AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #301 Skrevet 10. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvilke kriterier du ble diagnostisert etter? Prøvde du kun LP? Hvor lang tid tok det å bli frisk, altså tilbake i 100% jobb? Jeg spør fordi jeg er nyskjerrig og fordi jeg selv har blitt frisk av ME men med biomedisinsk behandling. Anonymkode: a7175...57d Jeg ble diagnostisert av flere leger og spesialister og var veldig syk i et år før jeg prøvde LP. Prøvde masse annet også som å gradvis trene mer, og endre kosthold men det hjalp ikke. Etter LP ble jeg relativt frisk ganske raskt men tok noen månder med oppbygging av kroppen før jeg klarte å kom meg tilbake 100% vet ikke om det har noe å si men var ganske ung når jeg ble syk, jeg var 15/16. Anonymkode: 4c80a...11c
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2019 #302 Skrevet 10. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble diagnostisert av flere leger og spesialister og var veldig syk i et år før jeg prøvde LP. Prøvde masse annet også som å gradvis trene mer, og endre kosthold men det hjalp ikke. Etter LP ble jeg relativt frisk ganske raskt men tok noen månder med oppbygging av kroppen før jeg klarte å kom meg tilbake 100% vet ikke om det har noe å si men var ganske ung når jeg ble syk, jeg var 15/16. Anonymkode: 4c80a...11c 1 år syk? Og så frisk? Høres mer ut som kronisk utmattelse/utbrenthet.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #303 Skrevet 10. juni 2019 1 time siden, WhisperingWind skrev: 1 år syk? Og så frisk? Høres mer ut som kronisk utmattelse/utbrenthet. Nei, jeg hadde alvorlig ME. Se på recovery norge på facebook der er det mange flotte historier om folk som har blitt frisk av LP som har vært alvorlig syk Anonymkode: 4c80a...11c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #304 Skrevet 10. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg hadde alvorlig ME. Se på recovery norge på facebook der er det mange flotte historier om folk som har blitt frisk av LP som har vært alvorlig syk Anonymkode: 4c80a...11c Dersom du virkelig har hatt ME og kun var syk 1 år er du blitt frisk av noe som heter spontan tilfriskning. Dette kan plutselig skje med svært få mennesker de første årene som syk. Det var altså aldri LP som gjorde deg frisk, og recovery norge er lite pålitelig. De har selv sagt at det er ingen som blir 100% frisk blandt annet. Anonymkode: a73ba...2de 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #305 Skrevet 10. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg hadde alvorlig ME. Se på recovery norge på facebook der er det mange flotte historier om folk som har blitt frisk av LP som har vært alvorlig syk Anonymkode: 4c80a...11c Kom de hjem til deg og holdt privat kurs forresten? Eller dro du på kurs selv? Anonymkode: a73ba...2de
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2019 #306 Skrevet 10. juni 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg hadde alvorlig ME. Se på recovery norge på facebook der er det mange flotte historier om folk som har blitt frisk av LP som har vært alvorlig syk Anonymkode: 4c80a...11c 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du virkelig har hatt ME og kun var syk 1 år er du blitt frisk av noe som heter spontan tilfriskning. Dette kan plutselig skje med svært få mennesker de første årene som syk. Det var altså aldri LP som gjorde deg frisk, og recovery norge er lite pålitelig. De har selv sagt at det er ingen som blir 100% frisk blandt annet. Anonymkode: a73ba...2de Og det at du var så ung. Vet at det ikke er noe påvist, men man har hører mer om at ungdommer har hatt større sjanse for å bli frisk enn om man får det i voksen alder.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #307 Skrevet 10. juni 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom de hjem til deg og holdt privat kurs forresten? Eller dro du på kurs selv? Anonymkode: a73ba...2de Begge deler😊 og ja det er fullt mulig og bli frisk selvom man ikke har vært syk i åresvis. LP kan funke for mange og for andre ikke Anonymkode: 4c80a...11c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #308 Skrevet 10. juni 2019 2 minutter siden, WhisperingWind skrev: Og det at du var så ung. Vet at det ikke er noe påvist, men man har hører mer om at ungdommer har hatt større sjanse for å bli frisk enn om man får det i voksen alder. Det er nok sant at man har høyere sannsynelighet for å bli frisk hvis man er ung men alle har nok en sjansje☺️ Anonymkode: 4c80a...11c
