AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #121 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, Søtnosen95 skrev: Fortell deg selv det.. Du har sikkert disse diagnosene selv, begge to. 😄 nei har ingen av dem. Men har som jeg skrev en venn som døde av ME. Skal jeg komme hjem til deg den dagen du har anfall og er lam og er blind på øynene i anfall og si du, bare reis deg opp- det er bare psykisk! Du bare innbiller deg at du er lam og har synsforstyrrelser! Se og kom deg på løpetur så føler du deg nok topp! Anonymkode: 9e191...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #122 Skrevet 5. juni 2019 43 minutter siden, Søtnosen95 skrev: I og med du sender meg verdiløse linker kan jeg sende deg denne i retur! https://forskning.no/forebyggende-helse-trening-hjernen/melkesyre-beskytter-hjernen/734163 Melkesyren din beskytter din hjerne;) Hvilken tror du mest på? forskning.no eller seredipitycat? Denne var noe du garantert har letet lenge etter for å i det hele tatt klare oppdrive på google.. LENGE sier jeg. Hva var det denne personen døde av? Var hun avmagret og fikk hjertestans? hva var DØDSÅRSAKEN. Jeg hadde fortalt deg det på PM om du faktisk hadde vært åpen for å finne årsaken til ME, men med den umodne holdningen i tråden har jeg ingen interesse av det. Det er ikke så mange som dør av ME heldigvis. Håper jeg ihverfall. Dette kom aldri på nyhetene så jeg kan ta feil, kanskje det er mange tilfeller men familien ønsker ikke at det skal komme i media. Ikke vet jeg. Anonymkode: 9e191...3d7 4
Søtnosen95 Skrevet 5. juni 2019 #123 Skrevet 5. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er studien: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Abnormal+blood+lactate+accumulation+during+repeated+exercise+testing+in+myalgic+encephalomyelitis%2Fchronic+fatigue+syndrome&fbclid=IwAR3TdWNeQwgGcXVMjV9UFIqz0NJput6qIrOSPpbneH1lB3AqRv9Moi3QRvk Det ble testet på de som har "mild" grad (50% av tidligere aktivitetsnivå). Det finnes fire grader: mild, moderat, alvorlig og svært alvorlig. PS: tror du bør revurdere brukernavnet ditt Anonymkode: a73ba...2de nei, jeg er veldig attraktiv og søt, med kanskje ett lite hint av mørke Brukernavnet passer meg perfekt! Jeg er også egentlig ganske omsorgsfull og snill, store deler av døgnet, helt til jeg hører om personer med fibromyalgi, ME, el-overfølsomhet, eller folk som er dumme nok til å tro på gud eller Allah eller hva det måtte være. Det er noe jeg bare ikke takler.. sorry Og ja, fint. Denne kan jeg faktisk lese. Jeg kommer tilbake med ett hårreisende svar om noen få strakser.. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #124 Skrevet 5. juni 2019 Fy flate, jeg blir kvalm og lei meg av å lese alle disse uvitende og fordomsfulle kommentarene. Det er dere som gjør det ekstra beslastende å ha denne diagnosen. Jeg er alltid engstelig for å møte på sånne som dere når noen spør om hva som feiler meg. Anonymkode: 09e90...65a 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #125 Skrevet 5. juni 2019 2 minutter siden, Søtnosen95 skrev: nei, jeg er veldig attraktiv og søt, med kanskje ett lite hint av mørke Brukernavnet passer meg perfekt! Jeg er også egentlig ganske omsorgsfull og snill, store deler av døgnet, helt til jeg hører om personer med fibromyalgi, ME, el-overfølsomhet, eller folk som er dumme nok til å tro på gud eller Allah eller hva det måtte være. Det er noe jeg bare ikke takler.. sorry Og ja, fint. Denne kan jeg faktisk lese. Jeg kommer tilbake med ett hårreisende svar om noen få strakser.. Du kan være så pen du bare ønsker, men personligheten din er en annen sak. Anonymkode: a73ba...2de 7
Søtnosen95 Skrevet 5. juni 2019 #126 Skrevet 5. juni 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😄 nei har ingen av dem. Men har som jeg skrev en venn som døde av ME. Skal jeg komme hjem til deg den dagen du har anfall og er lam og er blind på øynene i anfall og si du, bare reis deg opp- det er bare psykisk! Du bare innbiller deg at du er lam og har synsforstyrrelser! Se og kom deg på løpetur så føler du deg nok topp! Anonymkode: 9e191...3d7 Ja det kan du værsågod få gjøre om du ønsker det. Du har enda ikke svart meg på hva den endelige dødsårsaken var.. Det er gjerne slik at personer som er undervektige har stor sjanse for å få hjertestans og dermed også falle om og dø noe som da ikke egentlig er en direkte årsak av sykdommen. Jeg kan også løpe selv om jeg har synsforstyrrelser, krever bare litt ekstra konsentrasjon. Jeg driter i hva man kaller det jeg har, noe er det og jeg driter i det. Poenget er at migrene er også en diagnose som er relativt "enkel" å få. Jeg kunne jo bare lest om den på nett, dratt til legen gjenfortalt det samme og dermed hatt diagnosen. Det er ingen som kan vite sikkert hva som feiler meg ikke jeg selv engang. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #127 Skrevet 5. juni 2019 På 22.4.2019 den 10.18, darth Vader skrev: Det finnes absolutt ingenting som tyder på at ME og Fibromyalgi er noe annet enn pasienters symptomopplevelser som følge av angst, depresjon o.l. Behandlingen bør selvfølgelig være å ta tak i eget liv mtp trening, kosthold, sosiale relasjoner, lære seg stressteknikker osv. Problemet er at alt dette kreves innsats av "pasienten" selv. Noe som disse "pasientene" ikke gidder. De vil heller ha trygd og/eller en pille som kurerer dem, men som også krever null egeninnsats. Jeg har fått diagnosen Fibromyalgi og tror som du at smertene og utmattelsen er resultater av et langt liv med alvorlig generell angst. En traumatisk barndom startet det for min del, tror jeg. Jeg fikk diagnose (av spesialist på sykehus), resepter på piller og det var det. Har skiftet fastlege flere ganger, men det virker som om helsevesenet har gitt opp min pasientgruppe. Jeg har selvfølgelig tatt tak i mye selv, lest utallige bøker om psyken, lært mye og sett sammenhenger. Kostholdet er lagt om til mye grønnsaker og fisk og sunt fett, uten at det har hjulpet nevneverdig, men jeg vet jo ikke hvor mye smerter jeg hadde hatt med et mer usunt kosthold. Jeg trener jevnlig, men må være nøye med hva og hvor ofte jeg trener. Turer i skogen er beste medisinen, både mot smerter og alt annet. Å sitte ved et bål langt borte fra sivilisasjonen er fantastisk, selv om jeg ikke kan sitte så lenge i gangen, må bevege meg ofte ellers stivner kroppen og smertene blir deretter. Jeg vil ikke ha piller, de er kun en nødløsning en sjelden gang. Jeg tror ikke det kommer en lettvint pillekur, problemet er nok mye mer sammensatt enn som så. ps. må bare tilføye at jeg aldri har ønsket Fibromyalgi for noen, kommer aldri til å ønske det for noen heller. Jeg fatter ikke at man kan ønske at noen skal rammes av ME for å "lære dem en lekse". Har hørt dette selv av ei med ME, jeg grøsset da hun sa det. Det må være mye galt med psyken til en person som kan ytre noe slikt... Anonymkode: 66de7...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #128 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan være så pen du bare ønsker, men personligheten din er en annen sak. Anonymkode: a73ba...2de Og hva med personligheten til de som ønsker at meningsmotstandere skal få ME? Synes det er hakket verre. Og at man er lei av "mobbing" er ingen unnskyldning for å være så ondsinnet! Anonymkode: 66de7...aa9 4
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 5. juni 2019 #129 Skrevet 5. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy flate, jeg blir kvalm og lei meg av å lese alle disse uvitende og fordomsfulle kommentarene. Det er dere som gjør det ekstra beslastende å ha denne diagnosen. Jeg er alltid engstelig for å møte på sånne som dere når noen spør om hva som feiler meg. Anonymkode: 09e90...65a Jeg skjønner godt at du blir lei deg. Det hadde jeg også blitt om jeg var rammet av ME eller fibromyalgi og jeg ble dømt på denne måten. Jeg sliter selv med psykisk utmattelse, og jeg vet at det er ekte. Jeg pleier ikke å snakke så mye om det til andre, men jeg har ikke opplevd at folk har sett ned på meg. Tvert imot har jeg gang på gang fått bekreftet at det er så viktig at jeg tar hensyn til meg selv. (Jeg spyr om jeg blir for sliten). Håper du også blir møtt med forståelse av de du har rundt deg. Klem til deg
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #130 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og hva med personligheten til de som ønsker at meningsmotstandere skal få ME? Synes det er hakket verre. Og at man er lei av "mobbing" er ingen unnskyldning for å være så ondsinnet! Anonymkode: 66de7...aa9 Jeg synes det er mer ondsinnet å mobbe, hetse og latterliggjør alvorlig syke mennesker. Kan kanskje sammenligne det med at mobbeofferet tar til slutt igjen og banker mobberen? Synes du mobbeofferet i dette tilfellet er det ondeste mennesket på jord, mer ond enn mobberen selv? Anonymkode: a73ba...2de 5
Søtnosen95 Skrevet 5. juni 2019 #131 Skrevet 5. juni 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde fortalt deg det på PM om du faktisk hadde vært åpen for å finne årsaken til ME, men med den umodne holdningen i tråden har jeg ingen interesse av det. Det er ikke så mange som dør av ME heldigvis. Håper jeg ihverfall. Dette kom aldri på nyhetene så jeg kan ta feil, kanskje det er mange tilfeller men familien ønsker ikke at det skal komme i media. Ikke vet jeg. Anonymkode: 9e191...3d7 Har du en hemmelig årsak kan du skrive det her inne slik at alle andre også får ta del i denne ukjente kunnskapen som aldri før har sett dagens lys, helt til du velger å åpenbare det for oss. 1
Søtnosen95 Skrevet 5. juni 2019 #132 Skrevet 5. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er mer ondsinnet å mobbe, hetse og latterliggjør alvorlig syke mennesker. Kan kanskje sammenligne det med at mobbeofferet tar til slutt igjen og banker mobberen? Synes du mobbeofferet i dette tilfellet er det ondeste mennesket på jord, mer ond enn mobberen selv? Anonymkode: a73ba...2de Du er alvorlig syk om du har kreft, slutt å blande sammen disse ordene.. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #133 Skrevet 5. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er mer ondsinnet å mobbe, hetse og latterliggjør alvorlig syke mennesker. Kan kanskje sammenligne det med at mobbeofferet tar til slutt igjen og banker mobberen? Synes du mobbeofferet i dette tilfellet er det ondeste mennesket på jord, mer ond enn mobberen selv? Anonymkode: a73ba...2de At man er uenige om årsaken til en sykdom som selv legene ikke forstår, er det virkelig mobbing? Hva med de som mobber de som blir friske av ME? Er det også helt i orden? Anonymkode: 66de7...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #134 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, Søtnosen95 skrev: Du er alvorlig syk om du har kreft, slutt å blande sammen disse ordene.. "søtnosen" Anonymkode: a73ba...2de 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #135 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At man er uenige om årsaken til en sykdom som selv legene ikke forstår, er det virkelig mobbing? Hva med de som mobber de som blir friske av ME? Er det også helt i orden? Anonymkode: 66de7...aa9 Det er bevist at ME er en fysisk sykdom. Det er liksom ikke noe mer å diskutere Men du er på mobberens side. Gotcha Anonymkode: a73ba...2de 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #136 Skrevet 5. juni 2019 5 minutter siden, Søtnosen95 said: Du er alvorlig syk om du har kreft, slutt å blande sammen disse ordene.. Du vet at folk dør av ME? Anonymkode: 8667b...080 6
Søtnosen95 Skrevet 5. juni 2019 #137 Skrevet 5. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er bevist at ME er en fysisk sykdom. Det er liksom ikke noe mer å diskutere Men du er på mobberens side. Gotcha Anonymkode: a73ba...2de Finn beviset. Husk å være kildekritisk, glem for all del ikke det! Ser ut til at det er ett gjennomgående problem i befolkningen nå til dags. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #138 Skrevet 5. juni 2019 Det er bare ondskapsfulle nettroll som gidder å mobbe syke mennesker, vi vet at det finnes EN DEL av dem på KG. Anonymkode: 8667b...080 7
Søtnosen95 Skrevet 5. juni 2019 #139 Skrevet 5. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du vet at folk dør av ME? Anonymkode: 8667b...080 HVORDAN , hvordan dør folk av ME? Enlighten me. Hvordan skjer det? De ligger i sengen, spiser lite, dør av avmagring? Forklar dødsprosessen når du dør av ME, dette kan du jo så mye om da bør det ikke være ett problem å gå i detalj.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #140 Skrevet 5. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bevist at ME er en fysisk sykdom. Det er liksom ikke noe mer å diskutere Men du er på mobberens side. Gotcha Anonymkode: a73ba...2de Det er ikke bevist, hvordan kan det være bevist når man ikke vet årsaken til ME? At man får forandringer i både det ene og andre i kroppen sier seg selv når man er inaktiv. Slutt å sette folk du ikke kjenner i bås, bare et godt råd. Anonymkode: 66de7...aa9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå