AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Hvordan forklare et eldre menneske at ingen vil betale i dyre dommer for hennes gamle skatter? Hun tror alt kan selges til enorme priser. Og hun er helt oppegående mentalt. Anonymkode: 431eb...7e1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 2 minutter siden, RoseFox skrev: hva er det hun vil selge ? Ulike ting/husgeråd samlet gjennom et langt liv. Vil ikke spesifisere nærmere da dette kan bli gjenkjent. TS Anonymkode: 431eb...7e1
RoseFox Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ulike ting/husgeråd samlet gjennom et langt liv. Vil ikke spesifisere nærmere da dette kan bli gjenkjent. TS Anonymkode: 431eb...7e1 Så mest bare juggel og ting og tang? Du kan jo vise henne priser på lignende ting i butikken da, og si at dette er itilleg brukt så da blir det lavere pris enn det igjen. 1
Vox_populi Skrevet 22. april 2019 #5 Skrevet 22. april 2019 (endret) Har du fått i oppdrag å selge disse tinga, så må du bare melde at du ikke kan utføre oppdraget, kan ikke få slike priser som hun ser for seg. Prisnivået framgår av prisene i bruktbutikker, men en får ikke så mye i privat salg Skal hun selv selge, blir det jo hennes problem. Er det snakk om kommende arv som du og andre skal få, er det bare å jatte med, og når tida kommer, ta det en vil ha, selge det en kan få noe for og hive resten. Hun er da borte. Endret 22. april 2019 av Vox_populi 3
Pysa Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 (endret) Meld deg inn på retro kjøp og salg- sider på facebook. Mye gammelt (og i mine øyne mye stygt) går for store summer, selv om det var helt vanlige ting for en generasjon eller to siden. Endret 22. april 2019 av Pysa 5
MadameX Skrevet 22. april 2019 #7 Skrevet 22. april 2019 Vis henne liknende ting og prisen de går for? 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #8 Skrevet 22. april 2019 La henne prøve å selge det til den prisen hun ønsker. Da merker hun fort at hun har priset det for høyt når det aldri blir solgt. Noen ganger er det beste måten å lære på for sta mennesker, enten det gjelder treåringer eller åttiringer Anonymkode: 97a21...deb 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #9 Skrevet 22. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ulike ting/husgeråd samlet gjennom et langt liv. Vil ikke spesifisere nærmere da dette kan bli gjenkjent. TS Anonymkode: 431eb...7e1 En del ting fra blant annet Figgjo kan være verdt litt, men ikke alt. Kanskje det er grunnen til at hun tror ting er verdt mer enn de er. Anonymkode: 5a5ec...497
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #10 Skrevet 22. april 2019 7 timer siden, Vox_populi skrev: Har du fått i oppdrag å selge disse tinga, så må du bare melde at du ikke kan utføre oppdraget, kan ikke få slike priser som hun ser for seg. Prisnivået framgår av prisene i bruktbutikker, men en får ikke så mye i privat salg Skal hun selv selge, blir det jo hennes problem.Er det snakk om kommende arv som du og andre skal få, er det bare å jatte med, og når tida kommer, ta det en vil ha, selge det en kan få noe for og hive resten. Hun er da borte. Nei, her snakker eller tenke vi ikke arv overhode. 6 timer siden, Pysa skrev: Meld deg inn på retro kjøp og salg- sider på facebook. Mye gammelt (og i mine øyne mye stygt) går for store summer, selv om det var helt vanlige ting for en generasjon eller to siden. Hun har selv lagt mye ut på facebook. Det ligger der i lange tider fordi prisene er skyhøye. Hun har jo sett hvilken pris andre har lagt tilsvarende ting ut for, men de får jo heller ikke solgt tingene. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En del ting fra blant annet Figgjo kan være verdt litt, men ikke alt. Kanskje det er grunnen til at hun tror ting er verdt mer enn de er. Anonymkode: 5a5ec...497 Hun er klar over at noen ting i bruktbutikker går for mange penger, og tror hun selv skal klare å selge til enda høyere priser. Men der er jo ikke engang spøramål på tingene hun har lagt ut. Det nytter ikke å antyde om at prisene er for høyt satt eller at folk ikke bruker mye penger på 40 år gamle ting de kan kjøpe nytt med garanti. At noen få har 1960 talls stil hjemme betyr ikke at alle vil ha det. Anonymkode: 431eb...7e1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #12 Skrevet 22. april 2019 Da blander du deg ikke i salgsforsøkene hennes. Jeg har lært at det er ganske lurt å holde munnen lukket i sånne tilfeller Siden hun er oppegående nok til å kunne ta gode bilder og å legge ut gjenstandene på nettet, så blir hun bare nødt til å lære at hun nok har overvurdert markedsverdien. Anonymkode: 3f7fd...52c 7
Vox_populi Skrevet 22. april 2019 #13 Skrevet 22. april 2019 Etter det du nå forklarer, er ikke dette ditt problem i det hele tatt. La henne bare forsøke å selge. Bare om hun spør deg om råd, uttaler du deg om hennes salgsaktiviteter. Det skulle forresten bare mangle! Du må lære deg til å passe dine egne saker. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #14 Skrevet 22. april 2019 12 timer siden, Vox_populi skrev: Etter det du nå forklarer, er ikke dette ditt problem i det hele tatt. La henne bare forsøke å selge. Bare om hun spør deg om råd, uttaler du deg om hennes salgsaktiviteter. Det skulle forresten bare mangle! Du må lære deg til å passe dine egne saker. Når hun klager til meg over alt hun ikke blir kvitt og skal ha min hjelp med å legge ut på finn og facebook, så blir det til syvende og sist mitt problem. Mulig dette ikke har kommet godt nok frem tidligere. Da beklager jeg i tilfellet det. Jeg vil helst slippe å si at det der kan du putte i søpla, det blir en fornærmelse for et eldre menneske. Anonymkode: 431eb...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #15 Skrevet 22. april 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når hun klager til meg over alt hun ikke blir kvitt og skal ha min hjelp med å legge ut på finn og facebook, så blir det til syvende og sist mitt problem. Mulig dette ikke har kommet godt nok frem tidligere. Da beklager jeg i tilfellet det. Jeg vil helst slippe å si at det der kan du putte i søpla, det blir en fornærmelse for et eldre menneske. Anonymkode: 431eb...7e1 Legg ut og lag budrunde. Om du da får bud på 100,- så ring henne og spør om hun fortsatt vil selge. Sier hun nei så er det hennes tap kanskje hun skjønner det til slutt Anonymkode: 1a7ef...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå