Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

ME og Fibromyalgi er psykiske lidelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner som har ME eller fibromyalgi har vært arbeidsfolk i mange år før de fikk diagnosen. Så at det handler om latskap og manglende vilje til å ta tak i sykdommen er det dummeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 24611...f84

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at mennesker med ME ikke er syke, men jeg mener det er helt ubegripelig ikke å inkludere psykologi i denne debatten. Jeg sier ikke at vi skal utelukke biologi, men at forskningen må kunne omhandle begge 

Anonymkode: 4c80a...11c

Huff. Synes egentlig synd på deg.

Anonymkode: a73ba...2de

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kaller en spade for en spade, LP er en sekt som driver med hjernevask. Jeg har gjentatt meg flere ganger men jeg ser jo at det ikke nytter... Håper noen andre her inne har energi til å dele linker og studier som sier det motsatte av det du hevder. Virkelig gå inn i dybden på hvor pillråttent LP og recovery norge er. Slik at flere får opp øynene for dette. 

Lp og recovery norge redder livet til mange og er helt fantastisk, det virker mer som at du bare ha bestemt deg på at det ikke funker, jeg personlig hadde gjort ALT for å bli frisk. Men du får nå bare sitter de rå vente på en pille som sannsynelivid aldri kommer til å komme

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lp og recovery norge redder livet til mange og er helt fantastisk, det virker mer som at du bare ha bestemt deg på at det ikke funker, jeg personlig hadde gjort ALT for å bli frisk. Men du får nå bare sitter de rå vente på en pille som sannsynelivid aldri kommer til å komme

Shit. Du er mer hjernevasket enn hva jeg trodde. God bedring:hug:

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Shit. Du er mer hjernevasket enn hva jeg trodde. God bedring:hug:

Jeg er frisk jeg pga LP💪🏼 Så vil ikke akkurat kalle det for hjernevasking men igjen man velger selv hvilke tiltak man vil gjøre😊 så god bedring til deg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er frisk jeg pga LP💪🏼 Så vil ikke akkurat kalle det for hjernevasking men igjen man velger selv hvilke tiltak man vil gjøre😊 så god bedring til deg

:troest:

Skrevet

I denne tråden er det så mange merkelige utsagn at jeg vet snart hverken opp eller ned 😂 brainfucked.

• Liker 3
Gjest Warrior
Skrevet
10 timer siden, Søtnosen95 skrev:

I denne tråden er det så mange merkelige utsagn at jeg vet snart hverken opp eller ned 😂 brainfucked.

🤣🤣

Skrevet
På 22.4.2019 den 10.18, darth Vader skrev:

Det finnes absolutt ingenting som tyder på at ME og Fibromyalgi er noe annet enn pasienters symptomopplevelser som følge av angst, depresjon o.l. Behandlingen bør selvfølgelig være å ta tak i eget liv mtp trening, kosthold, sosiale relasjoner, lære seg stressteknikker osv. Problemet er at alt dette kreves innsats av "pasienten" selv. Noe som disse "pasientene" ikke gidder. De vil heller ha trygd og/eller en pille som kurerer dem, men som også krever null egeninnsats. 

ME og Fibromyalgi, er ikke en Psykisk lidelse! 

Både ME og FM har vist til tydelige studier om at det er en FYSISK lidelse! 

Å det du sier om at pasienten ikke gidder! Kjenner det koker over for meg her!! Jeg har selv FM, i tillegg til en revmatisk sykdom, og jeg hadde gitt alt i verden for å kunne klare å jobbe bare 20% 

I dette øyeblikket klarer jeg ikke det engang, jeg jobbet 3 timer inkludert 30 minutt matpause, var død i 15 timer etterpå, og smerter herfra til evigheten!

Uansett ville jeg heller bytta ut trygda med en jobb, ha noe å gå til, være sosial. 

Istedet så må jeg sitte hjemme å gråte meg i søvn, være konstat trøtt, tygge på smertestillende og prøve alle mulige alternative løsninger, bare for å prøve å gjøre hverdagen bedre. Noe hjelper, men ikke alt! 

Så nei, jeg er ikke gidda løs, jeg går i fjøs, jeg trener med pt, går på turer, og er sliten som en død fisk når eg kommer hjem 😂😂 

Så slutt å skriv om ting du ikke vet noe som helst om TS! 

Tilslutt vil jeg bare si at psykisk, har jeg det helt strålende,

98% fysiske smerter, 2 %angst og depresjon, men de to % skjer bare når det skjer noe spesielt, f.eks dødsfall eller alvorlig sykdom i familien eller nær vennekrets. 

Takk for meg! 

Gjest Warrior
Skrevet
4 minutter siden, HulaGirl skrev:

ME og Fibromyalgi, er ikke en Psykisk lidelse! 

Både ME og FM har vist til tydelige studier om at det er en FYSISK lidelse! 

Å det du sier om at pasienten ikke gidder! Kjenner det koker over for meg her!! Jeg har selv FM, i tillegg til en revmatisk sykdom, og jeg hadde gitt alt i verden for å kunne klare å jobbe bare 20% 

I dette øyeblikket klarer jeg ikke det engang, jeg jobbet 3 timer inkludert 30 minutt matpause, var død i 15 timer etterpå, og smerter herfra til evigheten!

Uansett ville jeg heller bytta ut trygda med en jobb, ha noe å gå til, være sosial. 

Istedet så må jeg sitte hjemme å gråte meg i søvn, være konstat trøtt, tygge på smertestillende og prøve alle mulige alternative løsninger, bare for å prøve å gjøre hverdagen bedre. Noe hjelper, men ikke alt! 

Så nei, jeg er ikke gidda løs, jeg går i fjøs, jeg trener med pt, går på turer, og er sliten som en død fisk når eg kommer hjem 😂😂 

Så slutt å skriv om ting du ikke vet noe som helst om TS! 

Tilslutt vil jeg bare si at psykisk, har jeg det helt strålende,

98% fysiske smerter, 2 %angst og depresjon, men de to % skjer bare når det skjer noe spesielt, f.eks dødsfall eller alvorlig sykdom i familien eller nær vennekrets. 

Takk for meg! 

Bra skrevet👏 Håper du blir frisk fra det en gang. Stay strong💪

Gi faen i bedrevitere som tror de har svar på alt. De har ikke noe annet å finne på.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Kvelertak skrev:

Bra skrevet👏 Håper du blir frisk fra det en gang. Stay strong💪

Gi faen i bedrevitere som tror de har svar på alt. De har ikke noe annet å finne på.

Tusen takk du 💪💪 

Jeg holder håpet og troen oppe på at jeg klarer å bli frisk fra dette dritet! 

Jeg ska kicke assen på FM!!! 

Jeg bryr meg en lang marsj i TS og de andre bedreviterene 😂😂 

Men jeg blir bare så forbanna at jeg vil gråte!!! 😭😭

Jeg er en ekstrem følsom kvinne 💕💕

Endret av HulaGirl
AnonymBruker
Skrevet

"ME-samfunnet kan skade pasientene

ME-samfunnets rådende syn er at ME primært er en «fysisk sykdom». Men kognitiv atferdsterapi og tilpasset trening har fortsatt best dokumentasjon. Konsekvensen av å se bort fra psykologiske mekanismer kan hindre pasienter i å bli friske."

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/J0yzR/me-samfunnet-kan-skade-pasientene

Her skrives det om ME pasienter og enkelte studier. Kjenner det jo litt igjen her.....kan det være en sannhet i dette? Psykisk sykdom er dog like ille som fysisk, men kanskje mer tabu. Hva om det er en blanding? Hva om man rett og slett har kjørt seg for lenge slik at hode og kroppen rett og slett "skrur" seg av. Hva om dette er en annen "type" psykisk sykdom enn de vi er best kjent med? 

Vi vet jo at vi i dag lever ekstremt hektiske liv med mye press og stress. På et eller annet tidspunkt sier det jo stopp. At en helt frisk, godt trent kropp plutselig slutter å fungere som den skal, skal utrolig mye til. Hva om det er hode som sier stopp, sender signaler til kroppen om å roe ned? 

Ikke vet jeg, men så lenge man ikke vet sikkert kan man ikke utelukke at det kan være psykisk, like mye som fysisk. 

Anonymkode: bb850...5b7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...