Gå til innhold

Oppfyller ikke noe av det som står i stillingsannonser!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke sprudlende, jeg er ikke alltid i godt humør. jeg er ikke utadvendt, jeg har ikke høy stressterskel, jeg har ikke god konsentrasjon, jeg er ikke en leder.. jeg er INGENTING av det som står i annonsene!! :(

Anonymkode: ed3b4...ced

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg har aldri funnet en annonse som har beskrevet meg heller. De krever alt for mye, så du trenger ikke tenke så mye på «de pene ordene». 

Men søk en jobb du passer til. Skal du være selger, bør du være utadvendt. Skal du jobbe med regnskap derimot, er det kanskje ikke det å være sprudlende så viktig.. Stillingsannonser er bare fjas.

Anonymkode: cd286...612

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sprudlende, jeg er ikke alltid i godt humør. jeg er ikke utadvendt, jeg har ikke høy stressterskel, jeg har ikke god konsentrasjon, jeg er ikke en leder.. jeg er INGENTING av det som står i annonsene!! :(

Anonymkode: ed3b4...ced

Sjeldent noen innfrir alle krav i jobbannonsene. Du kan jo søke, og late som du har disse kvalitetene til du har fått jobben. Ja slik som resten av befolkninga gjør når dem søker jobb... ;) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Juks said:

Sjeldent noen innfrir alle krav i jobbannonsene. Du kan jo søke, og late som du har disse kvalitetene til du har fått jobben. Ja slik som resten av befolkninga gjør når dem søker jobb... ;) 

Veldig passende brukernavn til denne kommentaren😂. Men jeg er helt enig med deg altså. Fake it, helt til de finner ut at det er akkurat deg og dine egenskaper de har manglet.

Anonymkode: 713d1...db5

• Liker 1
Skrevet

Menn som leser stillingsannonser: Det kan jeg ikke, det kan jeg ikke, det kan jeg, det kan jeg ikke. Jeg søker.

Damer som leser stillingsannonser: Det kan jeg, det kan jeg, det kan jeg, det kan jeg ikke. Jeg tør ikke søke... 

Hvis du kan det du opplever som det viktigste så er det bare å søke. 

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig passende brukernavn til denne kommentaren😂. Men jeg er helt enig med deg altså. Fake it, helt til de finner ut at det er akkurat deg og dine egenskaper de har manglet.

Anonymkode: 713d1...db5

Hehe :) Brukernavnet er nok ikke et symbol for noe, men heller en sum av en korttenkt hjerneblødning i det jeg skulle plutselig dikte opp et brukernavn... 😄 

Men slik er det! Tenker du at jobben passer deg, dette er noe man mestrer og kan begi seg ut på, så er det godt nok for å søke. 
Er vel strengt talt arbeidsgivers rolle å sjekke om personligheten står i stil til jobben, da under intervjurundene. Mange stillinger setter alt for mye unødvendige krav til personlighet. 

AnonymBruker
Skrevet

NAV.

Anonymkode: a19c8...d59

AnonymBruker
Skrevet

Drit i det og søk likevel. Det er så mye svada som står i sånne annonser. Fake it til you make it!

Anonymkode: 6b6b4...f52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste bedrifter er noen sore hyklere som later som de trenger Gud som ansatt. Det er fordi det er mange som bare søker uten at de engang kan snakke norsk.. men det er noe som heter en mellomting, og det har nok de aller fleste glemt!

Anonymkode: 96f09...0df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De fleste stillingsannonser er fulle av meningsløse klisjeer, så ikke legg vekt på det.

Anonymkode: d923a...2fa

• Liker 4
Skrevet

Ingen oppfyller vel alle krav som står. Man bør heller tenke på om det er en jobb man kan og er interessert i å gjøre. I tillegg til at man er kvalifisert til det.

Endel arbeidsgivere ser ut til å bare slenge på de vanlige frasene om at man må være utadvendt, omgjengelig osv.

Det står hva arbeidsoppgavene er og da får man et bilde av om det er arbeidsoppgaver man vil passe til.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er egentlig kjempelei av å lese jobbannonser. Blir nesten litt skuffet over måten de som har skrevet dem velger å ordlegge seg på. De fleste copy-paster halve teksten. Og alle skryter på seg "konkurransevennlige betingelser" uten å så mye som hinte om hva det betyr for dem. Føler det er litt uærlig, og skremmer bort folk som egentlig er mer enn nok kvalifiserte fra å søke.

Selv hopper jeg fint bukk over en del av disse kvalifikasjonene. Jeg nevner de av dem jeg faktisk har i søknaden min, mens resten ignorerer jeg. Jeg er ikke veldig utadvendt, men jeg kommer godt over ens med de fleste, har ikke noe problem med å snakke med fremmede, og anser meg selv som ganske hyggelig. Altså jeg er ganske mitt på skalaen (som folk flest er), og jeg vil tro det holder til de fleste stillinger. Derfor ignorerer jeg det.

Har ikke søkt på så kjempemye enda, og bestemte meg fort for å avslutte jobbsøkningen til fordel for enda noen år skole. Men i de få ukene jeg søkte fikk jeg flere hyggelige telefoner fra arbeidsgivere på tross av at jeg bare nevnte halvparten eller mindre av personlighetstrekkene de søkte i annonsen i søknaden min.

Fremhev det du har og er god på, ignorer resten, så vil nok noen til slutt finne ut at du har det de leter etter i stillingen sin :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde ikke jeg heller i nåværende jobb, men jammen kapret jeg den ikke likevel. Du må dra på et jobbsøkerkurs tror jeg. Eventuelt snakke med en psykolog. 

Anonymkode: 013d9...a62

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vil påstå at det finnes noen yrker der det å være blid og utadvendt er et absolutt krav. F.eks. det å stå i resepsjonen eller jobbe i en butikk, eller andre yrker der man står i nær kontakt med kunden som hovedoppgave.

Jeg er introvert og jeg vil ikke passe i en sånn jobb overhodet. Men jeg har da funnet meg jobb likevel. Jeg forstår veldig godt at man søker etter personer som er hyggelige og omgjengelige, for hvem vil vel ha en surmulende kollega som svarer i enstavelsesord hvis de kan velge? Likevel er det jo slik at vi introverte kanskje er flinkere i regnskap, lover og regler, programmering og lignende fordi vi har en tendens til å konsentrere oss om detaljer. 

Så da er spørsmålet om du ser på de rette typene jobber?

AnonymBruker
Skrevet

Fake it till you make it.

Jeg er på privaten introvert, kynisk, og likegyldighet til alt. Men på jobb er jeg prosjektleder og tar godt vare på alle rundt meg, ringer og maser og står på som rakkeren.

Ikke hadde jeg fem års erfaring heller som de ønskte, men fikk jobben likevel.

Anonymkode: 52ed0...179

• Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg vil påstå at det finnes noen yrker der det å være blid og utadvendt er et absolutt krav. F.eks. det å stå i resepsjonen eller jobbe i en butikk, eller andre yrker der man står i nær kontakt med kunden som hovedoppgave.

Jeg er introvert og jeg vil ikke passe i en sånn jobb overhodet. Men jeg har da funnet meg jobb likevel. Jeg forstår veldig godt at man søker etter personer som er hyggelige og omgjengelige, for hvem vil vel ha en surmulende kollega som svarer i enstavelsesord hvis de kan velge? Likevel er det jo slik at vi introverte kanskje er flinkere i regnskap, lover og regler, programmering og lignende fordi vi har en tendens til å konsentrere oss om detaljer. 

Så da er spørsmålet om du ser på de rette typene jobber?

Å være introvert og blid og hyggelig kan man absolutt være på samme tid. Jeg har reflektert litt rundt dette, for jeg har jobbet i mange serviceyrker i flere år og er alltid veldig imøtekommende og hyggelig mot kunder og det har gått helt fint. Derfor har jeg kommet til at jeg ikke kan være introvert, men samtidig så liker jeg å være mye for meg selv på privaten og en god del sosiale sammenkomster med venner og familie tapper meg for energi, og jeg orker ikke å være sosial hele tiden. Men jeg har kommet frem til at det blir noe annet på jobb, da man er blid og "utadvendt" på en veldig på overflaten, så det er annen sosial energi som jeg bruker føler jeg, der det indre ikke blir tappet på samme måte. Så jeg tror absolutt man kan være introvert og samtidig klare å være hyggelig og blid på jobben altså. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...