AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 Barnet mitt er født i november og jeg har da søkt barnehageplass som jeg mest sannsynlig får når barnet fyller 1 år. ( Vet ikke helt hvordan det fungerer da dette er mitt første barn). Greia er at jeg har tatt fødselspermisjon frem til januar 2020 og vil da benytte muligheten til å bruke tiden med barnet på utflukter osv, samtidig som jeg IKKE vil miste barnehageplassen. Kan jeg da betale for en barnehageplass uten å bruke den? (Altså frem til januar 2020?) Jeg er bare redd for å miste barnehageplass til barnet mitt, og setter så uendelig pris på svar fra dere Anonymkode: 2a6a0...c0a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Vet ikke om reglene er like alle steder, men her hadde jeg plass fra 1.august, og barnet begynte i slutten av november.. var ingen problem, betalte selvsagt for plassen fra august Anonymkode: 3f5c8...529 1
Mrs Robinson Skrevet 21. april 2019 #3 Skrevet 21. april 2019 Snakk med styrer. Dette kan variere ut fra dekning av bhgplass og om det er privat/kommunal bhg 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 Dessverre vet jeg om barnehager det ikke er lov til å gjøre slikt i. Du vil miste plassen din om barnet ikke begynner til fastsatt dato. Men det avhenger nok litt av hvor du bor. Det barnehagene er fulle og listene er lange er det nok noe anerledes enn i strøk der barnehageplassene ikke fylles så fort opp. Anonymkode: 7ab1a...cd9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #5 Skrevet 22. april 2019 Betaler du for plassen bør det vel ikke være noe problem. Kjenner mange som har gjort det i et par måneder men ikke helt til Januar. Kan ikke barnet være der noen dager i uka alt ettersom hva som passer for dere da? Anonymkode: 07a4e...e23
Gjest NotYou Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 Alltid gjort sånn. Kommunal bhg, men selvfølgelig er ikke alle like. Betalt fra august og oppstart i okt/nov
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #7 Skrevet 22. april 2019 Spør styrer for sikkerhets skyld, eller send mail til den som er ansvarlig for barnehageplassen. Pleier å stå på kommunens hjemmesider når du søker. Vil tror det går greit, når du faktisk betaler, da får de jo inn inntektene sine, og det er jo det viktigste. Vi gjør det hvertfall sånn med SFO. Betaler for fulltidsplass (før/etter skole), men bruker det mye mindre og i perioder ikke i det hele tatt. Men så lenge vi betaler, er de fornøyd. Anonymkode: d2bcf...8f3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #8 Skrevet 22. april 2019 Fikk ikke lov. Ville heller brukt tiden på lang tilvenning og korte dager var jeg deg. Anonymkode: a8201...74a 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #9 Skrevet 22. april 2019 Hvordan er muligheten for å få barnehageplass når du faktisk behøver den? Dersom du har en barnehageplass uten å bruke den så må du jo både betale for plassen samt mister kontantstøtta, så det blir en dyr venteplass! Anonymkode: dd098...6ba
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #10 Skrevet 22. april 2019 Ofte må man ta i bruk plassen innen 4 uker (kommunale barnehager). Du kan selv sjekke på barnehagens nettside eller ta direkte kontakt med barnehagen. Anonymkode: d3572...705 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #11 Skrevet 22. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er muligheten for å få barnehageplass når du faktisk behøver den? Dersom du har en barnehageplass uten å bruke den så må du jo både betale for plassen samt mister kontantstøtta, så det blir en dyr venteplass! Anonymkode: dd098...6ba Jeg ønsker ikke risikere å stå uten barnehageplass når fødeselspermisjonen er ferdig i januar. ts. Anonymkode: 2a6a0...c0a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #12 Skrevet 22. april 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ofte må man ta i bruk plassen innen 4 uker (kommunale barnehager). Du kan selv sjekke på barnehagens nettside eller ta direkte kontakt med barnehagen. Anonymkode: d3572...705 Jeg har bare søkt på private barnehager - er det andre regler da? Anonymkode: 2a6a0...c0a
Villa2000 Skrevet 22. april 2019 #13 Skrevet 22. april 2019 Den eneste måten å finne ut dette på er å kontakte barnehagen. Vi fikk utsette til desember uten å betale, men det var ingen selvfølge.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #14 Skrevet 22. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare søkt på private barnehager - er det andre regler da? Anonymkode: 2a6a0...c0a Private barnehager kan ha egne regler, dette vil variere. Noen krever at man tar i bruk plassen med en gang, andre kan være fleksible. Du må nesten høre med hver enkelt barnehage du har på lista Anonymkode: d3572...705 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #15 Skrevet 22. april 2019 Hvilken kommune er dette? I Oslo får du ikke lov. Men du kan jo la være å møte opp hver dag eller ta ferien i desember osv. Anonymkode: 72de7...dab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå