AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 Uff jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke brøler i fra men bare sitter der ganske paff, men mine svigers sparker hundene i siden eller i hodet hver eneste gang vi er der og de synes hundene er slitsomme. Nå ser jeg også at mitt onkelbarn har lært dette og er utrolig voldsom med hundene, noe som har resultert i at den ene knurrer og er ikke blid i det hele tatt lenger, mens den andre er underdanig til tusen og tillater alt. De her er ganske vanskelige komme igjennom til, jeg er ganske mild av natur mens de er hypre og stressa og klager på tilværelsen hver gang vi er der. Men jeg har sagt til min samboer nå at ser jeg dette en gang til så smeller det. Anonymkode: f5a04...e25
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Bra at du sier ifra neste gang, men jeg hadde gjort det før det skjer igjen. Det er dyreplageri og overhode ikke noe noen skal tillate. Også hadde jeg varslet Mattilsynet. Om jeg ser noen være stygge med dyr, da sier jeg ifra. Og folk som utøver vold mot dyr skal ikke ha dyr. Anonymkode: 006b3...8e5 5
Zaga Skrevet 21. april 2019 #3 Skrevet 21. april 2019 Kanskje melde dem til Mattilsynet og dyrebeskyttelsen? Stakkars voffs 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 Hva f*n feiler det folk og deg? Må vel for f*n si ifra! Godtar du virkelig dyremishandling? Anonymkode: 0a9e0...aa7 9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 Jeg hadde anmeldt han uten noen nøling!!! Han jævelen burde sparkes selv. Dritt menneske!! Og fy deg som ikke setter ned foten! Usj!! Anonymkode: 931f6...a7a 11
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 Så veike mennesker kan være. Anonymkode: 98e46...f19 5
Zaga Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 Jeg skjønner bare ikke hvordan folk klarer å sparke voffsene sine jeg. Eller det å sparke hunder og dyr i det hele tatt. Skjønner det bare ikke. 2
Whateverusay Skrevet 21. april 2019 #8 Skrevet 21. april 2019 Jeg skjønner kritikken, hvordan tror dere jeg føler meg når jeg selv har latt de passe min hund. Men når det er min samboers foreldre så er det allikevel ikke så lett. Jeg kommer fra en familie hvor brøling og fysikk ikke finnes, mens dette er naturlig for svigers. Jeg sier ikke det er en unnskyldning men jeg sliter med å i det hele tatt nå igjennom til dem. Jeg blir bare oversett og ledd av. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #9 Skrevet 21. april 2019 Jeg hater hunder inkludert hundegalskapen i Norge. Når det er sagt, vil jeg ikke sparke hundene eller plage dem på noe vis. Sålenge de holder seg unna meg på god avstand. Hvis sparker hundene uten at hunden oppsøker dem, da er de virkelig dyreplagere. Det bør du si fra med en gang på en rolig måte. Anonymkode: 09ba2...3fe 2
Amberleaf Skrevet 21. april 2019 #10 Skrevet 21. april 2019 Hvorfor sier ikke samboeren din noe? Hadde mine foreldre gjort noe sånt så hadde de fått hørt det med STORE bokstaver!! 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #11 Skrevet 21. april 2019 De er tapere og det inkludert samboeren din om han ikke har sagt ifra eller gjort noe mer! Grøss. Anonymkode: 931f6...a7a 3
WhiteSwan Skrevet 22. april 2019 #12 Skrevet 22. april 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke brøler i fra men bare sitter der ganske paff, men mine svigers sparker hundene i siden eller i hodet hver eneste gang vi er der og de synes hundene er slitsomme. Nå ser jeg også at mitt onkelbarn har lært dette og er utrolig voldsom med hundene, noe som har resultert i at den ene knurrer og er ikke blid i det hele tatt lenger, mens den andre er underdanig til tusen og tillater alt. De her er ganske vanskelige komme igjennom til, jeg er ganske mild av natur mens de er hypre og stressa og klager på tilværelsen hver gang vi er der. Men jeg har sagt til min samboer nå at ser jeg dette en gang til så smeller det. Anonymkode: f5a04...e25 Det er jo mishandling og de burde ikke ha hunder. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #13 Skrevet 22. april 2019 11 timer siden, Whateverusay skrev: Jeg skjønner kritikken, hvordan tror dere jeg føler meg når jeg selv har latt de passe min hund. Men når det er min samboers foreldre så er det allikevel ikke så lett. Jeg kommer fra en familie hvor brøling og fysikk ikke finnes, mens dette er naturlig for svigers. Jeg sier ikke det er en unnskyldning men jeg sliter med å i det hele tatt nå igjennom til dem. Jeg blir bare oversett og ledd av. Ring dyrepoliti Anonymkode: 6b557...634 3
Diamant20 Skrevet 22. april 2019 #14 Skrevet 22. april 2019 Har du fått gjort noe eller sagt i fra? 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #15 Skrevet 22. april 2019 Jeg skjønner veldig godt hvor vanskelig det er å si fra. Jeg gjorde det før, og fy faen så sinte folk blir. Du beskylder dem jo for å være noe de ikke vil bli betegnet som, og de har aldri sett på det som hverken voldelig eller ulovlig. Når du da utfordrer synet de har på seg selv, så får du ofte gjennomgå. Jeg tror jeg har sagt fra til rundt 50 mennesker før jeg ga opp. 2 av dem var åpen for det jeg hadde å si, resten ble sinte og stygge i kjeften. Hadde jeg vært deg hadde jeg fått samboer til å si ifra, eller meldt fra til en offentlig instans. Anonymkode: 70dfa...1b5
Chantielle Skrevet 22. april 2019 #16 Skrevet 22. april 2019 12 timer siden, Whateverusay skrev: Jeg skjønner kritikken, hvordan tror dere jeg føler meg når jeg selv har latt de passe min hund. Men når det er min samboers foreldre så er det allikevel ikke så lett. Jeg kommer fra en familie hvor brøling og fysikk ikke finnes, mens dette er naturlig for svigers. Jeg sier ikke det er en unnskyldning men jeg sliter med å i det hele tatt nå igjennom til dem. Jeg blir bare oversett og ledd av. Ser du får noen råd ang.anmeldelse til MT eller politi.Dersom du skal gjøre det,bør du på en eller annen måte ha bevis(filme diskre med mobilen?),før du anmelder. Mitt inntrykk av MT,er at de sjekker kun at hundene har mat og vann tilgjengelig,at de ikke er fysisk underernært etc. Uansett,anmelder man,bør man ha noen form for bevis,ellers blir det kun 'påstand mot påstand'. Hadde jeg vært i dine sko,hadde jeg aldri latt de passe min hund! 3
Gjest NotYou Skrevet 22. april 2019 #17 Skrevet 22. april 2019 Du er ikke noe bedre enn de, ts. Du gjør ingenting for å hjelpe dyrene bort fra mishandlerne!
Kalevala Skrevet 22. april 2019 #18 Skrevet 22. april 2019 Nei og nei, dette er vondt å lese. Stakkars hunder. Jeg skjønner at du synes det er vanskelig. Det er vrient å ta opp slikt med svigerfamilien. Helst vil en jo bare være venner. Du har jo ikke akkurat valgt svigerfamilien din selv. Men her har du et ansvar, og det du kan gjøre er å si fra. Du trenger ikke kjefte eller rope. Bare si tydelig fra med helt vanlig stemme. Jeg tror faktisk det vil gjøre større inntrykk på slike mennesker, enn kjefting og brøling som de selv er vant med. Jeg ville vurdert å si fra, at hvis de ikke slutter med det vil jeg ikke komme hit mer. Og så gjøre alvor av det.
engern Skrevet 22. april 2019 #19 Skrevet 22. april 2019 (endret) Både de og du burde få en del kraftige spark!!! Du ser ikke på at noen sparker hunden sin og ikke gjør noe!!!?? Er du helt blåst i hodet eller!!? Endret 22. april 2019 av engern
Tvist Skrevet 22. april 2019 #20 Skrevet 22. april 2019 9 timer siden, Nettvenn skrev: Ser du får noen råd ang.anmeldelse til MT eller politi.Dersom du skal gjøre det,bør du på en eller annen måte ha bevis(filme diskre med mobilen?),før du anmelder. Mitt inntrykk av MT,er at de sjekker kun at hundene har mat og vann tilgjengelig,at de ikke er fysisk underernært etc. Uansett,anmelder man,bør man ha noen form for bevis,ellers blir det kun 'påstand mot påstand'. Hadde jeg vært i dine sko,hadde jeg aldri latt de passe min hund! Selv om man ikke har bevis bør man melde fra om det, de kan ha fått flere henvendelser angående samme hund. Og det kan gjøres anonymt. Men her synes jeg også samboer bør si noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå