Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2019 #321 Skrevet 10. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når man snakker om at ungdom kanskje oftere har sjanse til å bli frisk snakker vi om ungdom opp til 17 år. Ikke 19-29. Ikke unge voksne, men ungdom. "Synes også det er fint st prognosen er noe bedre for unge mennesker. Dere har liksom hele livet foran dere. En voksen har bedre forutsetninger til å takle langtidssykdom." Du burde kanskje ha sagt hviken alder "voksen" er. Anonymkode: a73ba...2de Og jeg skrev jeg mente to ganger. Nok nå.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #322 Skrevet 10. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye betalte foreldrene dine for dette? Et helgekurs på 3 dager koster 16-17 000 kr. Har du tatt dette i flere omganger? Om man har ME blir man ikke frisk av LP nei. Anonymkode: a73ba...2de Jo man kan absolutt bli frisk og det er masse dokumentasjon på det, når man har ME er man ekstremt syk men det vises ikke på kroppen. Dette er fordi hjernen er i et feil mønster og tror at kroppen din er syk, det er derfor man føles ut som at man har blitt påkjørt fordi man er så dårlig. Ved hjelp av LP endrer man disse mønstrene i hjernen slik at man KAN bli frisk. Jeg sier ikke at ME er psykisk fordi alle symptomene er fysisk. Men man kan bli frisk fysisk via hjernen, det henger så utrolig godt sammen. Men igjen dette funker bare på noen så sier ikke at alle kan bli frisk av det, men alle er forskjellig så man må bare finne det som funker for seg. Anonymkode: 4c80a...11c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #323 Skrevet 10. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo man kan absolutt bli frisk og det er masse dokumentasjon på det, når man har ME er man ekstremt syk men det vises ikke på kroppen. Dette er fordi hjernen er i et feil mønster og tror at kroppen din er syk, det er derfor man føles ut som at man har blitt påkjørt fordi man er så dårlig. Ved hjelp av LP endrer man disse mønstrene i hjernen slik at man KAN bli frisk. Jeg sier ikke at ME er psykisk fordi alle symptomene er fysisk. Men man kan bli frisk fysisk via hjernen, det henger så utrolig godt sammen. Men igjen dette funker bare på noen så sier ikke at alle kan bli frisk av det, men alle er forskjellig så man må bare finne det som funker for seg. Anonymkode: 4c80a...11c Det finnes ingen dokumentasjon på at LP gjør ME syke friske. LP gjør ikke ME syke frisk. LP er en sekt og driver med hjernevask. Fun fact: LP ble brukt som et kurs på å "helbrede" homofile Anonymkode: a73ba...2de
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2019 #324 Skrevet 10. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo man kan absolutt bli frisk og det er masse dokumentasjon på det, når man har ME er man ekstremt syk men det vises ikke på kroppen. Dette er fordi hjernen er i et feil mønster og tror at kroppen din er syk, det er derfor man føles ut som at man har blitt påkjørt fordi man er så dårlig. Ved hjelp av LP endrer man disse mønstrene i hjernen slik at man KAN bli frisk. Jeg sier ikke at ME er psykisk fordi alle symptomene er fysisk. Men man kan bli frisk fysisk via hjernen, det henger så utrolig godt sammen. Men igjen dette funker bare på noen så sier ikke at alle kan bli frisk av det, men alle er forskjellig så man må bare finne det som funker for seg. Anonymkode: 4c80a...11c Hvilken dokumentasjon? Da hadde det jo vært en godkjent og gratis del av behandling og rehabilitering av ME syke.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #325 Skrevet 10. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ingen dokumentasjon på at LP gjør ME syke friske. LP gjør ikke ME syke frisk. LP er en sekt og driver med hjernevask. Fun fact: LP ble brukt som et kurs på å "helbrede" homofile Anonymkode: a73ba...2de Herregud det er bare sykt Anonymkode: 4c80a...11c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #326 Skrevet 10. juni 2019 Men jeg skjønner at folk er veldig skeptiske fordi det er veeeldig dyrt og funker bare på NOEN, så man får bare prøve masse andre metoder for å se hva som funker for din kropp Anonymkode: 4c80a...11c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #327 Skrevet 10. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men jeg skjønner at folk er veldig skeptiske fordi det er veeeldig dyrt og funker bare på NOEN, så man får bare prøve masse andre metoder for å se hva som funker for din kropp Anonymkode: 4c80a...11c 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud det er bare sykt Anonymkode: 4c80a...11c Siden LP kan kurere ME mener du også at LP kurerer homofile da... Anonymkode: a73ba...2de
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #328 Skrevet 10. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Siden LP kan kurere ME mener du også at LP kurerer homofile da... Anonymkode: a73ba...2de Nei absolutt ikke, homofili er medfødt og man kan ikke fikse noe som ikke er ødelagt. Man kan absolutt ikke sammenligne legning med ME, det er en sykdom som ikke er medfødt Anonymkode: 4c80a...11c
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2019 #329 Skrevet 10. juni 2019 UNDERKASTING. Det som forskere og ME-spesialister imidlertid ser ut til å være enige om, er at hvis man går over sin tålegrense, fører det til forverring og man kan lande på et enda lavere funksjonsnivå enn tidligere. Det betyr at behandling av ME-pasienter må tilpasses individuelt.LP tar ikke hensyn til dette, men bruker det samme opplegget uansett diagnose og funksjonsnivå. Det stilles ingen krav til veilederne om helsefaglig utdanning, og man trenger ingen diagnose for å delta. Men det kreves fra kursdeltakeren at denne underkaster seg veileders opplegg og ikke opponerer, eller stiller kritiske spørsmål, for da ødelegger man for andre deltakere som ønsker å fokusere på å bli friske. https://www.dagensmedisin.no/artikler/2015/05/18/kan-lp-forsvares-som-me-behandling/
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2019 #330 Skrevet 10. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei absolutt ikke, homofili er medfødt og man kan ikke fikse noe som ikke er ødelagt. Man kan absolutt ikke sammenligne legning med ME, det er en sykdom som ikke er medfødt Anonymkode: 4c80a...11c Lol. Poenget er jo hva slags mennesker og hvor seriøse er de OM de mener de kan «kurere» homofili....
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #331 Skrevet 10. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei absolutt ikke, homofili er medfødt og man kan ikke fikse noe som ikke er ødelagt. Man kan absolutt ikke sammenligne legning med ME, det er en sykdom som ikke er medfødt Anonymkode: 4c80a...11c Ikke? Er ikke dette ganske dobbeltmoralistisk av deg da? LP har hevdet å kurere homofili, og LP hevder å kurere ME. 1 minutt siden, WhisperingWind skrev: Lol. Poenget er jo hva slags mennesker og hvor seriøse er de OM de mener de kan «kurere» homofili.... Nettopp Anonymkode: a73ba...2de
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #332 Skrevet 10. juni 2019 1 minutt siden, WhisperingWind skrev: Lol. Poenget er jo hva slags mennesker og hvor seriøse er de OM de mener de kan «kurere» homofili.... Det kurset jeg var hos mener absolutt ikke det, da må det være utenlandske kurs keg ikke vet om eller fra gammeldager Anonymkode: 4c80a...11c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #333 Skrevet 10. juni 2019 Jeg er jo ikke dobbeltmoralistisk fordi ingen norke kurs står for det, da må det være veeeldig religiøse folk i kirker osv Anonymkode: 4c80a...11c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #334 Skrevet 10. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kurset jeg var hos mener absolutt ikke det, da må det være utenlandske kurs keg ikke vet om eller fra gammeldager Anonymkode: 4c80a...11c LP er LP 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er jo ikke dobbeltmoralistisk fordi ingen norke kurs står for det, da må det være veeeldig religiøse folk i kirker osv Anonymkode: 4c80a...11c Veldig kunnskapsløs og naiv. Du vet jo ingenting om LP? Det er ikke fra "gamledager" eller veeeeeeeeeeeldig religiøse folk i kirker. Dette er LP. Det er en grunn til at de blir omtalt som en sekt som hjernevasker folk. Anonymkode: a73ba...2de
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #335 Skrevet 10. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: LP er LP Veldig kunnskapsløs og naiv. Du vet jo ingenting om LP? Det er ikke fra "gamledager" eller veeeeeeeeeeeldig religiøse folk i kirker. Dette er LP. Det er en grunn til at de blir omtalt som en sekt som hjernevasker folk. Anonymkode: a73ba...2de Jaja man velger nå selv hvilke tiltak man skal gjøre for å bli frisk, som sagt ble jeg helt frisk av det i likhet men andre jeg kjenner, så får det nå være opp til deg selv om du tror på det eller ikke. Uansett hvis du har ME så håper jeg du blir frisk❤️ Anonymkode: 4c80a...11c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #336 Skrevet 10. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jaja man velger nå selv hvilke tiltak man skal gjøre for å bli frisk, som sagt ble jeg helt frisk av det i likhet men andre jeg kjenner, så får det nå være opp til deg selv om du tror på det eller ikke. Uansett hvis du har ME så håper jeg du blir frisk❤️ Anonymkode: 4c80a...11c Jeg synes det er skikkelig uetisk av Live Landmark og de som driver med LP å utnytte syke desperate mennesker. Jeg sier det igjen: dersom du faktisk hadde ME og ble frisk innen dine første år som syk er du blandt de 2% som blir spontant frisk, uten en årsak. Du hadde blitt frisk om du bare lå i senga. Om du rakk papaya juice eller hva det måtte være. Dette fenomenet skjer i flere sykdommer og ikke ME. Dersom du faktisk BLE frisk av LP hadde du aldri ME til å begynne med. INGEN blir frisk av LP om man har ME. Det er ikke noe å diskutere på en gang. Dette har ingenting å gjøre med om jeg tror på det eller ikke. LP er ren hjernevask, og det vises dessverre godt når LP fanatikere snakker så godt om LP. Jeg venter spent på hvilke svar man får fra biomedisinsk forskning. Anonymkode: a73ba...2de
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #337 Skrevet 10. juni 2019 Kall det hva du vil men her er bare et par historier jeg fant i farten. https://www.aftenposten.no/norge/i/x35n8/I-to-ar-la-hun-rett-ut-med-ME-Na-sikter-Tina-mot-OL--og-VM-gull https://www.vg.no/forbruker/helse/i/go3p0/me-syke-thomas-overvik-33-jeg-ble-frisk-med-mental-trening http://heleneragnhild.no/slik-ble-jeg-frisk-fra-me/ https://www.klikk.no/foreldre/helse/syk-i-to-ar-frisk-pa-tre-dager-2442890 Anonymkode: 4c80a...11c 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. juni 2019 #338 Skrevet 10. juni 2019 27 minutter siden, WhisperingWind skrev: UNDERKASTING. Det som forskere og ME-spesialister imidlertid ser ut til å være enige om, er at hvis man går over sin tålegrense, fører det til forverring og man kan lande på et enda lavere funksjonsnivå enn tidligere. Det betyr at behandling av ME-pasienter må tilpasses individuelt.LP tar ikke hensyn til dette, men bruker det samme opplegget uansett diagnose og funksjonsnivå. Det stilles ingen krav til veilederne om helsefaglig utdanning, og man trenger ingen diagnose for å delta. Men det kreves fra kursdeltakeren at denne underkaster seg veileders opplegg og ikke opponerer, eller stiller kritiske spørsmål, for da ødelegger man for andre deltakere som ønsker å fokusere på å bli friske. https://www.dagensmedisin.no/artikler/2015/05/18/kan-lp-forsvares-som-me-behandling/ Dette er jo virkelig bekymringsverdig. Det de driver med er å så dårlig samvittighet hos syke mennesker ved å gi dem skylden for å ha ME. Ikke greit
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #339 Skrevet 10. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kall det hva du vil men her er bare et par historier jeg fant i farten. https://www.aftenposten.no/norge/i/x35n8/I-to-ar-la-hun-rett-ut-med-ME-Na-sikter-Tina-mot-OL--og-VM-gull https://www.vg.no/forbruker/helse/i/go3p0/me-syke-thomas-overvik-33-jeg-ble-frisk-med-mental-trening http://heleneragnhild.no/slik-ble-jeg-frisk-fra-me/ https://www.klikk.no/foreldre/helse/syk-i-to-ar-frisk-pa-tre-dager-2442890 Anonymkode: 4c80a...11c Jeg kaller en spade for en spade, LP er en sekt som driver med hjernevask. Jeg har gjentatt meg flere ganger men jeg ser jo at det ikke nytter... Håper noen andre her inne har energi til å dele linker og studier som sier det motsatte av det du hevder. Virkelig gå inn i dybden på hvor pillråttent LP og recovery norge er. Slik at flere får opp øynene for dette. Anonymkode: a73ba...2de
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #340 Skrevet 10. juni 2019 Jeg sier ikke at mennesker med ME ikke er syke, men jeg mener det er helt ubegripelig ikke å inkludere psykologi i denne debatten. Jeg sier ikke at vi skal utelukke biologi, men at forskningen må kunne omhandle begge Anonymkode: 4c80a...11c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå