Gå til innhold

Til dere med to eller flere voksne barn, betyr det noe for deg om de har kontakt eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja som overskriften sier. 

Jeg er ikke mor selv.

Men nå har det seg slik at mannen har et søsken og jeg har et søsken og har ikke noe kontakt utover noe plikt iløpet av året, men det ser ikke ut til at mødrene våre bryr seg nevneverdig om dette. 

Er dette normalt som mor? Eller er det det at våre mødre er relativt avstumpet i sitt følelsesliv? Eller er det slik at mødre tenker slik at barna er to individer så det bryr meg ikke? 

Jeg klør meg bare sånn i hue av dette.

TS

Anonymkode: 146e9...c9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal din mor blande seg inn i ditt forhold til din søsken? Dere er jo begge voksne mennesker. Moren din trenger jo ikke ta på seg mer negativitet og drama enn hun må. At dere som voksne mennesker ikke klarer å finne sammen utenom "plikt", er ikke hennes "plikt" å rette opp i. Hun gjorde nok det når dere var barn...

Anonymkode: 6abf5...4f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel kanskje an på familieforhold og hvordan de og dere har hatt det i oppveksten. Min mamma er veldig nær sine søsken. Og vi har tilbrakt mye tid med tanter/onkler og søskenbarn. Vi søsken er og nære.  Hun ene har flyttet langt vekk, men vi ringer mye. Hun minste er litt her og der. Tror mamma hadde blitt skuffet om vi hadde dårlig forhold, samtidig så legger de til rette for at vi skal det. De inviterer alle hjem på middag, turer sammen, etc. 

Jeg håper jo at egne barn ikke mister kontakt med sine søsken  og vil gjøre det jeg kan for at de skal ha ett godt forhold. 

Anonymkode: f2986...0db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal din mor blande seg inn i ditt forhold til din søsken? Dere er jo begge voksne mennesker. Moren din trenger jo ikke ta på seg mer negativitet og drama enn hun må. At dere som voksne mennesker ikke klarer å finne sammen utenom "plikt", er ikke hennes "plikt" å rette opp i. Hun gjorde nok det når dere var barn...

Anonymkode: 6abf5...4f0

Det jeg spurte om var om du som mor hadde syntes det var leit eller ikke. Trenger ikke en overhøvling for det. 

TS

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel kanskje an på familieforhold og hvordan de og dere har hatt det i oppveksten. Min mamma er veldig nær sine søsken. Og vi har tilbrakt mye tid med tanter/onkler og søskenbarn. Vi søsken er og nære.  Hun ene har flyttet langt vekk, men vi ringer mye. Hun minste er litt her og der. Tror mamma hadde blitt skuffet om vi hadde dårlig forhold, samtidig så legger de til rette for at vi skal det. De inviterer alle hjem på middag, turer sammen, etc. 

Jeg håper jo at egne barn ikke mister kontakt med sine søsken  og vil gjøre det jeg kan for at de skal ha ett godt forhold. 

Anonymkode: f2986...0db

Takk for svar 🙂 mor som virker som har hodet på rett plass. Keep up The good work 🏆

TS

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Jeg synes det må være utrolig trist å ikke ha kontakt med foreldrene sine som voksne. (Med mindre det har vært overgrep, vold, omsorgssvikt eller andre ekstreme situasjoner som taler for null kontakt). Virker vondt å ikke ha foreldre som tar initiativ og ønsker kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg synes det må være utrolig trist å ikke ha kontakt med foreldrene sine som voksne. (Med mindre det har vært overgrep, vold, omsorgssvikt eller andre ekstreme situasjoner som taler for null kontakt). Virker vondt å ikke ha foreldre som tar initiativ og ønsker kontakt. 

Takk for svar ❤️

TS

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar ❤️

TS

Har du prøvd å ta det opp? 

Skrevet

Jeg har to døtre,  og ville blitt lei meg om de ikke hadde hatt noe kontakt.  

Har også ukentlig kontakt med mine egne søsken selv om vi et godt voksne.  

• Liker 1
Skrevet

Nå må det jo være en historie bak dette da. Hvis dere er to søsken som støtt lagde drama og klaget til moren deres om konflikter, så skjønner jeg moren deres godt. 

Det kan være flere årsaker, og noen voksne har ikke særlig kontakt som meg og lillesøsteren min. Vi sees en gang i året, og tror ingen reagerer negativt på det. Vi er bare totalt ulike, og er ikke uvenner akkurat. 

AnonymBruker
Skrevet

Mamma er veldig opptatt av at vi søsknene må pleie kontakt med hverandre utenom de vanlige familietreffene (bursdager etc.). Hun spør alltid "har du snakket med xx i det siste?" og passer på at vi holder kontakten. Synes det er søtt at hun bryr seg. ❤

Anonymkode: ee2a8...bb9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Har du prøvd å ta det opp? 

Jeg har prøvd å ta det opp med søsken og familie ja, men ingen bedring 🙁

TS

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, tirben skrev:

Jeg har to døtre,  og ville blitt lei meg om de ikke hadde hatt noe kontakt.  

Har også ukentlig kontakt med mine egne søsken selv om vi et godt voksne.  

Takk for svar 🙂 heldige du og fine mor ❤️

TS

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nå må det jo være en historie bak dette da. Hvis dere er to søsken som støtt lagde drama og klaget til moren deres om konflikter, så skjønner jeg moren deres godt. 

Det kan være flere årsaker, og noen voksne har ikke særlig kontakt som meg og lillesøsteren min. Vi sees en gang i året, og tror ingen reagerer negativt på det. Vi er bare totalt ulike, og er ikke uvenner akkurat. 

Ikke noe historie bak, jeg har forsøkt å ta initiativ ovenfor mitt søsken, mannen ovenfor sitt, men de er bare ikke interessert.

men ikke noe lange tåredryppende samtaler med mødrene våre, vi har selvfølgelig nevnt det, men det ser ikke ut til å bry dem nevneverdig. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Mine døtre er ikke veldig nære slik det er nå (de er bare 8 og 13), men jeg ville jo bli lei meg om de får et dårlig/ikke-eksisterende forhold som voksne når fem år ikke betyr så mye lenger. Jeg kommer nok til å oppmuntre til kontakt om jeg ser det går lenge i mellom. Samtidig kan jeg jo ikke tvinge dem. Jeg har selv en mye yngre søster og vi er likevel ganske nære nettopp fordi jeg passet på at vi fikk et forhold aldersforskjell til tross. Jeg vet at faren vår er veldig glad for at vi har så god kontakt, det er jo bare oss to.

Anonymkode: 0cc77...fbf

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma er veldig opptatt av at vi søsknene må pleie kontakt med hverandre utenom de vanlige familietreffene (bursdager etc.). Hun spør alltid "har du snakket med xx i det siste?" og passer på at vi holder kontakten. Synes det er søtt at hun bryr seg. ❤

Anonymkode: ee2a8...bb9

Ååå som jeg skulle ønske at jeg hadde en mor som din❤️ Men jeg håper at søskenforholdet går toveis og at det ikke bare er deg hun ber om at holde kontakten med dine søsken? For det er nemlig det hun ber om her, hun mener at kun jeg skal ta initiativ. Tror ikke hun noen gang sier det samme til mitt søsken, at har du pratet med «Åse» i det siste? 

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mine døtre er ikke veldig nære slik det er nå (de er bare 8 og 13), men jeg ville jo bli lei meg om de får et dårlig/ikke-eksisterende forhold som voksne når fem år ikke betyr så mye lenger. Jeg kommer nok til å oppmuntre til kontakt om jeg ser det går lenge i mellom. Samtidig kan jeg jo ikke tvinge dem. Jeg har selv en mye yngre søster og vi er likevel ganske nære nettopp fordi jeg passet på at vi fikk et forhold aldersforskjell til tross. Jeg vet at faren vår er veldig glad for at vi har så god kontakt, det er jo bare oss to.

Anonymkode: 0cc77...fbf

Takk for svar 🙂 det er sånn jeg mener det skal være 👏

TS

Skrevet

Ååå som jeg skulle ønske at jeg hadde en mor som din❤️ Men jeg håper at søskenforholdet går toveis og at det ikke bare er deg hun ber om at holde kontakten med dine søsken? For det er nemlig det hun ber om her, hun mener at kun jeg skal ta initiativ. Tror ikke hun noen gang sier det samme til mitt søsken, at har du pratet med «Åse» i det siste? 

TS

Men du VET ikke hva moren din sier til henne? Kanskje hun ber henne ringe deg? Hm

Eller så kan det være at søsteren din blir irritert om moren din sier noe. Når en er flere søsken så blir man ulike typer. Jeg var fks lettere å be om ting fordi jeg svarte stort sett "ja" som barn. Ene søsteren min var mer drama, og vi fikk ulik forhold til vår mor, og hun til oss. Og det har ingenting med mangel på kjærlighet til noen. 

Og moren din bryr seg jo når hun ber deg ta kontakt med henne? Hva vil du moren din bør gjøre? 

• Liker 2
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd å ta det opp med søsken og familie ja, men ingen bedring 🙁

TS

Det må være utrolig sårt. Føler med deg

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Men du VET ikke hva moren din sier til henne? Kanskje hun ber henne ringe deg? Hm

Eller så kan det være at søsteren din blir irritert om moren din sier noe. Når en er flere søsken så blir man ulike typer. Jeg var fks lettere å be om ting fordi jeg svarte stort sett "ja" som barn. Ene søsteren min var mer drama, og vi fikk ulik forhold til vår mor, og hun til oss. Og det har ingenting med mangel på kjærlighet til noen. 

Og moren din bryr seg jo når hun ber deg ta kontakt med henne? Hva vil du moren din bør gjøre? 

Jeg vet av samtaler med min mor at hun ikke sier det eller prater med mitt søsken om sånn. Det er det som er problemet. Og da når hun ikke gidder det virker det for meg som hun ikke bryr seg nevneverdig dessverre. Dette har jo etterhvert gått utover mitt forhold til min mor også og det er trist. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...