Loppefrø Skrevet 21. april 2005 #1 Del Skrevet 21. april 2005 Vi har en terrasse på bakkeplan, og vi ønsker en eller annen form for overbygg over deler av denne. Markise er ikke et alternativ, for vi ønsker noe vi kan sette sykler, hagemøbler o.l under i drittvær og om vinteren. Samtidig ønsker vi at området under taket skal være et sted det er mulig å sitte om sommeren når det kommer en regnskyll. Trenger også et sted å sette blomsterurner når det regner mye om sommeren (jada, bor på vestlandet), for regnet tar livet av endel blomster her. Slik vi ser det har vi to alternativer: 1) tak av "vinterhage-glass", altså herdet glass. Det vil gi en lys, fin løsning under, men med fare for at vi blir stekt om sommeren når det er varmt. Innbiller meg at det blir en ganske dyr løsning. 2) tak av lekter/plater og tilslutt takpapp. Selve konstruksjonen som holder platene i mellombrunt beiset treverk, for å skape en litt sånn "provence" stemning. Minus for at det kan bli mørkt under, pluss for at det kan være bedre for blomster å plasseres under der, enn i en åpen løsning med stekende solskinn. Men uansett så klarer jeg ikke helt å se dette for meg. Noen som har noen innspill, eller andre ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 21. april 2005 #2 Del Skrevet 21. april 2005 Loppefrø skrev: 1) tak av "vinterhage-glass", altså herdet glass. Det vil gi en lys, fin løsning under, men med fare for at vi blir stekt om sommeren når det er varmt. Innbiller meg at det blir en ganske dyr løsning. Men du....tenk for hvilket orkester dette vil bli når det regner da! :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. april 2005 #3 Del Skrevet 21. april 2005 Henger uteplassen sammen med huset? I såfall ville jeg lagt ordentlig tak som passet med hustaket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppefrø Skrevet 21. april 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 21. april 2005 wixx: Orkester når det regner? Jo, det har du sikkert rett i. Men folk bruker jo vinterhage, til nettopp..vinterhage. Hm :klø: Frisk: Terrassen henger sammen med huset, og taket kommer til å flukte med en bod som det er takpapp på. (heter det selvbygger-papp, mon tro?) Vi vurderer å følge samme takvinkel og samme takpapp som det er på denne boden, tror det blir pent, men er det ikke lett for at det blir mørkt og trist under der? Det er egentlig den løsningen vi ønsker, så hvis noen kan forsikre meg om at det blir så bra så, så er det veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #5 Del Skrevet 21. april 2005 For mange år siden brukte en nabo en slags gjennomsiktige plastplater med form som "bølgeblikk". Jeg vet ikke om sånt selges nå. Det var helt ok hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppefrø Skrevet 21. april 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 21. april 2005 Pleksiplater? Det har jeg også sett, men blir det pent da? Husker ikke helt hvordan det tok seg ut. Noen som vet noe om hvor det evt. selges? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. april 2005 #7 Del Skrevet 21. april 2005 Vi kjøpte plexiplater på Byggmakker. De er ganske dyre, men lette å legge. Det er litt blåskjær i dem og de fungerer helt greit. Tett og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. april 2005 #8 Del Skrevet 21. april 2005 Et tak over uteplassen som går i ett med annet tak får ikke blitt stygt! Jeg har veranda med en del med tett tak og en del uten, og det er liten tvil om hvor vi oppholder oss mest! Personlig syns jeg plasttak ser billig og stygt ut, og jeg skjønner heller ikke vitsen. Poenget med tak er jo å få litt skygge samtidig som man kan sitte utendørs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppefrø Skrevet 21. april 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 21. april 2005 Takk for svar dere! Jeg må titte litt rundt, men tror jeg har mest lyst på lukket tak, ser absolutt behovet for litt skygge på terrassen, og vi har uansett massevis av plass som ikke kommer under tak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #10 Del Skrevet 21. april 2005 Loppefrø skrev: Pleksiplater? Det har jeg også sett, men blir det pent da? Husker ikke helt hvordan det tok seg ut. Noen som vet noe om hvor det evt. selges? De er praktiske, men ikke fine. de selgs enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå