Gå til innhold

Safari i Afrika, hvor mange dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Planlegger tur til Sør-Afrika, og vil blant annet på Safari i Kruger-parken. Har sett på noen turer på 4 eller 5 dager, men lurer på om det kanskje kan bli litt mye av det gode med 5 dager? Men samtidig reiser jo folk gjerne på 14 dagers safariturer også

Noen som har vært der? Hvor mange dager anbefales det å være der i såfall?

Anonymkode: 10d7b...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi hadde 3,5 dager, det var mer enn nok for min del. Og jeg synes safari var fantastisk!

Anonymkode: e9767...711

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5 dager er mye på safari. Det er jo samme greia hele dagen alle dager. Jeg synes 2 dager holder. 

Men jeg elsker safari og Sør Afrika! Vært der 3 ganger, og det blir nok flere tipper jeg. 

Anonymkode: 2f93f...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde tre dager og det var helt perfekt. Hadde sannsynligvis vært like gøy en fjerde dag, men da kan det bli at man bare ser de samme dyra flere ganger. 

Anonymkode: 68a4c...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var i Kenya i Amboseli, da var vi en natt, altså to fulle dager. Kunne aldri ha tenkt meg lengre enn det, men det kjenner du jo på deg selv om du orker det. 

Anonymkode: 3f7f7...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi var i Kenya i Amboseli, da var vi en natt, altså to fulle dager. Kunne aldri ha tenkt meg lengre enn det, men det kjenner du jo på deg selv om du orker det. 

Kan legge til at vi klatra kilimanjaro i 12 dager noen dager før vi var i Amboseli, så kanskje derfor jeg følte ei natt var nok 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ok, det var egentlig det jeg så for meg, at man blir litt mettet. Det blir nok 4 dager da, rettere sagt 2 halve og 2 hele dager med safari.

Planen foreløpig er 3 dager i Cape Town og 4 dager i Kruger. Høres det ut som en god plan? Har mulighet til å legge til 3-4 dager til hvis det er noe som frister veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært i Sør-Afrika flere ganger og er enig i at tre dager med safari er passe. 

Jeg synes derimot at tre dager i Cape Town høres alt for lite ut, jeg hadde seks dager der og synes det ble knapt, men det avhenger selvsagt av hva du planlegger å gjøre der.  Har du f.eks. lyst til å utforske områdene rundt byene, f.eks. vindistriktene, går tiden fort. 

Anonymkode: 40a3e...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/22/2019 at 2:21 AM, AnonymBruker said:

Har vært i Sør-Afrika flere ganger og er enig i at tre dager med safari er passe. 

Jeg synes derimot at tre dager i Cape Town høres alt for lite ut, jeg hadde seks dager der og synes det ble knapt, men det avhenger selvsagt av hva du planlegger å gjøre der.  Har du f.eks. lyst til å utforske områdene rundt byene, f.eks. vindistriktene, går tiden fort. 

Anonymkode: 40a3e...31d

Det er fordi jeg egentlig ikke er noe glad i by-ferier, og fordi jeg tenker å dra i juni. Tenkte å dra opp til Tabletop eller Lions Head (?), Cape of Good Hope, se pengviner og se hvithai. Tenkte det holdt med tre dager, men kanskje jeg skal legge til en da der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har ikke vært på safari i Sør-Afrika men vært i et annet land, vi var to dager i to forskjellige parker og kunne godt vært en tredje og fjerde dag og! For meg synes jeg det var greit å være en dag i hver park, da jeg føler jeg fikk sitt det jeg ville se. Elsket safari, det var helt fantastisk!

Anonymkode: a5b83...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...