AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #261 Skrevet 9. juni 2019 21 timer siden, Kvelertak skrev: Det er da like merkelig at mennesker som aldri har hatt det og ikke kan noe om det kaller det for psykisk lidelse. Når ingen vet årsaken kan ikke klart defineres hverken som en somatisk eller psykisk lidelse, da kan heller ingen av delene utelukkes. Anonymkode: b899e...4f5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #262 Skrevet 9. juni 2019 38 minutter siden, WhisperingWind skrev: Hvordan feiltolker jeg at du skiver at du ikke er «typen til å bli psykisk syk». Hva eksakt mener du med det? Jeg har skrevet det tidligere men kan gjenta: Da jeg ble utredet for ME så ble jeg også utredet for psykisk sykdom. Da ble ordene ‘du er ikke typen til å bli psykisk syk’ brukt om meg etter diverse intervjuer og tester. Av utreder/behandler. Men jeg visste det jo også selv på forhånd at jeg ikke var psykisk syk. Jeg nevnte noen av punktene i den psykisk utredningen lengre opp her. Det gikk bla på tankesett/evnen til å takle motgang, hvilke tanker jeg kjente meg igjen i, som feks: hva ville jeg gjort i morgen dersom jeg var frisk? En person med ME ville typisk blitt veldig entusiastisk og ramset opp alle de kjekketingene man ville ha gjort, mens en feks deprimert person gjerne ikke ville ha kommet på noe. Det gikk også på hvordan man tenker om andre og hva man tror andre tenker om en selv, og hvor mye man bryr seg om det, om man er proaktiv, løsningsorientert, samt flere avkrysningsskjemaer der man skulle krysse av på om man kjente seg igjen i ulike påstander osv osv. Dette fritt etter hukommelsen da det er mange år siden. Som jeg skrev i et annet innlegg: jeg går ikke rundt og tror at jeg skal få NOEN sykdom (selv om jeg har hatt flere tidligere). Og som jeg også har skrevet i et innlegg så kan jeg selvfølgelig ikke være HELT sikker på hvordan jeg ville ha taklet det dersom jeg opplevde grusomme ting som å miste barna mine, tortur, voldtekt, krig osv. Anonymkode: a7175...57d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #263 Skrevet 9. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er skeptisk til forskningen ja. Javel... du må bare fornekte forskningen for meg, det passer kanskje bedre med verdensbildet ditt. Jeg, som selv har hatt ME, diagnostisert etter de strenge Canada kriteriene, har gjennomgått en utredning der psykisk sykdom først ble utelukket. Flere leger og behandlere har uttalt at jeg ikke "er typen" til å få en psykisk sykdom. Hva de mente og hva jeg mener med det? Hm: Jeg lar meg aldri "knekke". Tolker ikke ting i verste mening. Grubler ikke over "gamle" saker. Jeg har vært hardt fysisk skadet også (etter en ulykke) og kanskje det ga meg et ekstra "stå på gir" som gjorde at jeg aldri gir opp?Fordi jeg vet at det nytter. Det nytter ihvertfall ikke å bare godta at livet er over! Bryr meg ikke om hva andre tenker og mener om meg. Er opptatt av å leve sunt, komme meg ut i naturen. Selvfølgelig opplever jeg også motgang og stressede perioder men da kommer jeg meg gjennom de periodene og lærer av dem. Tar kanskje noen større grep dersom det er situasjoner som vil vedvare. Kanskje fordi jeg har en slektning med psykisk sykdom og ser hvor forskjellig vi takler situasjoner. Uansett hva noen (familie/venner/psykolog) prøver å si så "forstår" vi ikke. Det gjør vi sikkert ikke heller men det er frustrerende å se på fra sidelinjen at personen kaster bort hele livet sitt fordi vedkommende ikke evner å motta hjelp. Anonymkode: a7175...57d Å dette er så typisk svar fra ME-gjengen, jeg er teit fordi jeg er kritisk, dere er de o allvitende som ikke trenger å følge standarder for medisinsk forskning. Mange har bommet på det under forskning på ME, de har funnet gullegget og så viser det seg å være feil, gang på gang. Medisisk forskning skal følge en del standarder for å være gyldig, blandt annet deltakerstørrelse, dobbelblinding og etterprøvbarre resultater. Ellers er det bare vas. Jeg anbefaler deg å lese innlegget jeg linker til her (litt gammelt, men helt gyldig). https://tidsskriftet.no/2012/02/fra-redaktoren/meningsvokterne Jeg siterer; På mange måter var det en helt vanlig sak innen vitenskapelig publisering, for forskningsfunn er lite verdt før de er gjentatt. Forskere tar ofte feil, selv når de publiserer i prestisjetunge tidsskrifter. Det kan være mange grunner til det: Man har overtolket funnene, gjort noen metodefeil, inkludert eller ekskludert feil pasienter, brukt statistikken galt. Den virkelige testen på om et nytt funn er holdbart, vil alltid være at andre, uavhengige forskere kommer til samme resultater. (...) Det mest særegne i diskusjonen om mulige årsaker til og behandling av kronisk utmattelsessyndrom er de voldsomme emosjonene og den polariserte debatten – samt et inntrykk av at noen pasientorganisasjoner er villige til å gå langt for å fremheve forskningsresultater som går i én bestemt retning og undertrykke andre Din manglende forståesle av psykisk sykdom har heldigvis flere reagert på her inne, det handler ikke om grubling eller stå på holdning, ei heller om forskjellen på deg og den ene du kjenner med psykisk sykdom. Psykisk sykdom er altså mer en depresjon og angst, virker ikke helt som du forstår det. Anonymkode: b899e...4f5 4
Søtnosen95 Skrevet 9. juni 2019 #264 Skrevet 9. juni 2019 På 8.6.2019 den 12.21, AnonymBruker skrev: Er det mulig... Nei, vi ser ikke ned på psykiske sykdommer. Vi føler med dem. Flere av oss får også psykiske problemer som følge av å leve med ME, som angst og depresjon. Når helsepersonell og samfunnet sier at ME er psykisk, mener de egentlig å si at vi selv er skyld i at vi er syke. Vi "gjør" vår sykdom. Vi har bestemt oss for å være syk og ikke frisk, siden vi ikke har blitt frisk av alternative behandlinger som LP, kognitiv terapi og gradert trening. Alle disse metoder legger skylda på pasienten så du kan jo tenke deg hvordan vi har det i møte med NAV og helsevesen. Sykdommen er fysisk, så vi ønsker også å kalle en spade for en spade. Vi får jo ikke korrekt behandling, og forskningen går treigt som følge av dette psykosomatiske synet! Vi ønsker å bli friske, og for å bli friske trenger vi å bli tatt seriøst. Blir vi tatt seriøst er det større sjanse for at det blir større prestisje, og vi blir innvilget mer penger til forskning. Psykosomatikken har dominert ME i over 30 år og har fortsatt ikke kommet noen vei. Nå er det på tide å kaste inn håndkleet for dem og innse at de er på villspor. Men dette nekter de, og det skaper enda større problemer for pasienter og forskningen. Anonymkode: a73ba...2de Det er jo akkurat det du gjør i dette innlegget. Ser du ikke hva du selv skriver? "Når helsepersonell og samfunnet sier at ME er psykisk, mener de egentlig å si at vi selv er skyld i at vi er syke" . Du sier indirekte at det å ha en psykisk sykdom er selvforskyldt og det er DU selv som mener/tenker det, ikke de. Hva er det du mener er "korrekt" behandling ?? hva skulle den behandlingen gått ut på ifølge deg selv? jeg klarer ikke å se noen god måte løse dette på annet enn de rådene dere allerede får. Legene leter i blinde og kan ikke skrive ut random medisiner for å sjekke om det virker eller ei. Dere ville blitt levende prøvekaniner. Forskerene har forsket like mye på ME som de fleste andre sykdommer og har mest sannsynlig hatt en rekke forskjellige hypoteser som senere er blitt tilbakevist. Det er dermed ikke mange alternativ igjen ; det sitter i hodet. På 8.6.2019 den 13.03, AnonymBruker skrev: Og så er det jo meget betenkelig at ME kun finnes i land med et godt ubygd velferdssystem. Svært lite ME å spore i Nigeria, Kenya, Chile, Venezuela, India og Laos. Den beste kuren for ME er gjerne et kraftig kutt i velferden. Anonymkode: b899e...4f5 Ja, det gjorde det hele hakket mer interessant. På 8.6.2019 den 13.11, AnonymBruker skrev: Kanskje du må gå en tur til Specsavers? For dette er det motsatte av det jeg mener Det er HELSEPERSONELL som mener dette, om oss. VI mener ikke dette! Det er funnet noe galt i blodet til ME syke, og det er funnet forskjeller med melkesyre. Resten av ditt innlegg er ikke verdt å lese. Har bare skumlest Anonymkode: a73ba...2de Du har så dårlige argumenter at du må ty til spydighet? Det er ikke funnet noen konstante sikre forskjeller fra ME syke til friske, hverken i blod eller andre steder.. Dette VET jeg. Uansett synes jeg det er på grensen til barnslig at du sitter der å mener at alle andre skal lytte til det DU har å si, men ikke omvendt. Og ja, jeg klarer ikke la denne tråden ligge. det klør i fingrene mine 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #265 Skrevet 9. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å dette er så typisk svar fra ME-gjengen, jeg er teit fordi jeg er kritisk, dere er de o allvitende som ikke trenger å følge standarder for medisinsk forskning. Mange har bommet på det under forskning på ME, de har funnet gullegget og så viser det seg å være feil, gang på gang. Medisisk forskning skal følge en del standarder for å være gyldig, blandt annet deltakerstørrelse, dobbelblinding og etterprøvbarre resultater. Ellers er det bare vas. Jeg anbefaler deg å lese innlegget jeg linker til her (litt gammelt, men helt gyldig). https://tidsskriftet.no/2012/02/fra-redaktoren/meningsvokterne Jeg siterer; På mange måter var det en helt vanlig sak innen vitenskapelig publisering, for forskningsfunn er lite verdt før de er gjentatt. Forskere tar ofte feil, selv når de publiserer i prestisjetunge tidsskrifter. Det kan være mange grunner til det: Man har overtolket funnene, gjort noen metodefeil, inkludert eller ekskludert feil pasienter, brukt statistikken galt. Den virkelige testen på om et nytt funn er holdbart, vil alltid være at andre, uavhengige forskere kommer til samme resultater. (...) Det mest særegne i diskusjonen om mulige årsaker til og behandling av kronisk utmattelsessyndrom er de voldsomme emosjonene og den polariserte debatten – samt et inntrykk av at noen pasientorganisasjoner er villige til å gå langt for å fremheve forskningsresultater som går i én bestemt retning og undertrykke andre Din manglende forståesle av psykisk sykdom har heldigvis flere reagert på her inne, det handler ikke om grubling eller stå på holdning, ei heller om forskjellen på deg og den ene du kjenner med psykisk sykdom. Psykisk sykdom er altså mer en depresjon og angst, virker ikke helt som du forstår det. Anonymkode: b899e...4f5 Jeg har ikke skrevet om alt jeg vet ang psykisk sykdom, jeg har skrevet om det jeg gikk igjennom i utredningen. De mest vanlige psykiske sykdommene er depresjon, angst og rus, jeg regner med at utredningen tok hensyn til det som var aktuelt å utrede for... Eller mener du at jeg har en sjelden psykisk sykdom som de ikke fanget opp? For meg er det naturlig å sammenligne meg med min slektning.. selvfølgelig er ikke alle like vedkommende og det har jeg heller ikke påstått. Jeg går imidlertid ut fra at de testene jeg tok er ganske generelle og standard. Og har jeg ikke ‘lov’ til å si at jeg har blitt frisk av ME fordi behandlingen min ikke er vitenskapelig bevist? Anonymkode: a7175...57d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #266 Skrevet 9. juni 2019 3 minutter siden, Søtnosen95 skrev: Det er jo akkurat det du gjør i dette innlegget. Ser du ikke hva du selv skriver? "Når helsepersonell og samfunnet sier at ME er psykisk, mener de egentlig å si at vi selv er skyld i at vi er syke" . Du sier indirekte at det å ha en psykisk sykdom er selvforskyldt og det er DU selv som mener/tenker det, ikke de. Hva er det du mener er "korrekt" behandling ?? hva skulle den behandlingen gått ut på ifølge deg selv? jeg klarer ikke å se noen god måte løse dette på annet enn de rådene dere allerede får. Legene leter i blinde og kan ikke skrive ut random medisiner for å sjekke om det virker eller ei. Dere ville blitt levende prøvekaniner. Forskerene har forsket like mye på ME som de fleste andre sykdommer og har mest sannsynlig hatt en rekke forskjellige hypoteser som senere er blitt tilbakevist. Det er dermed ikke mange alternativ igjen ; det sitter i hodet. Ja, det gjorde det hele hakket mer interessant. Du har så dårlige argumenter at du må ty til spydighet? Det er ikke funnet noen konstante sikre forskjeller fra ME syke til friske, hverken i blod eller andre steder.. Dette VET jeg. Uansett synes jeg det er på grensen til barnslig at du sitter der å mener at alle andre skal lytte til det DU har å si, men ikke omvendt. Og ja, jeg klarer ikke la denne tråden ligge. det klør i fingrene mine 🤔 Still deg i sola så blir du til stein. Anonymkode: a73ba...2de
Søtnosen95 Skrevet 9. juni 2019 #267 Skrevet 9. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Still deg i sola så blir du til stein. Anonymkode: a73ba...2de Hvor gammel er du? tørr jeg vite svaret på det? 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #268 Skrevet 9. juni 2019 Me og fibromyalgi er verken psykisk eller fysisk sykdom, det er et skuespill fra morgen til kveld. Typiske skuespillere, kvinne, uten utdannelse, 3 eller flere barn, ikke noen fast god jobb. Ofte veldig veldig syk før uføretrygd er godkjent. Er da bare oppe om nettene. Går aldri glipp av en sosial sammenkomst, eller ferier.. Humbug fra ende til annen Anonymkode: 80ab5...091 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #269 Skrevet 9. juni 2019 Altså jeg skjønner meg ikke på folk jeg. Du kjenner én som sier dem har ME som fester hele tiden derfor er ME fake? Jeg aner ikke hva det kommer av, men PA-ha! det gjør faen meg ikke dere heller 😂 Masse lykke til til dere med ME, jeg håper en vakker dag at dere får noen svar og kan bli friske ❤️ Anonymkode: ab972...4dc 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #270 Skrevet 9. juni 2019 29 minutter siden, Søtnosen95 skrev: Hvor gammel er du? tørr jeg vite svaret på det? Jeg kan spekulere mer i hvordan hjernen til et troll fungerer og analysere hvorfor noen troller. Ikke sikkert flere her inne liker det svaret jeg har å gi. Anonymkode: a73ba...2de
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #271 Skrevet 9. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: "Jeg er ikke typen til å få psykisk lidelse" samtidig som du vektlegger hvor positiv du er er ganske nedlatende og frekt å si overfor de som har psykiske lidelser. Det fremstod som ovenfra og ned holdning samtidig som at du har null kunnskap om psykisk sykdom som du igjen viser her igjen om at man ikke skal "øve" seg på å få sykdommer... Ganske likt flere ME-hatere snakker om oss egentlig. Av den grunn likte jeg heller ikke det du du skrev, selv om jeg ellers er enig i det du sier. Hva er det egentlig du ble frisk av? Nå ble jeg ganske nysgjerrig. Bohne? Rituximab? Anonymkode: a73ba...2de Ang dette med å ‘øve’ seg på å få sykdom så siterte jeg rett og slett Ingvald Wilhelmsen. Han er fantastisk å høre på! Har også lest bøkene hans. Hvorfor er det nedlatende overfor NOEN å si at jeg er positiv? Jeg er FRISK og kjempeglad for det!! Fordi jeg VET så altfor godt hvordan det er å være syk!! Jeg syns det er ‘litt’ nedlatende overfor MEG også å ikke godta at jeg klarte å holde meg positiv og hele tiden lete etter en løsning i de 5-6 årene jeg hadde ME? Jeg tror IKKE at man kan tenke seg frisk, har ikke prøvd psykiske behandlingsformer som feks LP. Unner dere meg ikke å ha blitt frisk? Jeg kan selvfølgelig ikke si at jeg aldri kommer til å bli syk igjen men jeg er ikke syk NÅ og lever som om jeg ikke har tenkt å bli det heller. (Og nei, det betyr ikke at jeg mener at noen andre lever som om de har tenkt å bli syke...) må visst ha alle mulige forbehold når jeg skriver noe som helst her inne... Jeg har skrevet i mange innlegg hvordan jeg ble frisk. Det tok 1,5-2 år. Tok kontakt med Lillestrøm helseklinikk. Tok masse blodprøver. De påviste matintoleranser, en ubehandlet kronisk infeksjon og noen sjeldne blodprøver som ble sendt til USA viste noe med immunforsvaret. Jeg fikk sterke antibiotikakurer mot infeksjonen, en diett og probiotika. Senere fikk jeg en medisin som skulle rette opp balansen mellom noe med T1/T2 celler. Samtidig gikk jeg enda mer alternativt og tok blodanalyse i mikroskop, det det ble påvist ‘myntruller’ i blodet og lekk tarm. Tok en del anbefalte tilskudd og papaya. Sikkert mer også men jeg husker ikke alt. Nå er jeg frisk og har vært det i mange år. De siste månedene har jeg fulgt noe som heter Magnesium protokollen og har fått enda mer energi av dette 😊 Jeg syns det er ganske rart hvorfor alt blir tolket som om jeg er negativ til personer med psykiske lidelser, jeg har kun påpekt at jeg ikke har det selv, hvordan den delen av utredningen min foregikk, og hvordan jeg sammenligner meg selv med min slektning. Det er vel naturlig at jeg gjør det ut fra den utredningen jeg har selv vært igjennom.. det betyr ikke at jeg sier at alle med psykisk sykdom er like eller at jeg ser ned på dem. Vi har også vært igjennom personlighetstester på jobb så jeg tror jeg kjenner meg selv ganske godt 😉 Jeg har ikke satt meg så mye inn i behandlingsformer for psykisk sykdom, men vet endel om kognitiv terapi. Siden jeg ikke har hatt det selv så er det ikke DER fokuset mitt har vært. Jeg var heldig og hadde midler til å prøve og feile også ikke noe alternativ i å bare ‘gi opp’. Jeg visste ikke om noe av det jeg prøvde ville virke men det er vel forståelig at jeg er glad når det faktisk virket? Jeg går ut fra at de fleste syke (psykisk eller fysisk) ønsker å bli friske. Og ønsker alle dere som er syke (psykisk eller fysisk eller begge deler) riktig god bedring!! Visst noe av det jeg nå har skrevet er provoserende så var det ikke meningen 😉 Anonymkode: a7175...57d
Søtnosen95 Skrevet 9. juni 2019 #272 Skrevet 9. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kan spekulere mer i hvordan hjernen til et troll fungerer og analysere hvorfor noen troller. Ikke sikkert flere her inne liker det svaret jeg har å gi. Anonymkode: a73ba...2de Tror ikke din hjerne er kapabel til å analysere Du kan gjerne prøve. Gi en heads up med hva du har klart å komme frem til når analysen er gjennomført! 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #273 Skrevet 9. juni 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Me og fibromyalgi er verken psykisk eller fysisk sykdom, det er et skuespill fra morgen til kveld. Typiske skuespillere, kvinne, uten utdannelse, 3 eller flere barn, ikke noen fast god jobb. Ofte veldig veldig syk før uføretrygd er godkjent. Er da bare oppe om nettene. Går aldri glipp av en sosial sammenkomst, eller ferier.. Humbug fra ende til annen Anonymkode: 80ab5...091 Eller som meg som tviholdt på jobben, var ikke sykmeldt en dag, men måtte ligge i sengen hver dag etter jobb og i helgene i månedsvis, droppet ALT sosialt og som forsøkte ‘alt mulig’ for å bli frisk? 😉 Jeg hadde heldigvis ikke alvorlig ME da men uansett så er jeg nå frisk. Anonymkode: a7175...57d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #274 Skrevet 9. juni 2019 1 minutt siden, Søtnosen95 skrev: Tror ikke din hjerne er kapabel til å analysere Du kan gjerne prøve. Gi en heads up med hva du har klart å komme frem til når analysen er gjennomført! Ingen empati, og vi vet jo hvilke diagnoser som følger med null empati. I tillegg til visse diagnoser vil jeg anse nettroll som samfunnets tapere av diverse årsaker. Det er noe de ikke mestrer som kreves for å fungere i samfunnet, og fordi de ikke mestrer dette blir de bitre og hatefulle. Dette store hatet og bitterheten må ut et sted... Det nettroll ikke mestrer er ofte det sosiale. De har få venner (hvis de i det hele tatt har noen) og er ikke særlig godt likt blandt flertallet av folkene de møter. Anonymkode: a73ba...2de 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #275 Skrevet 9. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ang dette med å ‘øve’ seg på å få sykdom så siterte jeg rett og slett Ingvald Wilhelmsen. Han er fantastisk å høre på! Har også lest bøkene hans. Hvorfor er det nedlatende overfor NOEN å si at jeg er positiv? Jeg er FRISK og kjempeglad for det!! Fordi jeg VET så altfor godt hvordan det er å være syk!! Jeg syns det er ‘litt’ nedlatende overfor MEG også å ikke godta at jeg klarte å holde meg positiv og hele tiden lete etter en løsning i de 5-6 årene jeg hadde ME? Jeg tror IKKE at man kan tenke seg frisk, har ikke prøvd psykiske behandlingsformer som feks LP. Unner dere meg ikke å ha blitt frisk? Jeg kan selvfølgelig ikke si at jeg aldri kommer til å bli syk igjen men jeg er ikke syk NÅ og lever som om jeg ikke har tenkt å bli det heller. (Og nei, det betyr ikke at jeg mener at noen andre lever som om de har tenkt å bli syke...) må visst ha alle mulige forbehold når jeg skriver noe som helst her inne... Jeg har skrevet i mange innlegg hvordan jeg ble frisk. Det tok 1,5-2 år. Tok kontakt med Lillestrøm helseklinikk. Tok masse blodprøver. De påviste matintoleranser, en ubehandlet kronisk infeksjon og noen sjeldne blodprøver som ble sendt til USA viste noe med immunforsvaret. Jeg fikk sterke antibiotikakurer mot infeksjonen, en diett og probiotika. Senere fikk jeg en medisin som skulle rette opp balansen mellom noe med T1/T2 celler. Samtidig gikk jeg enda mer alternativt og tok blodanalyse i mikroskop, det det ble påvist ‘myntruller’ i blodet og lekk tarm. Tok en del anbefalte tilskudd og papaya. Sikkert mer også men jeg husker ikke alt. Nå er jeg frisk og har vært det i mange år. De siste månedene har jeg fulgt noe som heter Magnesium protokollen og har fått enda mer energi av dette 😊 Jeg syns det er ganske rart hvorfor alt blir tolket som om jeg er negativ til personer med psykiske lidelser, jeg har kun påpekt at jeg ikke har det selv, hvordan den delen av utredningen min foregikk, og hvordan jeg sammenligner meg selv med min slektning. Det er vel naturlig at jeg gjør det ut fra den utredningen jeg har selv vært igjennom.. det betyr ikke at jeg sier at alle med psykisk sykdom er like eller at jeg ser ned på dem. Vi har også vært igjennom personlighetstester på jobb så jeg tror jeg kjenner meg selv ganske godt 😉 Jeg har ikke satt meg så mye inn i behandlingsformer for psykisk sykdom, men vet endel om kognitiv terapi. Siden jeg ikke har hatt det selv så er det ikke DER fokuset mitt har vært. Jeg var heldig og hadde midler til å prøve og feile også ikke noe alternativ i å bare ‘gi opp’. Jeg visste ikke om noe av det jeg prøvde ville virke men det er vel forståelig at jeg er glad når det faktisk virket? Jeg går ut fra at de fleste syke (psykisk eller fysisk) ønsker å bli friske. Og ønsker alle dere som er syke (psykisk eller fysisk eller begge deler) riktig god bedring!! Visst noe av det jeg nå har skrevet er provoserende så var det ikke meningen 😉 Anonymkode: a7175...57d Flere har sagt til deg før. Det er ikke bare jeg som reagerer. Det er måten du sier ting på som gjør at du fremstår som arrogant, nedlatende og totalt kunnskapsløs overfor psykisk syke. Når du sier at du valgte å bli frisk av ME og ikke gadd å vente på at det kom en kur, er dette en ganske grotesk ting å si. Tror du ikke at om man kunne velge å ha ME, at man hadde valgt det bort? Tror du ikke flertallet har prøvd alt de kan for å prøve å finne en vei ut? Gjerne det samme som deg, men uten samme resultat? Du sier også at du har brukt 40 000 på dette. Hva med de som ikke har råd til dette men som lever fra hånd til munn hver dag? Har du ingen tanker om hvordan du fremstår når du skriver slike ting? Anonymkode: a73ba...2de 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #276 Skrevet 9. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flere har sagt til deg før. Det er ikke bare jeg som reagerer. Det er måten du sier ting på som gjør at du fremstår som arrogant, nedlatende og totalt kunnskapsløs overfor psykisk syke. Når du sier at du valgte å bli frisk av ME og ikke gadd å vente på at det kom en kur, er dette en ganske grotesk ting å si. Tror du ikke at om man kunne velge å ha ME, at man hadde valgt det bort? Tror du ikke flertallet har prøvd alt de kan for å prøve å finne en vei ut? Gjerne det samme som deg, men uten samme resultat? Du sier også at du har brukt 40 000 på dette. Hva med de som ikke har råd til dette men som lever fra hånd til munn hver dag? Har du ingen tanker om hvordan du fremstår når du skriver slike ting? Anonymkode: a73ba...2de Hjelpe meg... Jeg VALGTE ikke å bli frisk av ME. Jeg valgte å PRØVE alt mulig av det som var tilgjengelig på den tiden. Det er vel ikke min feil at andre ikke har råd til å bruke 40 000? Det hadde egentlig ikke jeg heller? Jeg vet mange som har brukt mye mer enn det og ikke alle har blitt friske heller. Dette visste jeg på forhånd men jeg valgte allikevel å forsøke. For hva var alternativet?? Hva mener du jeg skulle ha gjort i stedet? Anonymkode: a7175...57d
Søtnosen95 Skrevet 9. juni 2019 #277 Skrevet 9. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen empati, og vi vet jo hvilke diagnoser som følger med null empati. I tillegg til visse diagnoser vil jeg anse nettroll som samfunnets tapere av diverse årsaker. Det er noe de ikke mestrer som kreves for å fungere i samfunnet, og fordi de ikke mestrer dette blir de bitre og hatefulle. Dette store hatet og bitterheten må ut et sted... Det nettroll ikke mestrer er ofte det sosiale. De har få venner (hvis de i det hele tatt har noen) og er ikke særlig godt likt blandt flertallet av folkene de møter. Anonymkode: a73ba...2de Tenker du da å diagnostisere meg som psykopat over internettet? 😊 den var spenstig! 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #278 Skrevet 9. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hjelpe meg... Jeg VALGTE ikke å bli frisk av ME. Jeg valgte å PRØVE alt mulig av det som var tilgjengelig på den tiden. Det er vel ikke min feil at andre ikke har råd til å bruke 40 000? Det hadde egentlig ikke jeg heller? Jeg vet mange som har brukt mye mer enn det og ikke alle har blitt friske heller. Dette visste jeg på forhånd men jeg valgte allikevel å forsøke. For hva var alternativet?? Hva mener du jeg skulle ha gjort i stedet? Anonymkode: a7175...57d Det er måten du skriver på. Jeg gjentar det du har sagt. Orker ikke å diskutere mer med deg nå for ser at du bare fortsetter. Et tips er å kanskje tenke gjennom hvordan du ønsker å få frem budskap på en redelig måte slik at du ikke blir oppfattet på en viss måte og får frustrerte tilbakemeldinger fra flere brukere. 1 minutt siden, Søtnosen95 skrev: Tenker du da å diagnostisere meg som psykopat over internettet? 😊 den var spenstig! Følte du deg truffet siden du innrømmer at du er et troll? Anonymkode: a73ba...2de
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #279 Skrevet 9. juni 2019 Tanke Har en annen "revnatisk sykdom" enn FM, med en del betennelse og vonde ledd. I perioder jeg har det tøffere psykisk - har jeg også mere verking i ledd. Vil de si at revmatisme sitter i hjernen som en psykisk lidelse? Anonymkode: d2111...932 2
Søtnosen95 Skrevet 9. juni 2019 #280 Skrevet 9. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er måten du skriver på. Jeg gjentar det du har sagt. Orker ikke å diskutere mer med deg nå for ser at du bare fortsetter. Et tips er å kanskje tenke gjennom hvordan du ønsker å få frem budskap på en redelig måte slik at du ikke blir oppfattet på en viss måte og får frustrerte tilbakemeldinger fra flere brukere. Følte du deg truffet siden du innrømmer at du er et troll? Anonymkode: a73ba...2de Hvor ser du jeg innrømmer det? .. nei jeg følte meg ikke truffet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå