Pås Skrevet 8. juni 2019 #241 Skrevet 8. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lest tråden men så overskriften og har lest noen få innlegg. Hvorfor er det så viktig for TS å få "klassifisert" ME som psykisk? Det er da lenge siden dette ble motbevist. Har du ikke fått med deg siste nytt? Om ikke annet så les her: http://www.serendipitycat.no/2019/06/05/katarina-liens-laktat-studie-er-publisert-en-kommentar/?fbclid=IwAR2b0wM0jv2rON97LULmBtVpM5LJttp7R8BhVbDJczyAUJpvUsno-htjHj4 Jeg har selv hatt ME og det føltes akkurat slik som det beskrives i studien. Små anstrengelser gav melkesyre som om jeg hadde gjort 100 ganger mer enn jeg hadde gjort. Stiv og kramper i lårene av å gå opp en trapp! Muskler som hadde synlige rykninger/ kramper i dagevis - kan det være psykisk? Jeg var aldri blant de hardest rammede og var ikke sykmeldt. Men kapasiteten min var redusert minst 50 % så jeg hvilte/sov etter jobb og i helgene på det dårligste. Samboeren min måtte ta seg av hus og barn i en lang periode. Jeg var ikke like dårlig hele tiden heldigvis. Fra å være en veldig aktiv og godt trent person gikk jeg altså over til dette. Jeg kunne ha blitt deprimert men er ikke "typen" og er veldig balansert og jordnær, ikke typen til å få "angst" eller noe annet "psykisk" heller. Tenker alltid positivt og er løsningsorientert. Heldigvis er jeg ikke en person som gir opp og "legger meg ned", jeg googler og finner ut av ting. Fant fort ut at fastlegen min ikke kunne hjelpe så jeg gikk til et privat legesenter som var "spesialister" på ME. Det var de som gav meg diagnosen (moderat ME) men siden jeg ikke var sykmeldt så "trengte" jeg den jo ikke. Jeg ville bare bli frisk og prøvde også alternative "greier". Alt fra papaya, blodanalyser, matintoleransetesting med påfølgende dietter, antibiotika mot kronisk infeksjon, medisin mot noe med T2-T1 celle balanse (husker ikke hva den het), probiotika ++++ ME er sikkert ikke det samme hos alle, men hos meg fant de altså diverse matintoleranser/LEKK TARM (alle fant dette)/kronisk mykoplasma-infeksjon samt at jeg hadde hatt kyssesyken 2 ganger. Jeg er FRISK og kan nå jogge 5 km flere ganger i uka uten noe problem. Kjenner meg i fantastisk form og det er herlig 😄 Spesielt etter at jeg begynte på noe som heter magnesium-protokollen. Dette fordi jeg kom over en FB gruppe pga at jeg har hatt thyreodeitt (en stund etter at jeg ble frisk av ME) og var redd for å få lavt stoffskifte. Jeg tror ikke jeg er typen til å få en psykisk lidelse. Det betyr ikke at jeg ser ned på de som har det, kjenner flere som har det og også i familien. Dersom ME hadde vært en psykisk lidelse så hadde det ikke vært noe GALT i det men det blir feil å påstå at det er psykisk når det ikke ER det. Anonymkode: a7175...57d Du er ikke typen til å få noe "psykisk"? Vel, du har akkurat bevist hva jeg har påpekt gjennom hele denne tråden så nå kan jeg trekke meg rolig tilbake! 😉 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #242 Skrevet 8. juni 2019 5 minutter siden, Pås skrev: Du er ikke typen til å få noe "psykisk"? Vel, du har akkurat bevist hva jeg har påpekt gjennom hele denne tråden så nå kan jeg trekke meg rolig tilbake! 😉 Confirmation bias... Jeg reagerte også på det brukeren sa, og jeg har ME. Mine innlegg har du glatt oversett gjennom hele tråden, eller valgt å misforstå meg. Anonymkode: a73ba...2de 1
Pås Skrevet 8. juni 2019 #243 Skrevet 8. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Confirmation bias... Jeg reagerte også på det brukeren sa, og jeg har ME. Mine innlegg har du glatt oversett gjennom hele tråden, eller valgt å misforstå meg. Anonymkode: a73ba...2de Var det du som lenket til aftenposten og en blogger? Jeg kan ikke lese en blogg og tro på at den presenterer en udiskutabel sannhet! Jeg leste lenken til aftenposten men ble ikke klokere, at LP er en tvilsom behandlinsmetode for ME tror jeg er velkjent, men forøvrig var det vel den samme bloggeren som skrev i aftenposten og såvidt jeg kunne se?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #244 Skrevet 8. juni 2019 3 minutter siden, Pås skrev: Var det du som lenket til aftenposten og en blogger? Jeg kan ikke lese en blogg og tro på at den presenterer en udiskutabel sannhet! Jeg leste lenken til aftenposten men ble ikke klokere, at LP er en tvilsom behandlinsmetode for ME tror jeg er velkjent, men forøvrig var det vel den samme bloggeren som skrev i aftenposten og såvidt jeg kunne se? Jeg linket til den fordi den er oversiktlig og grei, og det er enklere å få et helhetsbilde av hva som foregår. Det er også linket til artikler i blogginnleggene. Du kan google deg frem til diverse artikler på egenhånd om du ikke ønsker å lese bloggen, for det er jeg for dårlig til å finne frem for deg. Ja. Det er samme person. Jeg har også prøvd å forklare det med psykisk vs. fysisk, men det ser som sagt ikke ut til at du har tatt det til deg. Anonymkode: a73ba...2de
Gjest Warrior Skrevet 8. juni 2019 #245 Skrevet 8. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om å lyve om sykdom, det handler om at de mener hvor sykdommen stammer fra uten att det er snev av bevis. Det blir som å si at angst med kardiologiske symptomer er "hjertestress" fordi det syns pasientgruppen høres bedre ut. Men det er ikke sant. Og inntil man vet hva sykdommen faktisk kommer av så blir det jo merkelig å være så bastant. Anonymkode: b899e...4f5 Det er da like merkelig at mennesker som aldri har hatt det og ikke kan noe om det kaller det for psykisk lidelse.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #246 Skrevet 8. juni 2019 2 timer siden, Kvelertak skrev: Det er da like merkelig at mennesker som aldri har hatt det og ikke kan noe om det kaller det for psykisk lidelse. Ingen vet visst bedre enn dem ang disse diagnosene. Rare greier ja... Anonymkode: 09e90...65a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #247 Skrevet 9. juni 2019 18 timer siden, Pås skrev: Du er ikke typen til å få noe "psykisk"? Vel, du har akkurat bevist hva jeg har påpekt gjennom hele denne tråden så nå kan jeg trekke meg rolig tilbake! 😉 At jeg gidder.... men, teskje: Jeg har selv hatt ME men er nå frisk. Så jeg mener jeg har all rett til å skrive her og fortelle om min situasjon. Tråden handler jo om en sykdom JEG SELV har hatt! For å bli frisk fikk jeg div utredning og medisin, samt valgte selv å søke alternativ behandling. Dvs at jeg prøvde mange ulike behandlinger samtidig fordi jeg ville ikke bruke år på å bli frisk. Hva som til syvende og sist gjorde meg frisk kan jeg derfor ikke svare på. Det er ikke sikkert jeg hadde trengt å bruke SÅ mye tid å penger på det men jeg var utolmodig. Dersom du mener at hele ME'en min var kun "psykisk", hvordan kan det ha seg at jeg aldri var deprimert eller hadde noen psykiske symptomer? Og hva gjorde meg frisk? Hvorfor er det så viktig for deg å dømme ME syke til å være psykisk syke? Jeg ble også utredet for psykisk sykdom men det ble utelukket. Det er en del av utredningen, fordi for å sette en ME diagnose skal "alt annet" utelukkes. Kan tenke meg at flere med ME (meg selv inkludert) som har mange fysiske symptomer (men ingen psykiske, selv om noen selvfølgelig kan bli deprimert av dette (jeg ble ikke)) kan bli "litt" oppgitt dersom man, når man plutselig eller gradvis får alle disse fysiske symptomene, (utmattelse, søvn man ikke blir uthvilt av, muskelkramper (evt smerter), vond hals og influensasymptomer ved anstrengelse, følelse av kraftig melkesyre etter bittesmå anstrengelser) blir "møtt med" at det kun sitter i hodet? Det er vel derfor man blir vant med å hele tiden prøve å forklare at nei, det er ikke en psykisk sykdom jeg har - ganske fornærmende egentlig fordi man blir jo ikke TRODD på symptomene! Og det betyr IKKE at jeg ser ned på de som har psykiske problemer, men jeg har det ikke SELV. Og uansett hva