Gå til innhold

Valpen BARE tasser rundt idag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 6 måneder (husky bordercollie). Til vanlig er han sååååå rolig og ligger så og si bare å sover/ leker rolig inne. Idag bare går han å legger seg ett sted, etter 1 minutter gjør han det på nytt og nytt. Holdt på sånn i mange timer. Er det vanlig? Noen som har erfaring?

Han har fått 30 min tur, 2 timer tur og 30 min. Altså 3 timer tilsammen ute. Vi har trent to ganger inne,lekt, og kost men han faller ikke til ro idag. Han piper ikke men kommer bare å ser på oss som " hva skal vi nå? " 

🤷🤷😂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du gitt han så mye mosjon ( hvilken alder )? Kan være at han er overstimulert, og har problemer med å finne roen.

Anonymkode: 58ef5...ac9

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du gitt han så mye mosjon ( hvilken alder )? Kan være at han er overstimulert, og har problemer med å finne roen.

Anonymkode: 58ef5...ac9

Han fikk mer før. Nå er vi inne fra

08-13:30

14:30-20:30. 

21-07:30

Han virker ikke overstimulert nå. Når han er det er det mye mer viltert. Nå bare trasker han rundt 

Endret av Prøver18
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt med sånne dager. De utvikler seg, de blir rastløse, de kan bli overstimulerte. 

Anonymkode: 16f72...fa9

Skrevet
På 21.4.2019 den 22.01, Prøver18 skrev:

Har en gutt på 6 måneder (husky bordercollie). Til vanlig er han sååååå rolig og ligger så og si bare å sover/ leker rolig inne. Idag bare går han å legger seg ett sted, etter 1 minutter gjør han det på nytt og nytt. Holdt på sånn i mange timer. Er det vanlig? Noen som har erfaring?

Han har fått 30 min tur, 2 timer tur og 30 min. Altså 3 timer tilsammen ute. Vi har trent to ganger inne,lekt, og kost men han faller ikke til ro idag. Han piper ikke men kommer bare å ser på oss som " hva skal vi nå? " 

🤷🤷😂

Svaret: han er en 6 mnd gammel valp. Min er helt idiot noen perioder og helt nydelig i andre. Sånn er det bare 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Går du tur så lenge? Det er alt for mye. Fint å være mye ute, men da å bare være ute hvor valpen styrer hva som skjer, ikke aktivt gå tur. 

Ellers, Google rotrening o.l. Like viktig som annen trening. 

Anonymkode: 77ac0...394

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...