Gå til innhold

Hvor mye gjør dere for sønnen deres når han er ti år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Smører dere mat tilgang hver dag når han står opp? Lager dere matpakke?

Anonymkode: 25eaa...01c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En tiåring klarer helt fint å smøre brødskiver selv. Her i huset har de smurt selv fra de var 4-5 år. Matpakker har de smurt selv (med litt hjelp) fra de begynte på skolen.

Anonymkode: d6a7e...0de

AnonymBruker
Skrevet

Må dere fortelle når de må spise eller regulerer de det selv. Er ofte vi ikke har felles frokost feks.  Spør dere hva de vil ha å spise å smører til dem? 

Anonymkode: 25eaa...01c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har som oftest felles frokost, men han er med å dekker bordet, danderer pålegg og snører egen mat. Niste lager jeg på kvelden, så de er nok litt bortskjemte der, men vi har bhg barn som er for små til å lage egen niste. Jeg vet jo at de kan lage niste, så ja. Jeg tenker at det er viktig at de kan slike ting. Her må han nok minnes på at han må spise om vi ikke hadde hatt felles frokost da. 

Anonymkode: 71872...87d

AnonymBruker
Skrevet

Spiller vel ingen rolle om det er snakk om en gutt eller en datter vel?        

En 10-åring er vel en 10-åring uansett...    

Anonymkode: a20ef...f97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om morgenen - Komme seg opp selv (fra første klasse), lage egen frokost (mat står på bordet), rydde opp etter seg, re opp sengen, tørke over vask/toalett dersom søl. 

Lunsj (ikke brødmat) og klær gjøres klar kvelden før av oss. 

Sulten gjennom dagen - forsyne seg selv (utenom frokost og middag som serveres ved bordet). Har en kjøleskuff der det ligger diverse mellommåltider. Mueslibarer, frukt, skyr, med mer. 

Anonymkode: ed8cd...fc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...