Gå til innhold

Hvor mye av barnebidraget brukes på mors luksus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvor mye brukes egentlig på mors luksus? Det er en kjent sak at mange kvinner tyner far for barnebidrag og jeg tror mange hadde hatt godt av å måtte klare seg litt selv.

Anonymkode: 9c7e5...d78

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:ler:

Dersom du ganger beløpet far bidar med med to; Tenker du da at det dekker alt et barn i vekst behøver? 🤔 Eller går du med på at barnehage/SFO, klær, mat, fritidsaktiviteter osv. koster mer enn det dobbelte av hva far betaler i måneden? 

Hvis ja, så har du svaret ditt. I de alle fleste tilfeller dekker beløpet bidragsmottaker får langt under halvparten av de faktiske utgiftene bidragsmottaker har til barna.

Anonymkode: 4187b...63e

• Liker 43
Skrevet

Definer luksus. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det en kjent sak? Kan ikke si at jeg kjenner noen av de, så hvor har du det fra?

Anonymkode: 374e3...934

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvor mye brukes egentlig på mors luksus? Det er en kjent sak at mange kvinner tyner far for barnebidrag og jeg tror mange hadde hatt godt av å måtte klare seg litt selv.

En kjent sak? Er det det? Kom gjerne med bevis og linker på at dette er en "kjent sak". 

Vet du hva det koster å ha barn? 

Anonymkode: 69aef...bb7

• Liker 17
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor hen er det en kjent sak hen?

Skrevet

"Kjent sak"? Har jeg ikke fått med meg. Skal ta vare på tråden, og kreve etterbetaling av luksus...

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som det er mange som kjeder seg. Ble påsken for lang? 

Anonymkode: ea224...a68

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Rotemor skrev:

Bidragsbeløpet er lovregulert så det gir ingen luksus.

Ta kvinnehatet ditt ut et annet sted.

Jesuz Christ! Er det kvinnehat å reagere på skyhøye pengeoverføringer!?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Skyhøye pengeoverføringer? :rolleyes:

Anonymkode: c1fbe...1ee

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Barnehageplass 2700kr( i min kommune), klær ca 1000kr per mnd(det er rådyrt med alt av klær som et barnehagebarn trenger i løpet av en sesong) mat ca 1000kr, annet som f.eks vogner,ski, leker,bursdagsgave til andre barn osv minst 1000kr per mnd.. i tillegg kommer forhøyde bokostnader, strøm og lignende... trur du det da er noen luksus å få 2000 i bidrag..

Anonymkode: f132e...fe0

• Liker 18
Skrevet

Kor mykje må du betale i barnebidrag, mon tru? Det må vere innmari mykje, sidan mor kan velte seg i luksus. Men det betyr vel også at du har god inntekt, så då har du god nok økonomi til litt luksus sjøl også?

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du setter inn skyhøye summer til mora til ungene dine, er ikke det noe staten har pålagt deg i alle fall😂

Anonymkode: 78825...053

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det var snakk om høye summer når venninner av meg diskuterte hvor mye de fikk i barnebidrag. Så fikk jeg barn selv, og skjønte fort hvor dyrt det egentlig er. Ikke minst hvor lite peiling mannen har på hvor mye alt koster, da jeg handler inn det meste. Tror det ofte gjelder menn generelt, damene har stått for innkjøp, og mennene ser ikke summene som går ut før de plutselig må ta det i en månedlig total. Hadde mannen og jeg gått fra hverandre nå, så hadde han fått sjokk over kostnadene ungene medfører. 

Anonymkode: 737c0...e88

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Her må samboer betale 5000 i måneden for et barn. Mor jobber redusert og reiser mye uten barnet. Barnet går i arveklær og får ingenting nytt, ei heller en eneste ferie, har ingen fritidsaktiviteter eller SFO. Så ja, i dette tilfellet bidrar barnebidraget til luksus hos mor. 

Anonymkode: 6e1aa...aec

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...