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2019 #309 Skrevet 10. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok sant at man har høyere sannsynelighet for å bli frisk hvis man er ung men alle har nok en sjansje☺️ Anonymkode: 4c80a...11c Noen har en sjanse og det er flott. Synes også det er fint st prognosen er noe bedre for unge mennesker. Dere har liksom hele livet foran dere. En voksen har bedre forutsetninger til å takle langtidssykdom.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #310 Skrevet 10. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge deler😊 og ja det er fullt mulig og bli frisk selvom man ikke har vært syk i åresvis. LP kan funke for mange og for andre ikke Anonymkode: 4c80a...11c Det er svært få som blir frisk og som jeg sa er de som blir frisk er de som har vært syk kortest mulig tid. LP hjelper ikke på de som har ME. LP burde uansett avskaffes da de har en farlig sektmentalitet. Hvordan klarte du å komme deg ut på kurs som alvorlig syk egentlig? Anonymkode: a73ba...2de 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #311 Skrevet 10. juni 2019 2 minutter siden, WhisperingWind skrev: Noen har en sjanse og det er flott. Synes også det er fint st prognosen er noe bedre for unge mennesker. Dere har liksom hele livet foran dere. En voksen har bedre forutsetninger til å takle langtidssykdom. Ja ikkesant, det beste er jo hvis det hadde fantes en slags «kur» som hjalp alle sånn at ingen slapp å ha denne fordeldelige sykdommen. Men det er jo varierer jo veldig mye fra person til person hva som KAN gjøre en frisk Anonymkode: 4c80a...11c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #312 Skrevet 10. juni 2019 3 minutter siden, WhisperingWind skrev: Noen har en sjanse og det er flott. Synes også det er fint st prognosen er noe bedre for unge mennesker. Dere har liksom hele livet foran dere. En voksen har bedre forutsetninger til å takle langtidssykdom. Det er like kjipt for den unge voksne på 20 som ungdommen på 15. Begge er fortsatt unge. Anonymkode: a73ba...2de 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #313 Skrevet 10. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er svært få som blir frisk og som jeg sa er de som blir frisk er de som har vært syk kortest mulig tid. LP hjelper ikke på de som har ME. LP burde uansett avskaffes da de har en farlig sektmentalitet. Hvordan klarte du å komme deg ut på kurs som alvorlig syk egentlig? Anonymkode: a73ba...2de De kom hjem til meg Anonymkode: 4c80a...11c
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2019 #314 Skrevet 10. juni 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er like kjipt for den unge voksne på 20 som ungdommen på 15. Begge er fortsatt unge. Anonymkode: a73ba...2de Selvfølgelig er det kjipt. Men en 14-15 åring er fremdeles et barn og vil gå glipp av verdifull erfaring på en helt annen måte enn en voksen. Ikke kunne fullføre ungdomsskolen eller VGS. Ting blir tyngre fordi de går glipp av mye som er med på å utvikle og forme dem. Tenker mer på de voksne som får det når de er i 30 årene. Uansett alder er det kjipt, men heller en som er voksen enn et barn eller en ungdom. Endret 10. juni 2019 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #315 Skrevet 10. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kom hjem til meg Anonymkode: 4c80a...11c Du skrev både at de kom hjem til deg, men at du også dro utenfor hjemmet ditt på kurs? Anonymkode: a73ba...2de
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #316 Skrevet 10. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du skrev både at de kom hjem til deg, men at du også dro utenfor hjemmet ditt på kurs? Anonymkode: a73ba...2de Ja i starten kom de til meg også etterhvert når jeg klarte det dro jeg dit, man kan absolutt bli frisk av LP og man kan ikke bli det. Kjenner mange som har blitt friske og andre som ikke har blitt det Anonymkode: 4c80a...11c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #317 Skrevet 10. juni 2019 Akkurat nå, WhisperingWind skrev: Selvfølgelig er det kjipt. Men en 14-15 åring er fremdeles et barn og vil gå glipp av verdifull erfaring ogpå en helt annen måte enn en voksen. Ikke kunne fullføre ungdomsskolen eller VGS. Ting blir tyngre fordi de går glipp av mye som er med på å utvikle og forme dem. Tenker mer på de voksne som får det når de er i 30 årene. Uansett alder er det kjipt, men heller en som er voksen enn et barn eller en ungdom. Det er bare 5 år som skiller dem. Man har såvidt blitt ferdig med videregående som 20 åring. Hvordan har en 20 åring bedre forutsetning for å takle en langtidssykdom? Det er stor forskjell på ungdom opp til 17, og voksne som får ME når de er 30. Anonymkode: a73ba...2de 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #318 Skrevet 10. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja i starten kom de til meg også etterhvert når jeg klarte det dro jeg dit, man kan absolutt bli frisk av LP og man kan ikke bli det. Kjenner mange som har blitt friske og andre som ikke har blitt det Anonymkode: 4c80a...11c Hvor mye betalte foreldrene dine for dette? Et helgekurs på 3 dager koster 16-17 000 kr. Har du tatt dette i flere omganger? Om man har ME blir man ikke frisk av LP nei. Anonymkode: a73ba...2de 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juni 2019 #319 Skrevet 10. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er bare 5 år som skiller dem. Man har såvidt blitt ferdig med videregående som 20 åring. Hvordan har en 20 åring bedre forutsetning for å takle en langtidssykdom? Det er stor forskjell på ungdom opp til 17, og voksne som får ME når de er 30. Anonymkode: a73ba...2de Hvis du leser igjen så skriver jeg at jeg hovedsakelig mente voksne voksne. Ikke «unge» voksne som knapt har entret voksenlivet. Og at det ikke er gøy for noen uansett alder. Men en som er eldre er ofte mer moden i tankegangen, har mer livserfaring og kan bedre tilpasse seg et liv der man kan fokusere på energiøkonomisering, stressmestring osv. Man har gjerne levd litt og sprelt litt i fra seg og er gjerne etablert med partner og barn og har bedre forutsetninger til å få hverdagen til å gå rundt. En ung person lever jo for fester, reiser, opplevelser, forelske seg og bare leve. Men du trenger ikke å kverulere og henge deg opp i enkeltsetninger. Jeg skriver at det er jævlig uansett. Men i mine øyne så er det alltid litt jævligere når sykdom går ut over et barn og et ungt menneske og det er MIN mening.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #320 Skrevet 10. juni 2019 Akkurat nå, WhisperingWind skrev: Hvis du leser igjen så skriver jeg at jeg hovedsakelig mente voksne voksne. Ikke «unge» voksne som knapt har entret voksenlivet. Og at det ikke er gøy for noen uansett alder. Men en som er eldre er ofte mer moden i tankegangen, har mer livserfaring og kan bedre tilpasse seg et liv der man kan fokusere på energiøkonomisering, stressmestring osv. Man har gjerne levd litt og sprelt litt i fra seg og er gjerne etablert med partner og barn og har bedre forutsetninger til å få hverdagen til å gå rundt. En ung person lever jo for fester, reiser, opplevelser, forelske seg og bare leve. Men du trenger ikke å kverulere og henge deg opp i enkeltsetninger. Jeg skriver at det er jævlig uansett. Men i mine øyne så er det alltid litt jævligere når sykdom går ut over et barn og et ungt menneske og det er MIN mening. Når man snakker om at ungdom kanskje oftere har sjanse til å bli frisk snakker vi om ungdom opp til 17 år. Ikke 19-29. Ikke unge voksne, men ungdom. "Synes også det er fint st prognosen er noe bedre for unge mennesker. Dere har liksom hele livet foran dere. En voksen har bedre forutsetninger til å takle langtidssykdom." Du burde kanskje ha sagt hviken alder "voksen" er. Anonymkode: a73ba...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå