for rundt 10 kr) med egg. Evt brød ved siden det er tilbud på brød på Coop denne uken, 15 kr bak mye selv kjøp billig pasta, ris etc lag hummus av kikerter, det kan du bruke som pålegg, dipp, tilbehør til middag etc Vær obs på tilbud, men ikke kjøp bare fordi det er billig, ha en plan med alt du kjøper inn. Billigproduktene er ofte like gode som merkevarer havregryn er gull, det er billig og gir mye næring. Topp havregrynsgrøten med feks epler, banan, nøtter etc. Prøv deg på kjøleskapsgrøt, fin lunsj å ta med seg på jobb/skole/aktivitet Anonymkode: dbaff...5eb 1
petterm Skrevet 22. april 2019 #5 Skrevet 22. april 2019 De fleste butikker selger mat som er i ferd med å få ut på dato med 40-50% rabatt. Hvis du er bevisst kan det være noe å spare der. Noen har egen kjøle til datomaten mens andre har det litt spredt.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 Tørre linser og bønner fra innvandrer butikk, er veldig billig, og holder veldig lenge. First price ris i 4 kg pose koster bare 30 kr, og varer veldig lenge. Sesongens grønnsaker er billigere, frossen grønnsaker. Husman knekkebrød i dobbel pakning, havregryn som du lager havregrøt av. Bruk krydder, hakka tomater osv, for å få mer smak. Anonymkode: 3f3c4...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå