Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt vondt på en øm og stikkende måte på ett punkt på ryggraden siden fødselen for 10 mnd siden. Jeg tror det er der jeg fikk epidural, men fastlegen sa allerede ved 6 ukers kontroll at han aldri hadde hørt om at man får vondt i ryggen etter epidural.

Derfor lurer jeg på om det er noen andre som opplever/har opplevd dette, og eventuelt om dere gjorde noe spesielt for å bli kvitt smerten.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig anestesilegen traff en nerve i/under huden da h* n stakk. Da kan nervesmertene sitte LENGE. 

Anonymkode: 7b683...190

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig anestesilegen traff en nerve i/under huden da h* n stakk. Da kan nervesmertene sitte LENGE. 

Anonymkode: 7b683...190

Har du opplevd dette selv?

AnonymBruker
Skrevet

ring til fødeavdelingen og spør.

Anonymkode: 0b5cf...7b9

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg måtte ta prøver fra spinalvæsken, bommet dessverre den lærende legen(første gang han skulle gjøre det) flere ganger. 

Dette er nå et år siden, og jeg har fremdeles vondt ned i hofta etter han bommet. 

Jeg har ikke tatt epidural, men tenkte stikk i ryggen har jeg hvertfall opplevd. 

Anonymkode: 9258d...2f3

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Noramora86 skrev:

Jeg har hatt vondt på en øm og stikkende måte på ett punkt på ryggraden siden fødselen for 10 mnd siden. Jeg tror det er der jeg fikk epidural, men fastlegen sa allerede ved 6 ukers kontroll at han aldri hadde hørt om at man får vondt i ryggen etter epidural.

Derfor lurer jeg på om det er noen andre som opplever/har opplevd dette, og eventuelt om dere gjorde noe spesielt for å bli kvitt smerten.

Da foreslår jeg, Ts, at du bytter fastlege.

Ryggvondt er nemlig en oppgitt på pakningsvedlegget mulig (men ikke vanlig) bivirkning av epidural. 

Når fastlegen er så sløv at hen ikke orker slå opp i felleskatalogen eller tilsvarende, da er det virkelig på tide å finne seg en ny en.

Det sagt så vet verken vi eller fastlege om smerten skyldes epidural eller fødsel. Det er veldig normalt at fødsel trøkker ledd ut av sin faste plass og over tid ender i nerver i klem (som er stikkingen du kjenner).

Uavhengig av årsak så må du komme deg til en fysioterapeut og få løsnet opp i problemet - nerver og muskler i klem over tid kan bli betente, og da har du det gående.

Anonymkode: aaaf9...05b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har de truffet en nerve kan det ta veeeeeeldig lang tid før det blir helt bra. Jeg kan ikke mye om epidural, men opererte tåa for fem år siden og har akkurat nå fått følelsen tilbake i den 😛 Så hvis det er nerver så bruker de ekstremt lang tid på å heles.

Anonymkode: a19ae...f3d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vondt i ryggen etter spinalbedøvelse ved fødsel. Ikke direkte vondt, men ubehagelig og litt stivt. Har også spurt legen om det, men han hadde aldri hørt om det før.

Anonymkode: 5360c...c24

Skrevet

Her ble det epidural midt oppe i en riestorm. Måtte ligge, fordi jeg hadde så vondt. Hos meg var det en student/lærling som stakk (uten samtykke) mange ganger, og traff aldri. Det var vondt og ubehagelig. Til slutt måtte anestesilegen ta over. 

I to-tre uker senere føltes det ut som noen hadde skutt meg i ryggen/slått meg med et redskap. Gikk krumbøyd, og følte meg som en 90-åring 😑 

Nå, et år senere har jeg murringer på punktet der de stakk, men smertene er avtatt. Smertefølelsen ble borte etter 2-3 måneder. 

• 3 år senere...
Skrevet
Noramora86 skrev (På 21.4.2019 den 18.45):

Jepp! 2 år etter! Men jeg vet ikke om de traff noe mer hos meg, for fikk prolaps i L5/s1 og ble opperert Når baby var 5mnd. Det er mulig en annen historie, vet ikke om det har sammenheng med epiduralen eller fødsel, igjen som vet... Men kjenner rett over arret mitt, mellom l4/l5 der de sette epiduralen, at det er vondt, og ubehagelig å ta på, og noen dager er det vondt å bøye ryggen, kjenner det godt i stikket. De satte feil en gang, traff på andre.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...