AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 Hei kan hende dette er helt feil sted å spørre om dette, men er en jente som er 19 nå og har et ubehagelig minne fra da jeg var yngre. Når jeg var runer 11/12 år så fikk jeg mensen for første gang og mamma og var jo litt skummelt og rart naturligvis. Mamma pleide, i flere år, å føre logg over når jeg får mensen, for å sjekke at den kommer på tide osv (som jeg skjønner). Og om den kom 1 - 3 dager for sent i blant (som jeg vet nå er vanlig), så ble hun veldig veldig stressa! Hun spurte meg da flere ganger om en gutt hadde voldtatt meg og om jeg var gravid og at om det var sånn så måtte vi kjøpe en pille på apoteket som kunne fjerne fosteret. Jeg ble jo kjempe redd som 12 åring og skjønte ikke så mye og begynte å innbilde meg i at dette kunne kanskje ha skjedd. Men ingenting sånt hadde jo skjedd, og hun hadde ingen grunn til å mistenke at jeg var gravid fordi hun visste at jeg aldri var rundt gutter en gang. Grunnen til at jeg tenker så mye på dette er at når jeg har fortalt dette til andre så har de sagt at det var veldig rarr av moren min å gjøre/si sånt, og at hun som mamm og voksen skulle ha visst bedre. Og visst at mensen kan være forsinket, spesielt når man er barn. De har også ment at hun ikke var ansvarsfull nok ved å legge et sånt "trykk og stress på meg". Er dere enige i dette? Vet mamma aldri mente noe vondt og elsker henne, men blir litt betenkt over dette... Anonymkode: 12b71...aec
Gjest NotYou Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Er nok veldig enig i det andre har sagt til deg.
Ulven Skrevet 21. april 2019 #3 Skrevet 21. april 2019 Hennes oppførsel var så unormal som man kan få den, og noe i retning sykelig etter min mening. 6
Fjaselina Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 Veldig rar oppførsel av mor, kan ho ha blitt gravid veldig tidlig sjølv? 2
Rose3 Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 4 minutter siden, NotYou skrev: Er nok veldig enig i det andre har sagt til deg. Oki takk for svar:)
Rose3 Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 2 minutter siden, Fjaselina skrev: Veldig rar oppførsel av mor, kan ho ha blitt gravid veldig tidlig sjølv? 2 minutter siden, Fjaselina skrev: Veldig rar oppførsel av mor, kan ho ha blitt gravid veldig tidlig sjølv? 4 minutter siden, Ulven skrev: Hennes oppførsel var så unormal som man kan få den, og noe i retning sykelig etter min mening. Det var godt å høre av dere, har tenkt så mye på det og ville ikke tro at det var feil av henne. - nei Fjaselina, hun ble ikke gravid i veldig ung alder, sånn 30 tror jeg. Men kan hende hun bare ikke har kunnskap om sånne ting...
Gjest Nina1975 Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 Kanskje hun har opplevd noe selv, overgrep, tidlig graviditet ol? Eller om det var en person rundt dere som var truende til det? Kan du ikke spørre henne?
MadameX Skrevet 21. april 2019 #8 Skrevet 21. april 2019 Meget spesielt. Jeg er helt enig i det de andre har sagt til deg. 1
AnonGuy Skrevet 21. april 2019 #9 Skrevet 21. april 2019 Husk at alt har sine grunner, jeg tror faktisk at hun har blitt voldtatt eller opplevd noe ubehaget rundt dette at hun blir veldig kontrollerende og sprø i dette området på en måte blir det haimusikk for henne hvis du skjønner hva jeg mener? mitt råd er å konfrontere med henne om dette, om hun har opplevd noe rundt dette da hun var ung? 4
Rose3 Skrevet 21. april 2019 #10 Skrevet 21. april 2019 Akkurat nå, Nina1975 skrev: Kanskje hun har opplevd noe selv, overgrep, tidlig graviditet ol? Eller om det var en person rundt dere som var truende til det? Kan du ikke spørre henne? Hmm kan hende. Kvier meg litt for å spørre om sånt. Men husker at hun alltid har vært en veldig engstelig type og ekstremt overbeskyttende mamma. Men har aldri tenkt på det som negativt, hun er jo fantastisk. Men, denne episoden er jo litt merkelig..
Rose3 Skrevet 21. april 2019 #11 Skrevet 21. april 2019 2 minutter siden, AnonGuy skrev: Husk at alt har sine grunner, jeg tror faktisk at hun har blitt voldtatt eller opplevd noe ubehaget rundt dette at hun blir veldig kontrollerende og sprø i dette området på en måte blir det haimusikk for henne hvis du skjønner hva jeg mener? mitt råd er å konfrontere med henne om dette, om hun har opplevd noe rundt dette da hun var ung? Det kan godt hende, gir jo mye mening i så fall. Takk for rådet ditt
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 21. april 2019 #12 Skrevet 21. april 2019 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Rose3 Skrevet 21. april 2019 #13 Skrevet 21. april 2019 Takk dere! Var veldig lettende å høre dette fra noen 😌
SoWhat? Skrevet 21. april 2019 #14 Skrevet 21. april 2019 (endret) Jeg vil nok uten tvil kalle det hysterisk, og at det måtte føles belastende for deg som 12-åring. Og hvordan du betrakter det ned andre øyne. Er enig med dem som skriver at noe ligger bak . At noe skjedde henne på den alderen? Endret 21. april 2019 av SoWhat? 2
Rose3 Skrevet 22. april 2019 #15 Skrevet 22. april 2019 17 timer siden, SoWhat? skrev: Jeg vil nok uten tvil kalle det hysterisk, og at det måtte føles belastende for deg som 12-åring. Og hvordan du betrakter det ned andre øyne. Er enig med dem som skriver at noe ligger bak . At noe skjedde henne på den alderen? Takk! Det kan godt hende, men hun har alltid vært veldig åpen med meg så hadde blitt veldig overrasket dersom noe sånt har skjedd med henne. Men, hun har alltid vært en veldig overbeskyttende mamma og engstelig type så har tenkt at det var derfor. 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 22. april 2019 #16 Skrevet 22. april 2019 18 timer siden, Nina1975 skrev: Kanskje hun har opplevd noe selv, overgrep, tidlig graviditet ol? Eller om det var en person rundt dere som var truende til det? Kan du ikke spørre henne? Dette, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå