Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags frukttrær er lettest å få til?

Eple? Pære? Plomme? Moreller?

Må de skjæres? Kappes? Gjøres noe med?

Anonymkode: 40d3e...331

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noen frukttrær her?

Anonymkode: 40d3e...331

Skrevet

Epletre er relativt lett å få til

Skrevet

Hvor lang er en taustump???

Hvor lett eller vanskelig det er å få til ulike typer frukttrær kommer jo an på hvor i landet du bor, hva slags forhold treet får (nord/sør, lys/skygge, osv) og hvilken type av de ulike typene du vurderer å velge! 

Du får epletrær som trives helt opp i H6, og surkirsebær går i hvert fall til det samme. Søtkirsebær er vanskelig alt på H4/5. 
Plummer har også grensa si på ca H4/5. Men da snakker jeg om de sterkeste av de ulike typene. Du har søtkirsebær som er H2/3 og samme med plommer. Epler er det stor variasjon på. 

Klimatiske forhold som mye/lite regn kan også spille inn, men så lenge jeg ikke vet om du bor i Bergen, på Røros, i Båtsfjord eller i Tønsberg, da er det ikke helt enkelt å gi råd! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig er alle ganske greie.

Plommetre har gjerne bare død, liksom etter 6-10 år. Og noen blir 60-100 år. Litt mystisk det med disE plommetrea

Eple trenger garantert mye mer klipping, enn de andre. Morell tre minst klipping. Og en kan bøye grenene ned med små tauer og stener. Der kan vøre greit om en ikke vil at det skal bli høyere og høyere.

Er det rådyr i området, beskytt stemmene med plastrør eller lignende, de har kvestet alle mine nye trær.

Anonymkode: 22666...a11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...