DU skriver så forandrer ikke det på MIN situasjon. Jeg er fortsatt frisk og i full jobb, trener mange ganger i uka, har et lykkelig liv som jeg setter uendelig mer pris på nå, som jeg har opplevd den fryktelige situasjonen det er å ha hatt ME. Jeg TROR ikke jeg noengang kommer til å få noen psykisk sykdom men klart dersom jeg skulle oppleve noe aldeles forferdelig som å miste hele familien min, bli voldtatt, torturert etc, så kan jeg jo ikke utelukke at det kan skje.. Skulle jeg fått det så ville jeg ihvertfall gått til psykolog, hørt på Ingvald Wilhelmsen og lignende, lest masse psykologi etc etc hvis jeg var i stand til det. Anonymkode: a7175...57d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #248 Skrevet 9. juni 2019 21 timer siden, tranedatter skrev: Her var det mye rart. Mange motsigelser. Edit: mine svar i svart. Avslører egentlig mest om denne AB sitt syn på psykisk lidelse. Må si jeg er forundret over hvor kort samfunnet har kommet i fht psykiske lidelser. Og hvilken stigmata det tydelig fortsatt er. Holdninger som "jeg er ikke typen som xxx", "tenke positivt". Triste greier. Om "thinking positiv" trenden, som faktisk kan være skadelig: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/9myXr/A-tenke-seg-bedre (google selv for flere artikler om dette) Du kan først lese svaret mitt ovenfor her, mye av det samme gjelder deg. Hva som er årsaken til ME vet jeg ikke. De jeg gikk til (både privatlege og alternativ behandler) var opptatt av å finne ubalanser i kroppen min, som matintoleranser, kroniske infeksjoner osv. Jeg bryr meg egentlig ikke om hvem som hadde "mest rett" eller hva som er "bevist vitenskapelig" så lenge jeg ble frisk. Jeg er selv litt skeptisk til dette med "Lekk tarm", men siden "alle" nevnte dette så valgte jeg å prøve selv om jeg var skeptisk. Det var krevende å gå et helt år på diett uten gluten, sukker, melk, egg og nøtter men jeg ville prøve alt. Nå spiser jeg alt dette unntatt gluten. Eller mener du at jeg burde bare valgt å hatt ME helt til noen hadde funnet ut av årsaken og funnet en medisin? Eller, forresten siden det "er psykisk" så hadde jeg kanskje blitt frisk av å gå til psykolog? Eller hva mener du? Selv om forskningen går framover så går det altfor sakte til at jeg kunne vente på den. Jeg tror ikke man kan tenke seg frisk. Har jeg skrevet det? Tvert om, jeg stiller meg tvilende til at man kan bli frisk av ME ved å kun tenke positivt. (Det er vel hele poenget). Anonymkode: a7175...57d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #249 Skrevet 9. juni 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Confirmation bias... Jeg reagerte også på det brukeren sa, og jeg har ME. Mine innlegg har du glatt oversett gjennom hele tråden, eller valgt å misforstå meg. Anonymkode: a73ba...2de Hvorfor reagerte du på dette? Fordi jeg skrev at jeg ikke tror jeg kommer til å få noen psykisk sykdom? Bør man gå rundt å tro at man skal få sykdommer? Det være seg både fysiske og psykiske.. Anbefaler deg å høre på Ingvald Wilhelmsen. Iflølge han bør man ikke "øve" på å få sykdommer... Dersom jeg SKULLE få en sykdom (psykisk eller fysisk) en gang så skal jeg heller forholde meg til det DA. Anonymkode: a7175...57d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #250 Skrevet 9. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor reagerte du på dette? Fordi jeg skrev at jeg ikke tror jeg kommer til å få noen psykisk sykdom? Bør man gå rundt å tro at man skal få sykdommer? Det være seg både fysiske og psykiske.. Anbefaler deg å høre på Ingvald Wilhelmsen. Iflølge han bør man ikke "øve" på å få sykdommer... Dersom jeg SKULLE få en sykdom (psykisk eller fysisk) en gang så skal jeg heller forholde meg til det DA. Anonymkode: a7175...57d "Jeg er ikke typen til å få psykisk lidelse" samtidig som du vektlegger hvor positiv du er er ganske nedlatende og frekt å si overfor de som har psykiske lidelser. Det fremstod som ovenfra og ned holdning samtidig som at du har null kunnskap om psykisk sykdom som du igjen viser her igjen om at man ikke skal "øve" seg på å få sykdommer... Ganske likt flere ME-hatere snakker om oss egentlig. Av den grunn likte jeg heller ikke det du du skrev, selv om jeg ellers er enig i det du sier. Hva er det egentlig du ble frisk av? Nå ble jeg ganske nysgjerrig. Bohne? Rituximab? Anonymkode: a73ba...2de 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #251 Skrevet 9. juni 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest den artikkelen du refererer til (ikke bare blogginnlegget, men selve artikkelen). Det første åpenbare jeg reagerer på er at den er betalt av ME-forbundet, men forfatterne kan ikke se at det kan medføre conflict of interest, noe det i aller høyeste grad kan. Ellers er det flere momenter med den som er til å stille spørsmål ved. Det kan være spennende funn, men de er gjort på en ekstremt selektert gruppe pasienter i så lite antall at det ikke er mulig å gjøre anbefalinger ut fra det. Noe artikkelforfaterne nevner for så vidt, men ikke bloggdama. Skal funnene ha signifikans må studen gjentas med betydelig flere deltakere, uten samme voldsomme eksklusjonskriterier, helst et annet sted i verden. Ingen vil endre behandlingslinjer for en stor pasientgruppe etter en studie på kun 18 stk, selv om hun bloggeren nå tror verden er revolusjonert. Og så må jeg bare si det til deg og, hva er det som skiller psykisk og somatisk sykdom? Hvorfor er det så viktig at det ikke gå i psykisk klassifikasjonen? Er ikke psykisk sykdom reelt? Er ikke det viktigste å finne behandling uavhengig av klassifiasjon? Du er ikke "typen" til å bli psykisk syk, hva er det for en latterlig påstand? Er du klar over at du kan bli deprimert av serotoninforstyrrelser i hjernen, stoffskiftesykdom, parkinson eller vitaminmangel for å nevne noe? Er du ikke typen til det heller? Siden du tror du kan bestemme dette selv kan du bli stygt overrasket en dag. Anonymkode: b899e...4f5 Du er skeptisk til forskningen ja. Javel... du må bare fornekte forskningen for meg, det passer kanskje bedre med verdensbildet ditt. Jeg, som selv har hatt ME, diagnostisert etter de strenge Canada kriteriene, har gjennomgått en utredning der psykisk sykdom først ble utelukket. Flere leger og behandlere har uttalt at jeg ikke "er typen" til å få en psykisk sykdom. Hva de mente og hva jeg mener med det? Hm: Jeg lar meg aldri "knekke". Tolker ikke ting i verste mening. Grubler ikke over "gamle" saker. Jeg har vært hardt fysisk skadet også (etter en ulykke) og kanskje det ga meg et ekstra "stå på gir" som gjorde at jeg aldri gir opp?Fordi jeg vet at det nytter. Det nytter ihvertfall ikke å bare godta at livet er over! Bryr meg ikke om hva andre tenker og mener om meg. Er opptatt av å leve sunt, komme meg ut i naturen. Selvfølgelig opplever jeg også motgang og stressede perioder men da kommer jeg meg gjennom de periodene og lærer av dem. Tar kanskje noen større grep dersom det er situasjoner som vil vedvare. Kanskje fordi jeg har en slektning med psykisk sykdom og ser hvor forskjellig vi takler situasjoner. Uansett hva noen (familie/venner/psykolog) prøver å si så "forstår" vi ikke. Det gjør vi sikkert ikke heller men det er frustrerende å se på fra sidelinjen at personen kaster bort hele livet sitt fordi vedkommende ikke evner å motta hjelp. Anonymkode: a7175...57d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #252 Skrevet 9. juni 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan først lese svaret mitt ovenfor her, mye av det samme gjelder deg. Hva som er årsaken til ME vet jeg ikke. De jeg gikk til (både privatlege og alternativ behandler) var opptatt av å finne ubalanser i kroppen min, som matintoleranser, kroniske infeksjoner osv. Jeg bryr meg egentlig ikke om hvem som hadde "mest rett" eller hva som er "bevist vitenskapelig" så lenge jeg ble frisk. Jeg er selv litt skeptisk til dette med "Lekk tarm", men siden "alle" nevnte dette så valgte jeg å prøve selv om jeg var skeptisk. Det var krevende å gå et helt år på diett uten gluten, sukker, melk, egg og nøtter men jeg ville prøve alt. Nå spiser jeg alt dette unntatt gluten. Eller mener du at jeg burde bare valgt å hatt ME helt til noen hadde funnet ut av årsaken og funnet en medisin? Eller, forresten siden det "er psykisk" så hadde jeg kanskje blitt frisk av å gå til psykolog? Eller hva mener du? Selv om forskningen går framover så går det altfor sakte til at jeg kunne vente på den. Jeg tror ikke man kan tenke seg frisk. Har jeg skrevet det? Tvert om, jeg stiller meg tvilende til at man kan bli frisk av ME ved å kun tenke positivt. (Det er vel hele poenget). Anonymkode: a7175...57d Valgt å ha ME?? Anonymkode: a73ba...2de 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #253 Skrevet 9. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er skeptisk til forskningen ja. Javel... du må bare fornekte forskningen for meg, det passer kanskje bedre med verdensbildet ditt. Jeg, som selv har hatt ME, diagnostisert etter de strenge Canada kriteriene, har gjennomgått en utredning der psykisk sykdom først ble utelukket. Flere leger og behandlere har uttalt at jeg ikke "er typen" til å få en psykisk sykdom. Hva de mente og hva jeg mener med det? Hm: Jeg lar meg aldri "knekke". Tolker ikke ting i verste mening. Grubler ikke over "gamle" saker. Jeg har vært hardt fysisk skadet også (etter en ulykke) og kanskje det ga meg et ekstra "stå på gir" som gjorde at jeg aldri gir opp?Fordi jeg vet at det nytter. Det nytter ihvertfall ikke å bare godta at livet er over! Bryr meg ikke om hva andre tenker og mener om meg. Er opptatt av å leve sunt, komme meg ut i naturen. Selvfølgelig opplever jeg også motgang og stressede perioder men da kommer jeg meg gjennom de periodene og lærer av dem. Tar kanskje noen større grep dersom det er situasjoner som vil vedvare. Kanskje fordi jeg har en slektning med psykisk sykdom og ser hvor forskjellig vi takler situasjoner. Uansett hva noen (familie/venner/psykolog) prøver å si så "forstår" vi ikke. Det gjør vi sikkert ikke heller men det er frustrerende å se på fra sidelinjen at personen kaster bort hele livet sitt fordi vedkommende ikke evner å motta hjelp. Anonymkode: a7175...57d Æsj, for en nedlatende holdning du har til psykisk syke!! Du er heller ikke snill mot dine tidligere MEdpasienter, for du sier jo at man kan velge å ha ME eller ikke. Jeg tar tilbake det jeg sa om at jeg var enig i det ellers. Det er jeg virkelig ikke. Anonymkode: a73ba...2de 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #254 Skrevet 9. juni 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æsj, for en nedlatende holdning du har til psykisk syke!! Du er heller ikke snill mot dine tidligere MEdpasienter, for du sier jo at man kan velge å ha ME eller ikke. Jeg tar tilbake det jeg sa om at jeg var enig i det ellers. Det er jeg virkelig ikke. Anonymkode: a73ba...2de Det var da voldsomt til konklusjoner.. Er det dårlig gjort mot andre å si at jeg har blitt frisk av ME? Jeg har aldri sagt at det var enkelt. Jeg brukte sikkert 40000 kr, heftige antibiotikakurer mm, og halvannet år på å bli frisk. Og hvorfor har jeg et nedlatende syn på psykisk syke bare fordi jeg ikke har vært det selv eller tror jeg kommer til å få det? Jeg går ikke rundt og tror at jeg skal få NOEN sykdommer? Anonymkode: a7175...57d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #255 Skrevet 9. juni 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Valgt å ha ME?? Anonymkode: a73ba...2de Leste du alt? Det var ironisk... Jeg spurte om jeg bare burde ha valgt å ha fortsette å ha ME i motsetning til å prøve å bli frisk?? Anonymkode: a7175...57d
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. juni 2019 #256 Skrevet 9. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er skeptisk til forskningen ja. Javel... du må bare fornekte forskningen for meg, det passer kanskje bedre med verdensbildet ditt. Jeg, som selv har hatt ME, diagnostisert etter de strenge Canada kriteriene, har gjennomgått en utredning der psykisk sykdom først ble utelukket. Flere leger og behandlere har uttalt at jeg ikke "er typen" til å få en psykisk sykdom. Hva de mente og hva jeg mener med det? Hm: Jeg lar meg aldri "knekke". Tolker ikke ting i verste mening. Grubler ikke over "gamle" saker. Jeg har vært hardt fysisk skadet også (etter en ulykke) og kanskje det ga meg et ekstra "stå på gir" som gjorde at jeg aldri gir opp?Fordi jeg vet at det nytter. Det nytter ihvertfall ikke å bare godta at livet er over! Bryr meg ikke om hva andre tenker og mener om meg. Er opptatt av å leve sunt, komme meg ut i naturen. Selvfølgelig opplever jeg også motgang og stressede perioder men da kommer jeg meg gjennom de periodene og lærer av dem. Tar kanskje noen større grep dersom det er situasjoner som vil vedvare. Kanskje fordi jeg har en slektning med psykisk sykdom og ser hvor forskjellig vi takler situasjoner. Uansett hva noen (familie/venner/psykolog) prøver å si så "forstår" vi ikke. Det gjør vi sikkert ikke heller men det er frustrerende å se på fra sidelinjen at personen kaster bort hele livet sitt fordi vedkommende ikke evner å motta hjelp. Anonymkode: a7175...57d Nå synes jeg du ble litt arrogant. Det finnes ingen «type» som får en psykisk lidelse. Det kan skje hvem som helst. Ingen sier at man da ender opp på lukket avdeling med paddete vegger, men selv «den beste» kan få en knekk. Mennesker har forskjellige grunner til hva som kan få dem til å få en knekk. For noen er det små ting for andre større ting. Men å si at du ikke er «typen» viser at du ikke har mye kunnskap om psykologi.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #257 Skrevet 9. juni 2019 Haha! Vet ikke om du så serien om ME der de tok tester der det viste seg at å trene gjorde dem svakere og sykere? Noe som er bevist? Har en venninne med ME som er sengeliggende og her kommer du å slenger ut ting du ikke kan noe om. Patetisk! Lite å gjøre skjønner jeg! Anonymkode: 73dba...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #258 Skrevet 9. juni 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha! Vet ikke om du så serien om ME der de tok tester der det viste seg at å trene gjorde dem svakere og sykere? Noe som er bevist? Har en venninne med ME som er sengeliggende og her kommer du å slenger ut ting du ikke kan noe om. Patetisk! Lite å gjøre skjønner jeg! Anonymkode: 73dba...ac3 Vet ikke om denne var til meg..? Er helt enig! Jeg kunne heller ikke trene da jeg hadde ME. Tvert imot så ble jeg mye verre av fysisk aktivitet. Men jeg kan trene nå som jeg har blitt frisk 😊 Anonymkode: a7175...57d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #259 Skrevet 9. juni 2019 39 minutter siden, WhisperingWind skrev: Nå synes jeg du ble litt arrogant. Det finnes ingen «type» som får en psykisk lidelse. Det kan skje hvem som helst. Ingen sier at man da ender opp på lukket avdeling med paddete vegger, men selv «den beste» kan få en knekk. Mennesker har forskjellige grunner til hva som kan få dem til å få en knekk. For noen er det små ting for andre større ting. Men å si at du ikke er «typen» viser at du ikke har mye kunnskap om psykologi. Ja jeg blir kanskje litt arrogant av en del av svarene her som bevisst velger å feiltolke alt jeg skriver 😉 Anonymkode: a7175...57d
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. juni 2019 #260 Skrevet 9. juni 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg blir kanskje litt arrogant av en del av svarene her som bevisst velger å feiltolke alt jeg skriver 😉 Anonymkode: a7175...57d Hvordan feiltolker jeg at du skiver at du ikke er «typen til å bli psykisk syk». Hva eksakt mener du med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå