AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 Vi er en fattig familie, generasjoner med fattigdom på både min og min mann sin side. Vi har 4 barn (ironisk nok), og lever fra måned til måned. Vi har vanligvis husmannskost, men en sjelden gang ønsker vi å kose oss skikkelig, slik som når det er påske. I år feiret vi med flere andre, enkelte kjenner vi ikke så veldig godt. Vi hadde da pølser til barna (ungdomsskole og vgs) og entrecôte til oss foreldrene. Barna fikk smake en munnfull hver, to tok av min mann sin tallerken, og to av min tallerken. Det er slik vi gjør det ved høytider (inntagende julegatene, da får alle ribbe (billig)) Det var flere som reagerte på dette, mente at i hvert dall vgs- barna burde fått entrecôte de også. Dette har vi ikke råd til.. Flere fattige her? Hvordan gjør dere det? Vi tenker ar barna kjøper entrecôte eller hva de måtte ønske seg når de får sin egen økonomi Anonymkode: 3c21a...777
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 21. april 2019 Jeg hadde faen aldri i livet tatt biff til meg og pølser til ungen, men mindre han ønsket det slik selv. Er jo helt i bakvendtland det dere driver på med. Kvalmt. Rett og slett. Anonymkode: 35298...546 146
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 21. april 2019 Jeg gjør det motsatt, står ved kjøkkenbenken og spiser noe kjipt mens jeg lager noe sunt og godt til barna. Når de er voksne og borbfor for seg selv, kan jeg spise entrecôte, selv om jeg ikke vet hva det er. Anonymkode: cb560...ef3 116
Populært innlegg Sirah Skrevet 21. april 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 21. april 2019 Dere må så klart få gjøre det på deres måte, men at såpass store barn må spise pølser når familien skal kose seg skikkelig syntes jeg virker både rart og smålig... Hadde det vært småbarn hadde saken vært en helt annen, men barn på VGS? De er jo nesten voksne! Min mening er at da bør man heller senke kvaliteten på hele måltidet for alle slik at alle kan få den samme maten. 120
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 Vet ikke helt. Tror jeg hadde stått over entrecôte til meg og min mann og heller laget en bedre middag til hele familien for samme prisen som biffene og pølsene. Det hadde jo fint gått an. Mer fra en fattig familie selv, men har ikke opplevd slik forskjellsbehandling. Har derimot opplevd å ikke få middag i det hele tatt. Så det er iallefall bedre enn det 😂 Anonymkode: 1acb4...f62 44
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er en fattig familie, generasjoner med fattigdom på både min og min mann sin side. Vi har 4 barn (ironisk nok), og lever fra måned til måned. Vi har vanligvis husmannskost, men en sjelden gang ønsker vi å kose oss skikkelig, slik som når det er påske. I år feiret vi med flere andre, enkelte kjenner vi ikke så veldig godt. Vi hadde da pølser til barna (ungdomsskole og vgs) og entrecôte til oss foreldrene. Barna fikk smake en munnfull hver, to tok av min mann sin tallerken, og to av min tallerken. Det er slik vi gjør det ved høytider (inntagende julegatene, da får alle ribbe (billig)) Det var flere som reagerte på dette, mente at i hvert dall vgs- barna burde fått entrecôte de også. Dette har vi ikke råd til.. Flere fattige her? Hvordan gjør dere det? Vi tenker ar barna kjøper entrecôte eller hva de måtte ønske seg når de får sin egen økonomi Anonymkode: 3c21a...777 Det normale ville da virkelig vært å dele på det en har. Altså lage pasta med pølse til hele gjengen en dag. Og så strimlet opp entrecôten (de billigere kjøttstykkene er mye bedre, for øvrig) og laget wok dag to. Om dere virkelig føler at entrecote er toppen av lykken: lag dobbelt så mye tilbehør neste gang. Og del opp det kjøttet dere har råd til i så mange biter som dere er folk. En person som får en munnfull entrecote er forsynt, altså. Kvalitet er ikke kvantitet. Anonymkode: 2be58...250 46
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 Populært innlegg #7 Skrevet 21. april 2019 Ofte er det vel helt motsatt. De voksne spiser dårligere enn den maten de serverer barna. Typisk er at barna får varm mat (kanskje suppe eller pannekaker/fiskekaker) og de voksne spiser et par brødskiver. Men, nå snakker jeg om familier med virkelig dårlig råd, ikke om familier hvor man har kjøpt 600 gr. entrecote. Anonymkode: 8a854...d5c 66
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #10 Skrevet 21. april 2019 Jeg trodde fattige bare hadde råd til å spise ting de kunne uttale. Anonymkode: cb560...ef3 9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #11 Skrevet 21. april 2019 1 minutt siden, Marimba skrev: Hva spiste gjestene deres da? Vi var invitert på grill hos venner, alle hadde med kjøtt selv, tilbehør sto vertsskapet for Anonymkode: 3c21a...777
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #12 Skrevet 21. april 2019 First price entrecote pakke 180 gram koster 30 kr....... Anonymkode: a4a2b...f29 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 Populært innlegg #13 Skrevet 21. april 2019 "å kose oss skikkelig" innebærer bare deg og mannen da? Tenk å være så egoistisk og gi unga drittmat, for så å spise godt selv. Anonymkode: 42ba1...503 61
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #14 Skrevet 21. april 2019 Jeg ville ha kjipet meg med pølser og gitt barna det beste. Oss voksne klarer oss uten den luksusen om det kniper, mens barna fortjener å føle feiring! Anonymkode: 3f5d3...9a5 29
AmelieA Skrevet 21. april 2019 #15 Skrevet 21. april 2019 Åj, nei slik hadde jeg aldri gjort det!! Snakk om å få tenåringene til å føle seg fattige!! Jeg hadde heller aldri fått fire barn og jeg hadde så dårlig råd. Tror kanskje du troller. 26
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #16 Skrevet 21. april 2019 Kjemperart av dere. Trolletråd?! Anonymkode: a7e67...622 18
Gjest MadameDeRosa Skrevet 21. april 2019 #17 Skrevet 21. april 2019 Dette.a være tull. Har ikke god råd selv, og ville aldri ha gitt dårligere mat til barna.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #18 Skrevet 21. april 2019 Jeg ville ha spist pølser selv, og latt barna få entrecôte. Egoisme lenge leve når dere mener at barna kan kjøpe entrecôte når de flytter ut selv. Anonymkode: 01410...240 16
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #19 Skrevet 21. april 2019 Ungene er de som er i vekst og trenger rene produkter og proteiner. Pølser aka. drittmat hadde blitt servert til de voksne så lenge barna fikk ordentlig mat. Dette hadde ikke vært noe tema hos meg uansett jeg hadde kjøpt billigere kjøtt så alle kunne fått det. Dersom barna "bare liker pølser" så hadde de så klart fått pølser, men for meg er det viktigere at barna får den sunne, næringsrike maten enn at jeg gjør det. Anonymkode: 8a58a...193 20
Kontormus Skrevet 21. april 2019 #20 Skrevet 21. april 2019 Seriøst? Dere spiser "bedre" enn ungene? Nei, her hadde det blitt pølser til alle hvis det ble for dyrt! 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå