Gå til innhold

Tilvenningfase voksen hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Meg og min samboer er om dagen på jakt etter en voksen omplasseringshund, men så er vi litt usikre på tilvenningfasen for den i et nytt hjem.
Må man være hjemme med hunden i en uke eller noe, eller kan man hente den på en fredag også er det greit å gå på jobb igjen på mandag? 

Vi skal besøke en hund til torsdag som det kanskje blir noe med, så hadde vært greit å vite litt om det :)
Han er 5 år gammel og vandt med å være alene hjemme.

Noen som har tatt i mot en voksen omplasseringhund og har erfaring med hvor lenge vi bør være hjemme med hunden den første perioden? 

Ønsker kun seriøse henvendelser. 

Anonymkode: cf8df...67c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer mye an på hvordan hunden reagerer på miljøskiftet;men jeg synes at det er for tidlige å la den være alene hjemme(hele dagen) allerede etter et par dager i nytt hjem. Ville ok ha vært hjemme med den første uken,se hvordan omstillingen fungerer. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, Nettvenn skrev:

Kommer mye an på hvordan hunden reagerer på miljøskiftet;men jeg synes at det er for tidlige å la den være alene hjemme(hele dagen) allerede etter et par dager i nytt hjem. Ville nok ha vært hjemme med den første uken,se hvordan omstillingen fungerer. 

Beklager dobbeltpostingen. Jeg skulle endre en skrivefeil og siterte meg selv isteden :P 

Endret av Nettvenn
Skrevet

Jeg har hatt mange omplasseringshunder, og det er helt individuelt. Ofte er det en årsak til at "verdens beste hund" blir omplassert, men noen ganger er det jo helt akseptable omstendigheter også og det ikke er noe problem med hunden.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Portvinpiken skrev:

Jeg har hatt mange omplasseringshunder, og det er helt individuelt. Ofte er det en årsak til at "verdens beste hund" blir omplassert, men noen ganger er det jo helt akseptable omstendigheter også og det ikke er noe problem med hunden.

Okei 🙂 Den hunden vi har vært litt i kontakt om omplasseres pga allergier, så håper den ellers er snill og grei. Den var vandt med å være alene hjemme i følge eier. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okei 🙂 Den hunden vi har vært litt i kontakt om omplasseres pga allergier, så håper den ellers er snill og grei. Den var vandt med å være alene hjemme i følge eier. 

Og det kan godt være at den er der den bor nå. Men når den flytter kan det hende den trenger en liten tilvenningsprosess. Og det vet man ikke før man får hunden og blir kjent med den. Det kan ta alt fra noen få uker til noen md. Jeg ville personlig forberedt en plan B hvis den ikke kan være alene den første tiden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...